hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« på: november 26, 2009, 19:55:24 pm » |
|
går ikke på tomgang,har nytt reppsett til gasseren,nye plugger stifter kondensator osv.justerte ventiler, 1600 34pict,lurer på om bypass hullet er skadet,kan ikke se noe merkbart der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #1 på: november 26, 2009, 20:02:06 pm » |
|
tydeligvis bare du som ikke har peiling på bil og motor 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #2 på: november 26, 2009, 20:04:04 pm » |
|
Gamle forgassere har ofte slitasje rundt spjeldakselen, og derfra får du vakumlekkasje som vil forstyrre alt av justering.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: november 26, 2009, 20:06:50 pm » |
|
fine foringer,ingen slakk,god komp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: november 26, 2009, 20:26:20 pm » |
|
mente ikke å snakke dårlig om vw,men det er kaldt å skruve ute i nord norge nå >:(er d noen som vet om en brukt gasser
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #5 på: november 26, 2009, 22:01:46 pm » |
|
Hvor holder du til?
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #6 på: november 26, 2009, 22:05:18 pm » |
|
Hva med vakumklokka?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: november 26, 2009, 22:06:40 pm » |
|
lødingen.tror jeg kjøper ny gasser,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: november 26, 2009, 22:07:36 pm » |
|
vakum klokka ok
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #9 på: november 26, 2009, 22:15:20 pm » |
|
Lødingen ja, hehe
Da kan jeg ikke få hjulpet deg å sett på det!
Men dette er nok ett falskluft problem...
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: november 26, 2009, 22:22:28 pm » |
|
ja men kor i fan e den falsklufta,3 båksa me startgass te nu. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #11 på: november 26, 2009, 22:23:59 pm » |
|
Hva med choken?
Jeg hadde satt pengene mine på tenningen. Er iallefall den jeg syntes tuller seg oftest..
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #12 på: november 26, 2009, 22:25:06 pm » |
|
El.tomgangsdysa er ok?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
ecmar
Seniormedlem
   
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes
|
 |
« Svar #13 på: november 26, 2009, 22:31:30 pm » |
|
ikke vær så negativ.. Kom til harstad så kan sikkert noen av vw-ekspertene her i byen fikse det..  Hadde lignende problem på min boble og det var tomgangsdysa som måtte teites til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #14 på: november 26, 2009, 22:33:27 pm » |
|
el tomgangsdyse?nei ikke på denne gasseren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #15 på: november 26, 2009, 22:36:32 pm » |
|
Kjøp deg en Toyota! Blir litt feil fremgangsmåte å få hjelp på!
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
RuneA
|
 |
« Svar #16 på: november 26, 2009, 22:38:56 pm » |
|
Fet overskrift, gir i hvertfall meg lyst til å hjelpe.
|
|
|
Loggført
|
  1987 Westfalia 1980 Westfalia 1972 Westfalia
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #17 på: november 26, 2009, 22:40:04 pm » |
|
æ e ikke negativ  mem det e kaldt >:(kan ikke kjør te harstad biln verka før dårlig te det  kom heller hit me en gasser som verska så æ kan prøv den
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #18 på: november 26, 2009, 22:42:14 pm » |
|
Litt langt å dra...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #19 på: november 26, 2009, 22:47:04 pm » |
|
det e bære 8 mil fra harstd te lødingen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #20 på: november 26, 2009, 23:30:04 pm » |
|
går ikke på tomgang,har nytt reppsett til gasseren,nye plugger stifter kondensator osv.justerte ventiler, 1600 34pict,lurer på om bypass hullet er skadet,kan ikke se noe merkbart der.
Går ikke på tomgang? Er det på kald motor? halvvarm motor? varm motor? Forskjell mellom kaldt/varmt vær? Vått/fuktig?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #21 på: november 26, 2009, 23:37:10 pm » |
|
den går ikke på på tomgang hverken kald eller varm.den går greit når jeg gir full chokk,og ganske bra når jeg pumper mye på gassen.den skyter en del også.går rent når jeg gir den startgass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #22 på: november 27, 2009, 00:01:53 am » |
|
den går ikke på på tomgang hverken kald eller varm.den går greit når jeg gir full chokk,og ganske bra når jeg pumper mye på gassen.den skyter en del også.går rent når jeg gir den startgass
34 PICT-forgasserne har et ømt punkt mht tomgang på halvvarm motor, spesielt i fuktig vær. Det er ikke en spesielt god forgasser, og det er lange innsug som gjør at bensinen kondenserer på vei til sylindrene før forvarmingsrørene varmer opp innsugene. Så jeg sliter med å få bilene mine til å gå skikkelig på tomgang under alle forhold. Men: Hvis den ikke går i det hele tatt på tomgang er det ikke bare finjustering. Antar at du har justert den riktig (spjeldsskruen toucher ikke, bypass og volume control stilt riktig?). Se denne: http://www.vw-resource.com/34pict3.htmlEr vanskelig å hjelpe på nett, men jeg ville begynt med tomgangsdysen og det som er av kanaler til den. Det som skjer når du gir gass er at akselerasjonspumpen din spruter inn bensin, men den får kanskje ellers for lite gjennom tomgangsdysen og hoveddysen.
|
|
« Siste redigering: november 27, 2009, 00:06:06 am av JFP »
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #23 på: november 27, 2009, 00:17:48 am » |
|
ok jeg har hatt den oppe å blåst me trykkluft i kanalene.nye pakninger,osv.har du forslag til annen gasser
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #24 på: november 27, 2009, 00:19:28 am » |
|
pluggene soter ned
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #25 på: november 27, 2009, 00:40:20 am » |
|
Sot på plugger er det ofte, ville ikke tenkt så mye på det. Det betyr at den har litt for fet blanding, men med småkjøring er det sot uansett. Vedvarende sot etter lange turer med pådrag kan løses med å jet'e ned hovedddysen. 130-dyse er standard på Pict-3, men 127,5 og 140 er også orginal-dyser. Nåvel.
Siden motoren din går med startgass og bensin fra aksepumpen er det ting som tyder på den ikke får nok bensin når venturieffekten suger drivstoff på vanlig måte gjennom tomgangsdysen (virkeområde 0-1500/2000 rpm), evt også at hoveddysen din er tett (virkeområde 1500-4000 rpm).
Et spørsmål: Siden den ikke går på tomgang, får du vel ikke justert den heller(?). Prøvd å skru inn bypass og volume adjust til bunns, deretter ut 2 1/2 gang? Bør starte og gå da hvis ikke noe er galt ellers.
Lykke til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #26 på: november 27, 2009, 00:51:18 am » |
|
hoved dysen er 125.skal prøve å sjekke kanalene en gang til.ja jeg har skruvd dysene slig du sier,men nei.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #27 på: november 27, 2009, 00:55:19 am » |
|
venturieffekten?kan du forklare lit nærmere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hay
Nybegynner

Innlegg: 25
Bosted:
|
 |
« Svar #28 på: november 27, 2009, 00:58:38 am » |
|
god natt og sov godt der ute,pause på tenkinga 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #29 på: november 27, 2009, 01:16:42 am » |
|
--------------------------------------------------------------------------------
Volume 4 - Basic Adjustment of the 34PICT-3 Carburetor
The 34 PICT-3 has three user adjustments:
- Fast Idle Screw
- Bypass Screw
- Volume Control Screw
Figure 1
1. Fast Idle Screw - Run the engine until it reaches operating temp and turn it off. Ensure the Fast Idle adjustment is "Off the Cam" (as shown in figure 1). Loosen the Fast Idle screw until it doesn't touch the cam at all, slowly screw it in until it just touches the cam, turn it in an additional 1/4 turn.
2. Volume Control Screw - Gently turn in the screw till it bottoms out (this is a tapered screw bottoming out into a metered orifice so be careful). Back it out 2.5 turns.
3. Start the engine.
4. Bypass Screw - Adjust the car's idle to 850 RPM for a manual transmission and 900 RPM for an autostick.
5. Volume Control Screw - Slowly adjust the Volume Control Screw to achieve the fastest idle. It shouldn't take much beyond 1/2 turn ether way. Then turn it very slowly IN until the revs drop by about 30rpm. Listen until you can just hear the RPMs start to drop, about 1/8th turn.
6. Bypass Screw - Adjust the idle back to 850 RPM (manual) 900 RPM (Autostick) using the Bypass Screw.
Chris R.
--------------------------------------------------------------------------------
This club is not affiliated with or endorsed by Volkswagen AG or Volkswagen of America, Inc. All Volkswagen trademarks herein are used under license from VWoA.
BACK TO TECH TABLE OF CONTENTS BACK TO MSGCVWC HOME PAGE
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
|