BERGER
|
 |
« Svar #150 på: februar 14, 2010, 18:35:40 pm » |
|
Det har gått unna på depoplassene, kun noen få igjen på asfalt/betong i depo B. Depo A er helt fullt! Starter utsendelsen av billetter denne uken  hei å hå:)....kommer billettene på mail eller i postkassa? mvh øyvind Hei Den kommer på mail. Litt forsinket med utsendelsen i forhold til hva jeg hadde tenkt denne uken, men den kommer 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #151 på: februar 20, 2010, 04:10:26 am » |
|
Jeg har betalt for depoplass akkurat nå.... Blir racebuss og telt på oss i år gitt, det blir morro 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
eWolf
Supermedlem

think small
|
 |
« Svar #152 på: februar 26, 2010, 20:56:12 pm » |
|
Bestilt! 
|
|
« Siste redigering: mars 24, 2010, 21:26:22 pm av VeeMan »
|
Loggført
|
eWolf - Part of the AirWolfs crew
psssssst! AirWolfs er på Facebook!
|
|
|
Jalle
Supermedlem

Klubbløs #006
|
 |
« Svar #153 på: februar 26, 2010, 21:31:30 pm » |
|
Er der mer info å hente på off road løype/opplegg ?
|
|
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #154 på: februar 27, 2010, 11:31:35 am » |
|
Ikke foreløpig Jalle. Vi planlegger en liten dugnad rett i forkant av SCC for å lage løypa, du er velkommen til å hjelpe til (testfører?) om du ønsker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #155 på: februar 27, 2010, 12:56:17 pm » |
|
Ikke foreløpig Jalle. Vi planlegger en liten dugnad rett i forkant av SCC for å lage løypa, du er velkommen til å hjelpe til (testfører?) om du ønsker  Det er viktig om det blir gjort noe her. Skal krigsmodellene komme så trengs det noe mere. Det er ikke bare utstilling som trekker eierne når det gjelder samling. På de treffa som konkurerer om besøk så er det altid kjøremuligheter. Når det gjelder vannkjøring så må det legges inn noe mere, kan ikke trekke folk fra utlandet med bare ut og innkjøring. Men på dette området er det mye vann å ta av og det byr ikke på de store endringene det å få denne delen utvidet og inn i programmet på en god måte.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2010, 12:59:36 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem

KDF-LOOK
|
 |
« Svar #156 på: februar 27, 2010, 14:23:19 pm » |
|
Hei ikke for å skape noe ulykke men er det tatt noen mere forhånds regler hvis det kommer noe regn i år? Jeg tenker bare på badeplassene  Eller nei det var ikke noe regn sist ..... det er fortrengt....
|
|
|
Loggført
|
Part of the legendary Bekkelagsmafiaen anno 1996. Marius melstrøm Sponserd by: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.vdub2you.com/
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #157 på: februar 27, 2010, 14:36:48 pm » |
|
Det er viktig om det blir gjort noe her. Skal krigsmodellene komme så trengs det noe mere. Det er ikke bare utstilling som trekker eierne når det gjelder samling.
Det er bare arbeidskraft det står på... vi skulle gjerne gjort alt vi... er dere med på dugnad?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #158 på: februar 27, 2010, 15:11:36 pm » |
|
Dere gjør en god jobb ingen tvil om det. Forsåvidt er vel vi litt på utsida med våre VW greier, men vi trives i fellesskapet og jeg ser gjerne at vi kan fortsette med vårt spesielle inslag av kjøretøyer. Fint hadde det vert med veteran besøk fra Europa, men da må tilbudet eller lokkematen på dette området bli forbedret.
Vi er ikke så mange, men et par dager med dugnad før stevnet burde være mulig for flere av oss. Det jeg ser, er at en gravemaskin av ett eller annet slag som kunne rydde litt vei vil gjøre susen. Det å gå på med spade og hakke var en håpløs opgave som vi prøvde på i fjor.
Se bilde. Det er vel få av oss som gjør dette, fordi vi er snille med våre bevaringsverdige kjøretøyer. Men noe morro hadde vert fint. Foto fra VW 166.com
Under. Om vi er kjøreklar for utmark på scc det gjenstår å se?
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2010, 23:32:56 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem

KDF-LOOK
|
 |
« Svar #159 på: mars 02, 2010, 12:06:48 pm » |
|
selfølgelig skal jeg stille hvis det er noe jeg kan bidra med... Bare og si i fra det vet dere... 
|
|
|
Loggført
|
Part of the legendary Bekkelagsmafiaen anno 1996. Marius melstrøm Sponserd by: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.vdub2you.com/
|
|
|
vw2034
Juniormedlem

|
 |
« Svar #160 på: mars 15, 2010, 21:08:41 pm » |
|
Ikke foreløpig Jalle. Vi planlegger en liten dugnad rett i forkant av SCC for å lage løypa, du er velkommen til å hjelpe til (testfører?) om du ønsker  Det er viktig om det blir gjort noe her. Skal krigsmodellene komme så trengs det noe mere. Det er ikke bare utstilling som trekker eierne når det gjelder samling. På de treffa som konkurerer om besøk så er det altid kjøremuligheter. Når det gjelder vannkjøring så må det legges inn noe mere, kan ikke trekke folk fra utlandet med bare ut og innkjøring. Men på dette området er det mye vann å ta av og det byr ikke på de store endringene det å få denne delen utvidet og inn i programmet på en god måte. Har prøvd i lang tid prøvd og få en tillatese fra grunneiere og forsvaret angående kjøring på lokale vann og tjern uten at det har lykkes.vi har en dialog angående kjøring på trandum når vi har treff i regi hmk [historisk kjøretøy forening]men kjøring på vann har det ikke gitt tillatelse til siste årene.
|
|
|
Loggført
|
jimmern
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #161 på: mars 15, 2010, 21:11:42 pm » |
|
Det var lite støy under vannet der vi var... 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #162 på: mars 16, 2010, 13:28:07 pm » |
|
Trodde det var slik at det ikke var noe automatikk i forbud mot kjøring på tjern og vann (kun drikkevann). Er det lov å kjøre båt med påhengsmotor der ,skulle det vel være lov å kjøre annet motorisert og flytende der også.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #163 på: mars 16, 2010, 13:49:54 pm » |
|
Angående kjøring på vann i forb. med SCC så har jeg som leder av Vintage village satt to personer på saken + leder av VSN. De jobber med kjøreturen og vann-etappen:)
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #164 på: mars 16, 2010, 15:13:40 pm » |
|
Generelt:Kjøring på vann. En schwimmwagen er pr. definsjon ikke bil men båt når den beveger seg ut i det våte element/strandlinja. Der er det båtregler som gjelder. For adkomst til vann, der er det regler for motorisert fedsel som gjelder. Ved tvilstilfelle og ved eventuelle spørsmål om slik ferdsel så har lensmannen/ politiet/ komunen/ gruneiere blitt kontaktet. Vår erfaring er at ved slike tilfelle så er det bare positivt fra den kanten og velviljen er stor. I utlandet har det blitt krevd båtførerbevis lenge. I Norge er det nå kommet krav om dette. Alminnelig båtfører bevis for ferdsel til vanns. Så er det å sette seg inn i lover om forurensning og ferdsel i vassdrag. I utlandet og her hjemme er det forskjellige regler som gjelder. I en del land er det krav om forsikrings bevis rundt denne saken. Ellers så gjelder vel dette at det er lov å oppøre seg, vise hensyn, holde avtaler og sørge for at ingen blir plaget av ens særinteresser. Så vil jeg be eventuelle pubilikummere opføre seg, ikke ødelegg den goodwillen vi har spesielt med tanke på parkering, hjulspor, søppel osv. 
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem

|
 |
« Svar #165 på: mars 16, 2010, 15:25:08 pm » |
|
Må bare få nevne at i Tyskland må du (måtte før ihvertfall) ta eget "sertifikat" for å fiske og surfe. Noen tyske kompiser av meg synes det var merkelig at vi i Norge kune kjøpe fiskestang og starte å fiske uten å ha gått på kurs først. Det samme gjaldt for Windsurfing. De sa det var noe dritt dersom du ikke bestod kurset. HA HA  Tyskere er rare dyr.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #166 på: mars 16, 2010, 19:23:23 pm » |
|
Men båtførarbeviset er kun påkrevd om du er født etter 01.01.1980 - alle født før 1980 kan føre båt - eller schwim - utan båtførarbevis.. Generelt: Kjøring på vann. En schwimmwagen er pr. definsjon ikke bil men båt når den beveger seg ut i det våte element/strandlinja. Der er det båtregler som gjelder. For adkomst til vann, der er det regler for motorisert fedsel som gjelder.
...
I utlandet har det blitt krevd båtførerbevis lenge. I Norge er det nå kommet krav om dette. Alminnelig båtfører bevis for ferdsel til vanns.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #167 på: mars 16, 2010, 20:44:41 pm » |
|
Men båtførarbeviset er kun påkrevd om du er født etter 01.01.1980 - alle født før 1980 kan føre båt - --------------------------------------------------------------------------------------------------- svenole: Enig, men jeg har ikke tatt høyde for utdyping av detaljer i båtførerbeviset. Den kunskapen synes jeg at de som treger det må sette seg inn i. Etter å ha seilt egen havseiler som skipper fra 1984 til 2006 hvor jeg også har vert nermeste båt i rednigsaksjoner må jeg si unskyld utrykket, det ferdes flere en en idiot der ute. Båtførerbeviset er ligt og minimum av kunskap etter min mening og det bør alle som ferdes i båt minst ha. Unskyld, dette var vel en grei avsporing i et forum for landkrabber for jeg håpe. 
|
|
« Siste redigering: mars 17, 2010, 19:24:38 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #169 på: mars 20, 2010, 16:52:44 pm » |
|
Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem

|
« Svar #170 på: mars 20, 2010, 19:40:51 pm » |
|
Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun  Den har jeg i blå.. og den finnes i brun  Carlings på Norby hadde det når jeg kjøpte min..
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #171 på: mars 20, 2010, 19:50:49 pm » |
|
Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun  Den har jeg i blå.. og den finnes i brun  Carlings på Norby hadde det når jeg kjøpte min.. Har ingen på Maxi Hamar..  Men mange andre tøffe bilrelaterte T-skjorter da..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Daniel L
Supermedlem

Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #172 på: mars 20, 2010, 22:43:19 pm » |
|
Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun  Står det "Bunn Ruggen" eller "Bunn pluggen"? 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #173 på: mars 20, 2010, 22:46:23 pm » |
|
Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun  Står det "Bunn Ruggen" eller "Bunn pluggen"?  Må vel bli "Burn Rubber" 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Daniel L
Supermedlem

Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #174 på: mars 21, 2010, 22:23:35 pm » |
|
Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun  Står det "Bunn Ruggen" eller "Bunn pluggen"?  Må vel bli "Burn Rubber"  Så det  , men syns det var litt festlig når bokstavene hang sammen! 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
eWolf
Supermedlem

think small
|
 |
« Svar #175 på: mars 24, 2010, 21:28:13 pm » |
|
Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun  Står det "Bunn Ruggen" eller "Bunn pluggen"?  så lenge det ikke står "butt plugger" så er det vel greit.
|
|
|
Loggført
|
eWolf - Part of the AirWolfs crew
psssssst! AirWolfs er på Facebook!
|
|
|
perpioneer
Supermedlem

|
 |
« Svar #176 på: mars 31, 2010, 11:14:02 am » |
|
Her ikke vært på SCC før. Hvis jeg bare vil inn å kikke en dag, hva anbefaler dere da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #177 på: mars 31, 2010, 11:38:11 am » |
|
Du vil ikke bare "inn og kikke" på SCC  SCC er årets største VW-fest og hele VWNorge er der, så jeg vil anbefale deg å ihvertfall ta turen lørdag og ligge over til søndag. Men jeg kan garantere deg, på søndag vil du si til deg selv "Neste år skal jeg være her fra fredag". 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
perpioneer
Supermedlem

|
 |
« Svar #178 på: mars 31, 2010, 12:10:17 pm » |
|
Du vil ikke bare "inn og kikke" på SCC  SCC er årets største VW-fest og hele VWNorge er der, så jeg vil anbefale deg å ihvertfall ta turen lørdag og ligge over til søndag. Men jeg kan garantere deg, på søndag vil du si til deg selv "Neste år skal jeg være her fra fredag".  Skal legge inn en søknad hjemme hos direktøren...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem

|
 |
« Svar #179 på: april 09, 2010, 10:22:53 am » |
|
Til Perpioneer. Er en gjeng fra agdervwklubb som reiser innover på fredagen og hjem søndag. Ofte kjører også noen innover på lørdagen. Tenkte om du var interessert i samkjøring.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
|