ovalt
Supermedlem

|
 |
« Svar #30 på: oktober 08, 2009, 16:15:03 pm » |
|
Ja hvis man vil gå andre veien, så har fattern en knottgenerator til salgs
ja ha, ha. nesten som ei dampmaskin og, m svær kjel. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #32 på: oktober 09, 2009, 12:30:31 pm » |
|
Hvem stiller på SCC med alternativt brensel? Og her kommer en syk Idè: Hvem er raskest på stripa 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #33 på: oktober 09, 2009, 12:45:43 pm » |
|
Hvem stiller på SCC med alternativt brensel? Og her kommer en syk Idè: Hvem er raskest på stripa  Hva sier du, Knut?
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
Eivind E
Supermedlem

|
 |
« Svar #34 på: oktober 09, 2009, 14:09:02 pm » |
|
Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget. Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge. Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge. For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..) Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin. For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr. Jeg synes det er veldig synd at det ikke går å få skilter på, da et av de "beste"/enkleste ombyggings kit'ene på markedet er Voltsrabbit, som altså er et 1'er golf ombyggingssett. http://www.electroauto.com/catalog/kits.shtml
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
|
Atmobil
Supermedlem

|
 |
« Svar #36 på: oktober 09, 2009, 16:30:00 pm » |
|
Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget. Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge. Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge. For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..) Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin. For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr. Jeg synes det er veldig synd at det ikke går å få skilter på, da et av de "beste"/enkleste ombyggings kit'ene på markedet er Voltsrabbit, som altså er et 1'er golf ombyggingssett. http://www.electroauto.com/catalog/kits.shtmlSynd at det ikke går an å få godkjent da. Har dette å gjøre med egenvekt/totalvekt og gjøre eller er det andre grunner?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #37 på: oktober 09, 2009, 17:16:24 pm » |
|
Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget. Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge. Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge. For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..) Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin. For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr. Jeg synes det er veldig synd at det ikke går å få skilter på, da et av de "beste"/enkleste ombyggings kit'ene på markedet er Voltsrabbit, som altså er et 1'er golf ombyggingssett. http://www.electroauto.com/catalog/kits.shtmlSynd at det ikke går an å få godkjent da. Har dette å gjøre med egenvekt/totalvekt og gjøre eller er det andre grunner? Nei nå... Hmm, er rimelig sikker på at det finnes unntak. Dette må vi til bunns i men først fräna grejen, sen bryr vi oss 
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
Eivind E
Supermedlem

|
 |
« Svar #38 på: oktober 09, 2009, 20:46:36 pm » |
|
Tja, hvis du klarer å finne en måte å få det godkjent på så skal jeg gladelig kjøpe meg en 1'er golf og suse rundt elektrisk med 
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
brm
Supermedlem

|
« Svar #39 på: oktober 09, 2009, 21:15:02 pm » |
|
Her kommer trikken! Har vært innom tanken og konvertere ei boble til eldrift selv. Det jeg føler er begrensningen er batteriene. Ikke i forhold til kjørelengde, men hvor mange ganger man kan lade før batteriene må skiftes, eller kjørelengen begrenses(rimelige batterier) Dersom jeg bestemmer meg for å bygge vil jeg benytte en seriemotor med regulering mellom 0-96 V. Makshatighet rundt 100 km/H og en rekkevidde på rundt 5- 8 mil før lading. Ellers er vel Splitman en tidligere Thinkman som har noen meninger? Spesielt interesserte kan gå inn på youtube og søke på ev vw
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #40 på: oktober 09, 2009, 21:44:13 pm » |
|
Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget. Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge.
Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge.
For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..)
Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin.
For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr.
det var disse diskusjonene jeg refererte til lenger opp i tråden, men som BT sier, så kan man jo ikke bare sette seg ned og godta det, hvis det er slik at man virkelig VIL bygge om. Som med det meste annet, så er ting mulig bare man går frem på rette måten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tezer
Supermedlem

|
 |
« Svar #41 på: oktober 09, 2009, 22:06:49 pm » |
|
Men her i kalde norge så trenger en jo et bra varmeapperat!! vet ikke hvordan det fungerer i en vanlig elbil jeg! men skal en ha brukbare el vifter til og varme med så går vel en del strøm til det???
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
brm
Supermedlem

|
« Svar #42 på: oktober 09, 2009, 22:56:51 pm » |
|
litt suppe+en "eber"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #45 på: oktober 10, 2009, 11:36:47 am » |
|
En liten praktisk ting... nyregisterte el-biler får regnummer EL 00000, dette er da til hjelp for de OFFENTLIGE parkeringskontorene og bomringselskapene når de skal identifisere den som en som slipper og betale, det kan jo være en issue å huske om man konverterer Ellers jentene som ble nevnt lengre oppe : http://www.ba.no/puls/article4326278.ece+ http://www.elbil.no .LP
|
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
|
|
|
ovalt
Supermedlem

|
 |
« Svar #46 på: oktober 10, 2009, 12:16:12 pm » |
|
En liten praktisk ting... nyregisterte el-biler får regnummer EL 00000, dette er da til hjelp for de OFFENTLIGE parkeringskontorene og bomringselskapene når de skal identifisere den som en som slipper og betale, det kan jo være en issue å huske om man konverterer. Ellers jentene som ble nevnt lengre oppe : http://www.ba.no/puls/article4326278.ece+ http://www.elbil.no .LP Trur dette snart blir virkelighet eg... men det spørst då kor godt tilrettelagt dette blir...om forumet her ser nødvendigheten til å driva den rette "lobbyvirksomheten"...kvifor forsto ikkje fabrikken i Mexiko hvor ideell bobla kunne vore å konvertert til elbil?? framtida låg rett framfor føttene deires
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem

|
« Svar #47 på: oktober 10, 2009, 13:56:37 pm » |
|
Men her i kalde norge så trenger en jo et bra varmeapperat!! vet ikke hvordan det fungerer i en vanlig elbil jeg! men skal en ha brukbare el vifter til og varme med så går vel en del strøm til det???
Ca 30 % av forbruket ved minusgrader er varme i slike biler.. (vet det fordi vi har 3 slike elbiler på jobben og er noe dritt å kjøre med på vinteren  )
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
brm
Supermedlem

|
« Svar #48 på: oktober 10, 2009, 18:34:17 pm » |
|
For meg ser det ut som om 356n har en seiemotor på rundt 20 kw. Karakteristikken på en el motor er ikke sammenlignbar med en bensinmotor,men 190 hester er det nok ikke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #49 på: oktober 10, 2009, 22:59:45 pm » |
|
Ganske spreke mange av gocartene på jutub..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #50 på: oktober 11, 2009, 22:42:33 pm » |
|
Rart det ikke har kommet noen krigsrop fra 6Volt gjengen, Ille nok å gå over til 12 V  .LP
|
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
|
|
|
Atmobil
Supermedlem

|
 |
« Svar #51 på: oktober 11, 2009, 22:51:41 pm » |
|
Rart det ikke har kommet noen krigsrop fra 6Volt gjengen, Ille nok å gå over til 12 V  .LP Hehe, 6 volts el-bil 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ovalt
Supermedlem

|
 |
« Svar #52 på: oktober 11, 2009, 23:15:54 pm » |
|
Rart det ikke har kommet noen krigsrop fra 6Volt gjengen, Ille nok å gå over til 12 V  .LP Hehe, 6 volts el-bil  Ja he he, med grøvre ledningar og breie børster og eit stooot 6volt batteri kan ein kanskje få trykt ut nokon fleire hestar... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Voltswagen_HiG
Nybegynner

Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition
|
 |
« Svar #53 på: mai 09, 2011, 23:36:52 pm » |
|
Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget. Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge. Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge. For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..) Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin. For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr. Jeg synes det er veldig synd at det ikke går å få skilter på, da et av de "beste"/enkleste ombyggings kit'ene på markedet er Voltsrabbit, som altså er et 1'er golf ombyggingssett. http://www.electroauto.com/catalog/kits.shtmlSer at jeg nå svarer på et meget gammelt innlegg, men elbobla vår har ikke fått noen direkte nekt for registrering. BT har vært veldig strenge med oss, og den er enda ikke sluppet gjennom nåløyet, men så lenge man er nøye med alt de ber om, så skal det gå. Flere av de vi prata med virket entusiastiske og ønsket oss vel med prosjektet. Vi jobber nå med en omfattende teknisk rapport av hele bygget, samt ECE-godkjenning av motoren vår (som kommer fra en Clark elektrisk gaffeltruck). Det virker som om denne godkjenninga nesten er det eneste som står igjen bortsett fra fjerning av baksetet da bilen veier rundt 100 kg mer enn originalt og totalvekten dikterer antall registrerte sitteplasser som skal matche bilens faktiske seter.
|
|
|
Loggført
|
Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #54 på: mai 10, 2011, 07:02:23 am » |
|
Tror tråden er like aktuell nå... hold oss oppdatert?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Voltswagen_HiG
Nybegynner

Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition
|
 |
« Svar #55 på: mai 10, 2011, 09:19:40 am » |
|
Tror tråden er like aktuell nå... hold oss oppdatert?
Will do, men muligens i den opprinnelige "Voltswagen"-tråden 
|
|
|
Loggført
|
Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
|
|
|
|