Har vært i spørregropa sjøl, som sikkert mange andre her inne, så jeg svarer gjerne

Dette er bolt on hvis det er slip-in sats ja. Det samme skal det være på toppene, men det kan være at ventilene blir litt små til den satsen. Ville satset på et sett med 1600-topper.
Ville nok sjekket veivlager og rådelager. Husk at syl 3 har en tendens til mer slitasje enn resten, pga kjølingen den "ikke" får da oljekjøler "står i veien". Oppdaget dette selv på rådelager nr 3 på den motoren jeg bygger på selv.
Men det vil holde. Husk at det er blitt bygget 1641 motor med turbo og NOS med 330hk med standard veiv og råder. Er nok bygget etter nøye målinger men, likevel.
Det som også er greit å tenke på er, etterhvert som hestene kommer, å sette på pinner på veiva så du får 8 pins-feste mot svinghjul
Men det er en god start

Du vil nok ikke oppleve at bare å bytte syl-sats drar skinne av pølsa, men det går an å putte på litt mer etterhvert

mine erfaringer i allefall
Hvis du går inn på vw2you og leser under tekninsk, så står det om denne byggingen du skal til med
Lykke til