Eivind E
Supermedlem

|
 |
« Svar #150 på: mars 27, 2010, 19:19:09 pm » |
|
Ja, da er det bare for de forsmådde elskere å slutte å sutre! Hvis det er noen som skal klare å få bil av dette her så må det jo være Tistlo  Gratulerer med ny bil, Christer.
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
VwSplit
Supermedlem

|
 |
« Svar #151 på: april 05, 2010, 16:29:49 pm » |
|
Edit:
Barndooren jeg omtaler er solgt, og står allerede på ny eiers navn. Beklager fussen!
Var det denne? Dette bildet tok jeg i 1999. Har ett par til ett sted, men må lete. Var vel en del jobb med den og.. Hva må man gi for slike i fin stand? Denne var hvit øvre del, og pastell grønn/blå nedre del etter hva jeg husker.. 
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #152 på: april 05, 2010, 18:15:04 pm » |
|
Siste bilde viser en panelvan fra ca 1960 mao ingen Barndoor...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
VwSplit
Supermedlem

|
 |
« Svar #153 på: april 05, 2010, 19:34:09 pm » |
|
Siste bilde viser en panelvan fra ca 1960 mao ingen Barndoor...
Du sier noe. Det første er vel å lære seg hva di ulike betegnelsene er først Jeg ble vel egentlig bare opphengt i skogsvrak i nevndt omeråde.
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
trigger
Medlem

|
 |
« Svar #154 på: mai 15, 2010, 12:24:12 pm » |
|
Ja nå er Tistlo på vei hjem med barndoorn og han fikk nok en tankevekker når han så bilen men som man får med livserfaring det er altid mye verre enn det ser ut, mye verre. Nå er det jo deler på denne som kan omsettes for 25-30 lapper så tap blir det ikke men det hadde vel hvert en ide og startet en liten kroneinnsamling til dette prosjektet da det må definitift kr til for å ikke møtte veggen og denne er det jo bare 3-4 kjente av. Det skulle ikke vere noe problem å samle inn 30-40 lapper som startkapital for å få litt fart på dette prosjektet da det er et must og for en unggutt da som ikke har allverden til et slikt gedigen jobb foran seg.
myrer,n
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #155 på: mai 15, 2010, 23:50:55 pm » |
|
Jaudå då kan eg gratulera megsjøl som barndooreigar, det er litt av ein bil eg har handla  Hadde ein V E L D I G innhaldsrik tur, har egentlig vert rundt heile austlandet iløpet av to-3 dagar.. Viste bilen var dårleg, vart møtt av ein haug med rust.. flott prosjekt  Men då den skulle opp på hengaren var det ikkje langt før eg mysta motet.. Den er mjuk som ein laks,, Heldigvis har eg samla motet iløpet av turen heim, høyrd på kloke ord frå vise menn og eg trur beint att denne bilen skal på vegen igjen! Kortid det skjer er usikkert... eg har da ikkje travelt! Trigger; Eg har alldrig hatt sansen for sånn kronerulling, trur heller ikkje det er vegen å ga, det er jo min bil som eg har kjøpt, då kan eg ikkje forventa att andre skal betala for å få den fiksa opp att.. Men om eg fødeler utgiftene øve laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid so skal da nok verta ein ordning med da tenker eg  Ulsmåg: Både eigar og arving er kjent, eg har fått signert salgsmelding på bilen så papir er i orden... Forresten, grattulerar med norges nest eldste type 2! Kjem eitpar bilder snart.. berre sånn att dekan ser ka da går i 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
norshuttle
Medlem

|
 |
« Svar #156 på: mai 16, 2010, 00:19:01 am » |
|
Strålende Tistlo!!!! Lykke til! 
|
|
|
Loggført
|
61 1200 Delux Pastel Blauw 64 1200 Hvit (Herbie) 73 1300S Maya Gull (solgt i Bergen mars 2012) 73 1303 Automatic Maya (solgt til SVG mai 2010)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #157 på: mai 16, 2010, 00:23:06 am » |
|
Her er ein smakebete.. To bilete, som seier minst 1000 ord, men som alle seier det samme i takt: ROST!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
JonB
Supermedlem

|
 |
« Svar #158 på: mai 16, 2010, 00:26:38 am » |
|
Å FY S E N S U R E R T !!!!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Notch67
Supermedlem

|
 |
« Svar #161 på: mai 16, 2010, 00:42:35 am » |
|
Å herre... Nesten flatpakka jo. Går noen ruller med sveisetåd på denne 
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #162 på: mai 16, 2010, 01:28:43 am » |
|
ååå huffda  .. lykke til tistlo.. det her er vel noen lærer av å handle bil så fort...................
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #163 på: mai 16, 2010, 01:40:57 am » |
|
Takka fø gratulasjonar;) Eg kjem nok te å bygga ramma frå grunnen av - den er jo det lettaste å laga. Karosseriet vert tatt på sikt... Har endå ikkje angra på kjøpet, dvs ei lite stund, men det gjekk over etterkvart som eg innsåg kor skjelden bilen er 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem

Brannmann!
|
 |
« Svar #164 på: mai 16, 2010, 06:22:07 am » |
|
Tistlo, du skal få pokal! : # Dagens Optimist, for hard insats og optimisme: 
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ... 
|
|
|
Hansi
Supermedlem

tlf: 949 72 075
|
 |
« Svar #165 på: mai 16, 2010, 06:49:54 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #166 på: mai 16, 2010, 08:32:37 am » |
|
hva sier naboen i det gule huset?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #167 på: mai 16, 2010, 09:10:32 am » |
|
Er det virkelig mulig å få bil ut av dette? Du får ha lykke til. Martin det er sikkert ikke første bil som naboen ser der 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
eWolf
Supermedlem

think small
|
 |
« Svar #168 på: mai 16, 2010, 09:21:52 am » |
|
Hei Tistlo!
Du er definitvt dagens helt.
lykke til!
|
|
|
Loggført
|
eWolf - Part of the AirWolfs crew
psssssst! AirWolfs er på Facebook!
|
|
|
71kg
Supermedlem

Senkepøbel
|
 |
« Svar #169 på: mai 16, 2010, 09:40:35 am » |
|
Imponert over at du tar på deg dette, må jo være det samme som å bygge Christian Radich av en eske med fyrstikker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse.E
|
 |
« Svar #170 på: mai 16, 2010, 09:49:38 am » |
|
Ærevære den som har den pågangsmoten og kunnskapen til å prøve å lage bil av dette igjen !!! Lykke til med et slikt prosjekt,måtte ikke motløsheten komme å ta deg.
Mvh.Lasse E
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #171 på: mai 16, 2010, 10:09:19 am » |
|
Gratulerer Tistlo! Endelig Barndoor-eier - og hvilken Barndoor! Double-Door & Rear hatch - den absolutt eneste i Nord-Euorpa og en av en håndfull i hele verden. Definitivt verd å sette istand! Dette blir den definitive svenneprøven og en fantastisk bil når den blir ferdig - gratulerer!
trigger: Istedet for å be for din syke mor og legge et slags moralsk spleiselags-ansvar på andre her inne - bruk heller "livserfaringen" din til å ta et oppgjør med egen moral. Først hauser du opp prisen i en fiktiv budrunde, deretter får du med deg en traktorkompis og røsker istykker dette prosjektet fullstendig i et slags halvhjertet forsøk på å få den ut av skogen. Da hjelper det lite at tistlo bringer både sveiseapparat og stålprofiler for avstiving før Vossatransporten. Ikke bare ødelegger du bilen på vei ut av skogen - du gjør det uten å ha konsultert ny eier og for å toppe det hele så forlanger du jammen meg bortimot salgsprisen om igjen for å betale traktorkompisen... Et grellt eksempel på grådighet og svindel. Du skulle gjort tvert imot - "beklager at jeg ødela bilen din, her har du halve salgssummen tilbake".
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Hans
Supermedlem

|
 |
« Svar #172 på: mai 16, 2010, 10:58:58 am » |
|
oj oj oj  Du får ha lykke til på Voss med denne - du får starte en tråde eller to på diverse utenlandske fora å se om noen av gærningene der har gode tips på veien. gratulerer som eier av sjelden barndoor -til selger så håper jeg det finnes bilder av "redningsoperasjonen" - er jo halve historien i en slik gjenoppbygging.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem

|
 |
« Svar #173 på: mai 16, 2010, 11:26:32 am » |
|
Grattis med Bandoor Tistlo.
mvh Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #174 på: mai 16, 2010, 11:30:43 am » |
|
Hadde vært flau som selger her trur jeg.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #175 på: mai 16, 2010, 11:33:16 am » |
|
Her trengs det både hell og lykke til! Sjeldne saker i sjeldent dårlig forfatning - den så alvorlig ramponert ut nå... Finnene har sin egen "sisu" - den er vel omtrent på nivå med det vossingene har, så om den en gang skal komme på veien så har den havnet på rett plass! Gratulerer Tistlo, bare å spare opp til "motherloads of funky green panels" - dette klarer du! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #176 på: mai 16, 2010, 11:50:31 am » |
|
Takkar fø gratulasjonar!  Eg klandrar ikkje selgar for å ha øydelagt bilen, eg visste kva eg gjekk til (sjå vedlagt bilde) Dyr vart bilen, men no er det no eingong sånn att ein må betala ein ingangspris for å komma inn i det gode selskap.. Om denne kosta meg 20 eller 10 tusen, so spelar da ingen kasserolle når han ein vakker dag er ferdig uansett Prizma: Sveisen var for å stiva opp bilen med medbrakt firkantrøyr og batteriet stod eg på når eg saga av restane av taket for å letta på trykket  Hans: Ja kjem nok te å laga ein liten tråd på samba ivertfall.. barndoorverden er mykje større internasjonalt, enn her i landet. Har ingen bilder av redningsaksjonen, men dei trur eg ikkje eg vil sjå uansett om dei finst eller ei.. Andrè: Takkar, den er dårleg, men for god/skjelden til å ikkje reddast. Skal prøva å unngå grønne plater, dvs prøva å laga mest sjølv. so sparar eg peng  Stikkord: "When You Start With Nothing, You Ain't Got Nothing To Loose"
|
|
« Siste redigering: mai 16, 2010, 12:31:41 pm av Tistlo »
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Del
Medlem

|
 |
« Svar #177 på: mai 16, 2010, 11:58:53 am » |
|
Gratulerer Tistlo! Endelig Barndoor-eier - og hvilken Barndoor! Double-Door & Rear hatch - den absolutt eneste i Nord-Euorpa og en av en håndfull i hele verden. Definitivt verd å sette istand! Dette blir den definitive svenneprøven og en fantastisk bil når den blir ferdig - gratulerer!
Jeg synes det grenser til uetisk å komme med så optimistiske oppfordringer på denne. Tistlo har slik jeg ser det blitt lurt opp i stry her, kanskje påvirket av klappingen til overoptimistiske forumdeltagere. Jeg mener desverre at det er på sin plass å være dønn ærlig: Tistlo, dette er fullstendig urestaurerbart for selv den beste. Den er i beste fall et alibi til å bygge en repro barndoor på papirene. Selg reddbare elementer for å dekke tap, og vent til et mer gjennomførbart barndoor prosjekt dukker opp. Beklager å skuffe, men jeg råder til å vente noen år til, enn å brenne opp all bilentusiasme på dette prosjektet. -Thomas
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #178 på: mai 16, 2010, 12:21:36 pm » |
|
Om da so er urestaurerbart er da lov å prøva.. Venta nokon år ja,, kjem ikkje til å begynna på denne med det samme om du tenkte det, må gjera ferdig noko ant fyrst
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #179 på: mai 16, 2010, 12:32:29 pm » |
|
Om da so er urestaurerbart er da lov å prøva.. Venta nokon år ja,, kjem ikkje til å begynna på denne med det samme om du tenkte det, må gjera ferdig noko ant fyrst
Er ingenting å si på arbeidslysta og entusiasmen din, men plutselig møter du veggen. Veggen er ofte veldig hard å komme igjennom, og ikke er det lett å gå rundt den heller. Da er vi fort inne på denne japsebilen jeg har nevnt tidligere. Er redd denne barndooren kommer til å gi deg mange søvnløse netter, trass din unge alder.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
|