mai 04, 2025, 17:13:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: intercooler..  (Lest 1533 ganger)
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« på: oktober 16, 2009, 20:31:55 pm »

hvor mer hk og trykk fra en turbo jo større intercooler.. men det jeg lurer på.. en intercooler som si er til 400hk, og vist en bygger en kåpe på den så den blir vannav kjølt, holder den her da til 600hk?? er bare noen tall for at dere evt skal skjønne va jeg mener:)

noen meninger om det?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 16, 2009, 22:23:56 pm »

du er jo inne på noe der. men tror ikke du får SÅ stor økning
men sammenlgner du med å sette en luft kjøl  kjøler baki motor rommet til ei boble  med  en vannkjølt løsning vil nok forskjellen bli stoooor.
en luft kjølt en i bra "luftstrøm" funker jo bra det å.
en vannkjølt intercooler skal i følge kjennere være mere effektiv enn luft kjølt en
men alt er avhengig av oppsettet på de respektive løsningene.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 16, 2009, 22:32:42 pm »

ah.. takk jørn:) ang str.. har fått tak i en vann kjølt, men kan en int bli for stor?? den her skal klare 1500 står det..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 16, 2009, 22:43:00 pm »

nei kan vel egentelig  ikke det.. volum innvendig kan bli stort så det virker som ett stort plenum da.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 16, 2009, 22:48:20 pm »

skjønner..Glad takk:) da går jeg for den:)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 16, 2009, 22:50:38 pm »

bare tenk litt på plassering , selv når den vannkjølte  står i motor rommet , suger den veldig til seg varme, så  du bør vurdere å isolere den eller montere den utenfor motor rommet.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 16, 2009, 22:54:59 pm »

riktig.. har du vært borte i den kjeramiske plasmasprayen?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 16, 2009, 22:57:42 pm »

nei .
jeg har bare brukt sånn termotec matte.
merket stor forskjell
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 16, 2009, 22:58:25 pm »

oki:) takk for svar:)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!