Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« på: oktober 22, 2009, 20:08:35 pm » |
|
Ja, så var vinteren over oss. Selv om snøen ikke har kommet hit ennå.
Og da er det på tide å gjøre litt. For selv om bilen er pen å se på, og en festlig lekebil, er det alltids no små fiks. Det som vel blir det største prosjektet er ny bakplate. Denne gangen blir den avtagbar. Det er sikkert og vist. Her ser vi bilen bakfra, og det ser jo vel og bra ut.
|
|
« Siste redigering: oktober 14, 2010, 07:32:25 am av Espen/VW54 »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #2 på: oktober 22, 2009, 20:13:35 pm » |
|
Og baki her skal det også ryddes. Hittil har det vært mer funksjon enn form. Skal samtidig se om jeg klarer å finne en olje lekk jeg tror er der. Samt kanskje endelig rote meg til pressa koblinger på olje slangene.. Ny åndeboks er også på ønskelista. Men time will show.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #3 på: oktober 22, 2009, 20:18:05 pm » |
|
Dagens økt ble å pelle bort fanger og skjermer. Så skal neste prosess skje uten at jeg trenger gjøre så mye. Bilder/info kommer når det er gjort. Og da blir det å ta ut motoren også. For det er ett par gearkase fester som har gjort jobben sin. Spørsmålet er hvilken type jeg skal bytte til, da man jo hører så mangt om de forskjellige. Tips tas imot med stor takk. Er en gatebil, ikke en racerbil.  Om det har noen betydning. Den våkne ser også at det er inspeksjons luker der, disse skal ogå få en bedre feste annordning hadde jeg tenkt. men du å deilig det er å ha dem. På det nederste bildet har jeg ringa rundt ett stort prblem, plata har sprukket ca 15 cm oppover. Her lukter det lakking..
|
|
« Siste redigering: oktober 22, 2009, 20:20:19 pm av Espen/VW54 »
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #4 på: oktober 22, 2009, 20:27:24 pm » |
|
begynner det å lukte en tur på stripa scc tjueti?  (hadde den jo utpå der i 04)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #5 på: oktober 22, 2009, 20:45:25 pm » |
|
begynner det å lukte en tur på stripa scc tjueti?  (hadde den jo utpå der i 04) Jobber ikke mot det nei. Skal egentlig bare fikse på ting som irriterer meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #6 på: oktober 22, 2009, 21:34:31 pm » |
|
Blir spennende å se hvordan du forbedrer lukene i innerskjermen. Er sjøl på jakt etter gode løsninger. Ellers så går det mot vinter. Møter deg ikke lenger om morgenen på vei til jobb. Den har også vært et godt blikkfang utenfor Norfloor 
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #7 på: oktober 22, 2009, 21:37:38 pm » |
|
Blir spennende å se hvordan du forbedrer lukene i innerskjermen. Er sjøl på jakt etter gode løsninger. Ellers så går det mot vinter. Møter deg ikke lenger om morgenen på vei til jobb. Den har også vært et godt blikkfang utenfor Norfloor  Løsningen er god nok egentlig, er innfetinga som skal forbedres. Du møter meg nok fortsatt, men da i en Blå golf 3 stv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #8 på: oktober 26, 2009, 19:27:02 pm » |
|
Forslag: 1. Girkasse fester; bruk nye svarte orginale. Mange varianter her men få tak i V.A.G sine. Perfekte for en bil som din og holder i massevis... 2. Luker i innerskjermer bak; ta en bit av en annen innerskjerm og pass til denne. Da har du alle riktige presninger. Lag hull i plata og merk av. Borr hull og sveis fast mutre på innsiden av karossen. Legg på list rundt på luka,tetter mot all dritten som vil inn i motorromet ditt... Lykke til med vintern's utbedringer.... 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #9 på: oktober 26, 2009, 20:47:14 pm » |
|
Forslag: 1. Girkasse fester; bruk nye svarte orginale. Mange varianter her men få tak i V.A.G sine. Perfekte for en bil som din og holder i massevis... 2. Luker i innerskjermer bak; ta en bit av en annen innerskjerm og pass til denne. Da har du alle riktige presninger. Lag hull i plata og merk av. Borr hull og sveis fast mutre på innsiden av karossen. Legg på list rundt på luka,tetter mot all dritten som vil inn i motorromet ditt... Lykke til med vintern's utbedringer....  Bare lurer på om jeg da kommer til å spise opp ett sett med fester i sesongen.. Hadde planer om å bruke gjengeinnsatser man bare popper fat jeg da. Også tre en gummi pakning rundt de lokkene jeg har. For ja, pr i dag er det vansklig å skru på alle 4 skruene, og møkka finner lett veien inn der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #10 på: januar 14, 2010, 21:46:59 pm » |
|
Tiden går og jeg har ikke gjort no mer selv. Men det betyr ikke at det ikke har skjedd litt. Nå er ting klart for at jeg kan sette saga i bilen. Og få ut maskinisten. Mal er laget..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #12 på: januar 18, 2010, 16:05:35 pm » |
|
Da har man hatt en liten økt igjen, og for en gangs skyld gikk ting lettere enn ventet. Kryss i taket. Så motor er ute, og den gamle bakplata er historie. Og her trengs en skikkelig opprydding, det er helt klart.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #13 på: januar 18, 2010, 19:34:45 pm » |
|
Og den gamle bakplata er på tur hjem til oss og fruen's 55 eller?  Kan hente den i slutten av Januar vi 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #14 på: januar 18, 2010, 21:11:47 pm » |
|
Og den gamle bakplata er på tur hjem til oss og fruen's 55 eller?  Kan hente den i slutten av Januar vi  Du skal få den, men den er ikke mye å skryte av.. Bare så du er advart. Kan send deg ett bilde på mail ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #15 på: januar 19, 2010, 18:06:49 pm » |
|
Tror neppe den er no verre enn den som satt på fruen sin så vi tar den uten videre... Er ingen bildesamler uansett 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #16 på: januar 19, 2010, 20:47:48 pm » |
|
Tror neppe den er no verre enn den som satt på fruen sin så vi tar den uten videre... Er ingen bildesamler uansett  Da får du minne meg på det når tiden nærmer seg.. Den får ligge på jobben inntil videre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #17 på: mars 13, 2010, 23:50:38 pm » |
|
Da har det faktisk skjedd litt, ble noen nye innkjøp, ikke helt etter planen, men sånn er det jo ofte. Resultatet kan delvis ses her.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #18 på: april 15, 2010, 14:41:04 pm » |
|
Setene og dørpaneler på plass. Bakplate laget, men ikke ferdig/fornøyd. Motor går som en klokke. Men i går kveld kom det en liten lyd bakfra der, å vei for å hente nye 12v piler. Hva som skjedde kan beskues på vedlagt bilde...
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #19 på: april 15, 2010, 15:05:24 pm » |
|
Når reimhjulet ditt sprekker, har du kraftige svinginger i veiva, oftest pga at svinghjulet er løst, eller i ferd med å løsne.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #20 på: april 15, 2010, 17:25:51 pm » |
|
Ok, heller mer mot at dette er ett gammelt dritt hjul som har sitti på alt for mange motorer/tatt av og på x anntall ganger. Men bør vel kanskje ta ut maskinisten og sjekke.. blæh..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #21 på: april 15, 2010, 18:32:04 pm » |
|
Detta er no møkkahjul ja.... Jeg har iallefall ingen gode erfariger med disse desverre men lurt å gjøre som JHU sier...
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #22 på: oktober 14, 2010, 08:37:59 am » |
|
Litt irriterende når man prøver og oppdatere tråden, skriver mye, men siden ett vedlegg var i feil størrelse, så måtte det gjøres om, og når det var gjort og man trykker legg til var alt borte.
Ja ja, kort verson på nytt, gammel motor døde, ny motor inn, etter vurdering av salg. Mye jobb å konvertere tilbake til gassere, så vil tiden vise om jeg angrer. Oppstart ble det ikke i natt, mangler litt elektriker jobb.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #23 på: oktober 14, 2010, 08:55:08 am » |
|
Grattis! Du som er vant til optimal kjørbarhet vil ikke bli fornøyd med det gass opplegget der. Det er avgjørende for pedalføingen at lenkearmen (den med uniballs i hver ende)står med rett over 90° på armen ut i fra spjell akselen. Rundt 110° bør være ok, gasspedal feelingen er optimal følsom når du har 90° mellom lenke og arm så det bør du ha på lav til middels gassføring ( i by/parkeringshus osv.) Det er derfor du må begynne på 110° (tomgang). Når du er på halv gass spiller dette mindre rolle, da er du uansett i rød sone Dette får du til med først å skli armene på gass helt ut til enden på hex bar'n og så setter du på gasser armer fra et annet gasserstag sett, jeg har tidligere brukt armene fra et Tayco når jeg kjørte med "Berg" stag. Kan være at du elsker staget slik det er nå også... har litt med responsen i motoren å gjøre...men uansett så vet du i hvertfall.
|
|
« Siste redigering: oktober 14, 2010, 13:58:02 pm av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #24 på: oktober 14, 2010, 08:59:18 am » |
|
Grattis! Du som er vant til optimal kjørbarhet vil ikke bli fornøyd med det gass opplegget der. Det er avgjørende for pedalføingen at lenkearmen (den med uniballs i hver ende)står med rett over 90° på armen ut i fra spjell akselen. Rundt 110° bør være ok, gasspedal feelingen er optimal følsom når du har 90° mellom lenke og arm så det bør du ha på lav til middels gassføring ( i by/parkeringshus osv.) Det er derfor du må begynne på 110° (tomgang). Når du er på halv gass spiller dette mindre rolle, da er du uansett i rød sone Dette får du til med først å sli armene på gass helt ut til enden på hex bar'n og så setter du på gasser armer fra et annet gasserstag sett, jeg har tidligere brukt armene fra et Tayco når jeg kjørte med "Berg" stag. Kan være at du elsker staget slik det er nå også... har litt med responsen i motoren å gjøre...men uansett så vet du i hvertfall. Å si at jeg er vant til optimal kjørbarhet er en sannhet med modifikasjoner. For det du sier er at den åpner for mye for fort sånn den står nå til gate kjøring. Sånn var den tidligere også, tenkt å gjøre no med det før. Gidder du sende en av de flotte paint tegningene dine på mail som viser hvor du mener de bør stå? Geometri har aldri vært helt min ting.. hehehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #25 på: oktober 14, 2010, 09:06:37 am » |
|
Litt irriterende når man prøver og oppdatere tråden, skriver mye, men siden ett vedlegg var i feil størrelse, så måtte det gjøres om, og når det var gjort og man trykker legg til var alt borte.
Ja ja, kort verson på nytt, gammel motor døde, ny motor inn, etter vurdering av salg. Mye jobb å konvertere tilbake til gassere, så vil tiden vise om jeg angrer. Oppstart ble det ikke i natt, mangler litt elektriker jobb.
Oii!!! Med så store skader på veiv og kam, er vel blokken og ødelagt? Tror ikke jeg har sett det så ille før...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #26 på: oktober 14, 2010, 09:08:29 am » |
|
Litt irriterende når man prøver og oppdatere tråden, skriver mye, men siden ett vedlegg var i feil størrelse, så måtte det gjøres om, og når det var gjort og man trykker legg til var alt borte.
Ja ja, kort verson på nytt, gammel motor døde, ny motor inn, etter vurdering av salg. Mye jobb å konvertere tilbake til gassere, så vil tiden vise om jeg angrer. Oppstart ble det ikke i natt, mangler litt elektriker jobb.
Oii!!! Med så store skader på veiv og kam, er vel blokken og ødelagt? Tror ikke jeg har sett det så ille før... Det meste inni motoren døde og selvsagt blokka også.. . Egen tråd om det her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,27203.0.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #27 på: oktober 14, 2010, 13:54:14 pm » |
|
Hyggelig å se at du fant igjen formen og fikk dratt deg opp med hodet godt over vannet. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #28 på: oktober 14, 2010, 13:59:34 pm » |
|
 Og hvad har du nu fået bygget sammen?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #29 på: oktober 14, 2010, 14:04:23 pm » |
|
Tommel OPP!! Kjempegreier at du fant tilbake så raskt etter det som hendte. Håper nymotoren svarer til forventningene.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|