Jeg har en 1970 1200 6 v. Den org. 1200-motoren er nå tatt ut av bilen. På motoren sitter det et 109-tenners svinghjul medfølgende clutch og trykkplate som jeg skal skru over til den nye motoren som skal inn.
Motoren som skal inn er en 1600. På denne motoren sitter det også 109-tenners svinghjul, men en større clutch (utslitt). Dette svinghjul-settet skal tas av motoren og ikke brukes.
Jeg har snakket med Unneberg og de fortalte meg at det var viktig at jeg måtte shimse opp svinghjulet hvis jeg skulle bytte dette.
Da jeg skrudde av svinghjulet på den "nye motoren" så jeg at det var tre shims av den største diameteren og en mindre shims med 4 små hull i. Først prøvde jeg å sette på svinghjulet fra den org. motoren, men da var det null endeslakk mellom svinghjul og reimhjul.
Noen som vet sånn ca hvor mange shims som skal sitte der ved mitt svinghjulbytte?
I mellomtiden går jeg ut i garasjen og tar av en av de tre og ser hva som skjer
