Kjetil
Supermedlem

|
 |
« på: oktober 21, 2009, 06:29:29 am » |
|
Hvor smal kan den bli med orignale støtdempertårn? Klarer man 3"? Bilen er en 62`..  Og om noen både vet, og KAN gjøre dette for meg i løpet av vinteren, send meg gjerne pm! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: oktober 21, 2009, 06:56:07 am » |
|
De man kjøper over disk som er 2" kortet har ombygde tårn så hvis du ønsker helt orginale tårn blir det ikke mye innkorting på deg..... Jeg har 5" på min og noget snedige dempere samt tårn for å få plass.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: oktober 21, 2009, 09:19:33 am » |
|
ok! Da må det bli ombygd ja. Takk!  På ovalen til lobo har jeg laget en 4" kortet utgave. Her er det brukt helt vanlige dempere. Videre info om byggingen av denne kan du få på PM. Lobo kan nok svare for hvor godt eller dårlig den passer... Tror det var presspassning 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: oktober 21, 2009, 09:51:32 am » |
|
ok! Da må det bli ombygd ja. Takk!  På ovalen til lobo har jeg laget en 4" kortet utgave. Her er det brukt helt vanlige dempere. Videre info om byggingen av denne kan du få på PM. Lobo kan nok svare for hvor godt eller dårlig den passer... Tror det var presspassning  Passa fint den, men måtte frem med sleggehammern ja  Bilen har nok fått seg en liten smell på høyre hjørne en gang i tida, og der måtte det bankes litt for å få det til å smette på. Var på håret, men det gikk! Tror man kan slite om man har en bil som har fått seg en solid smell eller to opp gjennom åra..
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Kjetil
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: oktober 21, 2009, 09:54:05 am » |
|
Ja, mener å ha lest noe om presspasning.. hehe. Derfor lurer jeg på å kanskje klare meg med en 3".. Kanskje den går gjennom eu også, for et utrent øye, dersom det ikke ser for trangt ut?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: oktober 22, 2009, 18:23:26 pm » |
|
Ja, mener å ha lest noe om presspasning.. hehe. Derfor lurer jeg på å kanskje klare meg med en 3".. Kanskje den går gjennom eu også, for et utrent øye, dersom det ikke ser for trangt ut? ta 4" med en gang du Kjetil, mye vil ha mer vettu  hehe å et hakk til bak å bytt ut rader så er vi der 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: oktober 22, 2009, 22:28:47 pm » |
|
Ja, mener å ha lest noe om presspasning.. hehe. Derfor lurer jeg på å kanskje klare meg med en 3".. Kanskje den går gjennom eu også, for et utrent øye, dersom det ikke ser for trangt ut? ta 4" med en gang du Kjetil, mye vil ha mer vettu  hehe å et hakk til bak å bytt ut rader så er vi der  Du har et poeng Martin, men Rader?? Det er vel ikke særlig staselig vel?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: oktober 22, 2009, 22:35:16 pm » |
|
Trur han mente at rader måtte byttes bort. Sikkert i stål kjenner jeg han rett
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: oktober 22, 2009, 22:47:11 pm » |
|
Er det forskjeller i bredden på selve karosseriet(mellom støtdempertårn) på f.eks en 52 kontra 69?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Kjetil
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: oktober 22, 2009, 22:56:25 pm » |
|
Det var nok det han mente, og kanskje blir det sånn.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: oktober 22, 2009, 23:01:42 pm » |
|
Det jeg mente er at rader er en meget kjedelig afære  Derimot hvis noen har baller til å flatdreie eikene (fjerne den hesselige pølsa) og detaljere med sort melom eikene så endrer jeg mening totalt  Men så er jo som alltid smaken som baken. Jeg er på ingen måte tillhenger av stålfelger. Allt kan se bra ut. Problemet med luft-vw er at det er så lite utvalg i "bolt-on" felger og kommer det en ny felg på markedet så er den oppbrukt innen noen få måneder. ALLE har jo like felger. Derfor hadde det vært moro om noen snart gikk litt nye veier 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: oktober 23, 2009, 00:32:36 am » |
|
Det jeg mente er at rader er en meget kjedelig afære  Derimot hvis noen har baller til å flatdreie eikene (fjerne den hesselige pølsa) og detaljere med sort melom eikene så endrer jeg mening totalt  Men så er jo som alltid smaken som baken. Jeg er på ingen måte tillhenger av stålfelger. Allt kan se bra ut. Problemet med luft-vw er at det er så lite utvalg i "bolt-on" felger og kommer det en ny felg på markedet så er den oppbrukt innen noen få måneder. ALLE har jo like felger. Derfor hadde det vært moro om noen snart gikk litt nye veier  HELT enig  Gjør noe eget med felgene, eller få tak i noe gammelt uvanlig som ikke alle har...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: oktober 23, 2009, 11:51:02 am » |
|
Er det forskjeller i bredden på selve karosseriet(mellom støtdempertårn) på f.eks en 52 kontra 69?
Stjeler tråden litt... Formulere på en annen måte da: -Hvor mye kan en balljointforstilling smales inn på et 52 karosseri, uten å modde dempertårn?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #14 på: oktober 23, 2009, 11:54:47 am » |
|
Stjeler tråden litt... Formulere på en annen måte da: -Hvor mye kan en balljointforstilling smales inn på et 52 karosseri, uten å modde dempertårn?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: oktober 24, 2009, 18:59:37 pm » |
|
Det var nok det han mente, og kanskje blir det sånn..  nå er vi på rett spor kjebra 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #16 på: oktober 25, 2009, 17:57:55 pm » |
|
Eg kan måle på ein 69 for deg! 52en har du jo sjøl:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kjetil
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: oktober 25, 2009, 21:07:38 pm » |
|
[/quote] nå er vi på rett spor kjebra  [/quote] Jeg sa kanskje ja..  hehe. Dette betinger at jeg får fatt på en smal forstilling i vinter da. Og kanskje jeg skulle ta en titt på Rader og dreibenken? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: oktober 26, 2009, 23:30:27 pm » |
|
Eg kan måle på ein 69 for deg! 52en har du jo sjøl:) Trur ikke du behøver å måle. Målt litt på splitten idag, og slik den fronten er vridd kan jeg smale inn 2" på ene siden, og bredde 1" på andre siden... Må nok jekke litt front..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
|