JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« på: oktober 05, 2009, 11:19:07 am » |
|
Har et par 34-PICT/3-forgassere som jeg skal overhale som et mini-prosjekt i vinter. Rep-settene som fås kjøpt løser det meste. Men så er det slark, da - og dertil falsk luft.
Mellom akslingen og godset i forgasseren er det en tynn foring - en bøyd plate ser det ut som.
1. Noen som vet hvor man får tak i slike foringer? 2. Evt, noen som vet hvem her i distriktet (Østlandet) som kan lage slike?
Hvis det ikke fås kjøpt ser jeg for meg å få produsert opp et knippe hvis det er mulig.
Er vel kanskje ikke bare meg som har slark i gasspjeldet ...?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1 på: oktober 05, 2009, 11:29:30 am » |
|
Hør med Baklid på Verkstedet der du jobber  blir kalt Klyppern. Han dreier foringer til deg. Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #2 på: oktober 05, 2009, 11:35:46 am » |
|
Hør med Baklid på Verkstedet der du jobber  blir kalt Klyppern. Han dreier foringer til deg. Mags Bra tips!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: oktober 05, 2009, 13:26:15 pm » |
|
Disse selges vel på ebay eller noe også? Mener jeg har sett ferdige på nettet et sted...
En ting som kan være verdt å undersøke før man koster på mye er jo om noen har tatt i litt vel mye med justeringsskruene, og ødelagt muligheten for korrekt justering.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #4 på: oktober 05, 2009, 21:08:18 pm » |
|
Disse selges vel på ebay eller noe også? Mener jeg har sett ferdige på nettet et sted...
En ting som kan være verdt å undersøke før man koster på mye er jo om noen har tatt i litt vel mye med justeringsskruene, og ødelagt muligheten for korrekt justering.
Fant ikke noe bushings på ebay... husker du linken, JTWE? Har ny Air Correction Valves, så det er nok OK, tror jeg. Egentlig går motorene greit, men litt tomgangsproblemer er det på halvvarm motor - gjenganger på originalmotorene fra 70-tallet. Et spørsmål er hvor mye slark/lekkasje som egentkg er akseptabelt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #5 på: oktober 05, 2009, 22:12:42 pm » |
|
Problemet om justeringsskruene er dratt til for hardt er ikke at selve skruen blir ødelagt, men godset i forgasseren blir deformert. Så ny skrue hjelper ikke.
Jeg er forøvrig veldig interessert i linken til hvor slike foringer selges.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #7 på: oktober 05, 2009, 22:46:59 pm » |
|
har hørt rykter om at man kan bruke kulelager av av typen "tette" ? ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: oktober 05, 2009, 23:25:14 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #9 på: oktober 06, 2009, 00:32:22 am » |
|
Thanks, mr T.! Monterte du dem? Funket det? Fortell!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #10 på: oktober 06, 2009, 19:50:49 pm » |
|
Thanks, mr T.! Monterte du dem? Funket det? Fortell!
Ja det var det då...  Det viste seg nemlig det att når eg skulle sette dei inn i forgassaren til Impulsen, så gjekk ikkje det. Fordi den gassaren var ein Solex 30-Pict 2(trur eg) Den forgassartypen stod jo ikkje på lista på linken, men eg tenkte å gjera eit forsøk.. men nei, det var ikkje foringar i det heile på den forgassaren.. Rett i godsett på forgassaren, satt akslingen.. Heldigvis skal eg nok få bruk for foringane mine! For RuneL donerte ein solex 30 Pict-1 gassar til meg, så den skal overhalast med nye foringar. Men eg veit det er mange som har merka stor forskjell med desse foringane!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #11 på: oktober 06, 2009, 21:27:01 pm » |
|
Takker, Tistlo. Får ta sjansen på at det blir bedre med dette, ja. Kjøper noen slike.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #12 på: oktober 07, 2009, 07:30:46 am » |
|
Disse funker helt ypperlig på 34 i alle fall, easypeasy. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #13 på: oktober 07, 2009, 09:27:39 am » |
|
Generelt. Ofte er det ikke bare foringen som er slitt. Akslingen slites også. Mål akslingen slik at det ikke er under diameter/slitasje der foringen skal ligge.
Tilpassing av foringens hull, diameter for aksling etter montering gjøres med honevektøy, tilpasning ned til en riktig aksel dim.
Hvis huset er avrundet invendig, så bør den nye akslingens foringer kones likedan.
Noen rep.sett har aksling og foringer.
(Falsk luft fører til høyere brenstoff forbruk, motoren jager i turtall, dårlig effekt og mere slitasje. Problem med justering av riktig blanding og tomgang.)
|
|
« Siste redigering: oktober 07, 2009, 22:56:11 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
|