Gledet meg nesten et helt år til å komme med egen bil på SCC09. Nybygd 1915 motor, hengerfeste, -77 Camptourist, fri fra jobb og det var sol.
Når jeg møtte de andre i klubben 10km hjemmefra, begynte helvete

. (EDIT: Ikke på grunn av jeg møtte dem

)
Fikk mye hjelp fra klubbkompiser, noen kjørte å kjøpte tennplugger, en kom fra Egersund som mekaniker.
Fant ikke feilen, virker som bilen går på 3,5 sylindre. Kjørte på trass videre. Kom til Flekkefjord, problemet ble verre. Konfererte med motorbygger, han ville ikke gå god for motor/garanti om jeg fortsatte. Ingen verksted i Flekkefjord kunne hjelpe.
Kjørte hjem, skrudde 12 timer i strekk. Kompresjon ok, bensintrykk ok, dyser ok, nye plugger, nye pluggledninger, men samme problem. Kastet inn håndkle på natta, sov et par timer og dro til SCC uten bil.
Når jeg kom hjem fra SCC, orket jeg ikke kikke i garasjen. La driten stå. Tenkte etterhvert at jeg kjøpte jo egentlig ei gammal boble for kosen.
Valgte en annen innfallsvinkel etter noen uker: Jeg skal kose meg på vei for å få bilen i orden.
Satte i gang i en ende, brukte god tid, hadde jeg ikke råd til de gode delene, ventet jeg til det kom inn mer cash.
Renset forgasserne og overhalte med gode deler. Kjøpte flere dyser. Monterte sammen og startet opp, akkurat samme problem.
Da fjernet jeg all bensintilførsel. Satte inn Facet Red Top, Filterking regulator med kalibrert manometer(!) og prøvde å starte igjen.
Samme feil. Da sjekket jeg tenningssystemet, fant en liten sprekk i fordelerlokket på 009`en. Det resulterte i at jeg fjernet alt som hadde med tenning å gjøre, sammen med drivakslingen og shimsene til fordeler. Satte inn Electromotive DIS, reimhjul fra Scat med triggerhjul, magnetsensor og de dyreste tennkablene jeg fant, nye plugger, og 6kvmm strømforsyning til tenning gjennom relè.
Etterhvert som jeg trengte verktøy, kjøpte jeg det. Har nå synkroniseringsverktøy, tenningslampe og større verktøysett fra Bacho.
Mens jeg ventet på deler fra junaiten, fikk jeg fikset varmen i bilen, nye heater controll kalbler og heater tubes. Lakkert litt doghouse og fyrte på et kromsett som skulle matche det blanke Scat reimhjulet.
I DAG fyrte jeg opp motoren med alle delene montert. ENDELIG var det i orden. Antageligvis var årsaken til hele skiten en sprekk i fordelerlokket, et lokk som du kan få ned i 35 kroner på ebay. Jeg har nok brukt over 10.000.- i nye deler for fikse det. Men driter i det. Motoren er full av gromdeler og går veldig bra, og selv om det har kosta, har ungene hatt varme klær og mat mens jeg har holdt på

Happy End!