Hei
Jeg skal kjøpe nye felger og dekk til bilen min snart. (1971mod 1302S)
Jeg har veldig lyst å prøve et sett med 17" felger. Jeg tenker da og bygge om boltsirkelen til f.eks 4*100, med mindre noen har forslag til mer egnete boltsirkler. Tar også imot tilbud på komplett sett med felger/dekk, skiver og trommler om noen har slikt

Nå kjører jeg med 4*15(muligens 4,5) med 165-15 som er håpløst dårlig å kjøre med, både pga dårlige dekk og at jeg ikke liker dekk som krenger slik.
Jeg vet ikke hva org innpress er, men tror det er rundt 34.
Spørsmål:
Hvilke felgbredder og innpress passer innunder org skjermene? Jeg har sett på 7*17 ET40 og med 205/40-17 da dette er det som virker mest logisk i hodet mitt uten å regne mer på det. Har sett noen her på forumet som har relativt brede bakdekk under org skjermene. Kan jeg ha enda høyere innpress uten å ta borti fjærbein?
Jeg har også sett litt på porschefelger, da dette ofte er litt kult.. Disse har jo ofte veldig høyt innpress (ET50-60), hvordan vil det passe?
Det mest logiske vil være å kjøpe 17" felger, men hadde vært litt kult med 18"

Nytt spørsmål: Hvor får man kjøpt skiver og tromler med annen boltsirkel? F.eks 5*130? Prøvde å se i hot shop sin katalog da jeg trodde de hadde...