Jærva
|
|
« på: november 26, 2007, 21:05:35 pm » |
|
Her er Yellowbird på ringen. Du skal ha litt greie på å kjøre bil for å ratte en 911 slik som han her gjorde.. Dette må være den ultimate sleeper med 342 km/t i toppfart og et ganske så anonymt utseende: (I hvertfall med tanke på at den slo Ferrari F40 som en man kanskje ikke kan si at har et anonymt utseende) Husker et intervju med Mr. Ruf da denne bilen kom og han fikk følgende spørsmål..; "Hva med konkurrentene ..?" Ruf svarte.. : " Konkurrenter...... ? " , " å ja... Ferrari ja..., men dem står jo på verkstedet hele uka etter dem er kjørt i helga"
|
|
« Siste redigering: desember 09, 2007, 08:14:28 am av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #1 på: november 27, 2007, 12:26:55 pm » |
|
Bare delvis tam sjåfør i allefall. Men kjøre Porsche det har han gjort før.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
|
« Svar #3 på: november 27, 2007, 13:50:07 pm » |
|
den mannen er ikke tam... han kjører i t shirt og uten hjelm? Nok en "fin" ting med turistkjøring på Ringen, ikke hjelm-påbud...helt utrolig. På de gangene jeg har vært der tror jeg at det har vært 3 dødsfall tilsammen... Mannen heter Stefan Roser og han er skap-trønder....hvis man ser nøye etter så kjører han i tennis-sokka og mokkasina Vi hadde jo en gul CTR i Norgre men den forsvant til Tyskland igjen for et par år siden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
|
« Svar #4 på: november 27, 2007, 14:00:35 pm » |
|
Taper mot en Veyron her, men det skulle vel bare mangle. 1001 hk fra 2007 mot 469 hk fra 1987.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #5 på: november 27, 2007, 14:30:44 pm » |
|
Legendarisk bil dette her, stiger og stiger i pris og er vel uoppnåelig for de fleste nå..... men akk så fet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Asgeir
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #6 på: november 27, 2007, 20:26:24 pm » |
|
Jeg også hang meg opp i trønderuniformen til denne kamikaze-sjåføren... T-skjorte og dongeri... Galskap!! Noen som kan si noe mer konkret om regelverket til slik "turist-racing"... Er dette noe for far på bilferie, med en trang til å blåse ut litt sot av stasjonsvogna... eller bør man rett og slett bare la være?
|
|
|
Loggført
|
(o\!/o)
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
|
« Svar #7 på: november 27, 2007, 20:44:14 pm » |
|
Jeg også hang meg opp i trønderuniformen til denne kamikaze-sjåføren... T-skjorte og dongeri... Galskap!! Noen som kan si noe mer konkret om regelverket til slik "turist-racing"... Er dette noe for far på bilferie, med en trang til å blåse ut litt sot av stasjonsvogna... eller bør man rett og slett bare la være?
Anbefales på det sterkeste å ta en tur til Ringen. Utrolig vakkert der, og en hærlig atmosfære. En runde kan være greit bare for å ha gjort det,spørs litt på bane-erfaring. Man bør bruke mye tid for å gjøre seg kjent på banen og være meget oppmerksom. Mange som er verdensmestere helt til de kommer dit, husker en av de første gangene Porsche Club Norge var nedpå der, var plutselig noe annet enn å tusle rundt Våler banen ja:-) De ble frakjørt av de lokale guttene i rigga Golf 2'ere. En runde er 20,8km og har 174 svinger, mye høydeforskjeller og ingen avkjørings-soner....rett i rekkverket...og attpåtil får du betale det rekkerket du evt har ødelagt etter å ha vraket bilen din. Vanlig å bruke 9-10 min på en runde for mange, runderekorden på 6,11 har Stefan Bellof i en Porsche 956. Den rekorden ble satt i 1983, ingen som har greid å komme i nærheten av den. Rekorden nå for registrerte biler er 7,27 mener jeg. Banen brukes av bilfabrikanter til testkjøring på mye av dagtiden i ukedagene, og ellers ligger åpningstidene her: http://www.nuerburgring.de/1_nuerburgring/touristenfahrten/index.htmlSikkerhetsråd: http://20832.com/safety/Sicherheitshandzettel_Touristenfahrten.pdf
|
|
« Siste redigering: november 27, 2007, 20:55:30 pm av Soddli »
|
Loggført
|
|
|
|
jontefje
Juniormedlem
Innlegg: 79
Bosted: nesodden
|
|
« Svar #8 på: november 28, 2007, 15:52:42 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
riskyer
Supermedlem
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
|
« Svar #9 på: januar 26, 2008, 21:59:05 pm » |
|
Raskeste Porshca på banen der nå ,er såvidt jeg veit Edo kompetition med en 996 Turbo,tror det var 7,14.Raskeste gatebil er visst en kit kar som har kjørt noen tiendeler fortere. Det er absolutt å anbefale å ta en tur å kjøre,man kan ha det moro med nesten alt.Det som kan være en fordel ,er å ha en som sitter ved siden a å sjekker speilen,for til å begynne med,kjører de fleste på mellom 10 og 11 min,og da sier det seg selv at de som kjører på 8 min og nedover kommer veldig fort. Denne banen er klassifisert som motorvei klasse a,så vanlig forsikring gjelder på banen,det er også vanlige regler med forbikjøringer,ALLTID på venstre side,hvis du blir sett a banemannskap ved å bryte traffikkreglene ,så er det rett ut.Det er ingen hjelmkrav,ikke lov til å filme,eller ta tida. Det er det jo heller ingen som gjør! det er ofte dødsfall på banen,tror jeg har sett 4 på de siste gangene,men bare motorsyklister.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
|
« Svar #10 på: januar 27, 2008, 04:13:20 am » |
|
Tre eller fire døde, det er jo bare detaljer... Og t-skjorte og mokkasiner er kurant racing-outfit. Det viktigste er å lære seg fall-teknikk
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #11 på: januar 28, 2008, 17:06:41 pm » |
|
Den cab'en på 3:22.. Fytti helv.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
ovejohan
Supermedlem
Innlegg: 557
Bosted: breim
|
|
« Svar #12 på: november 21, 2008, 03:29:16 am » |
|
han som faller ut av bilen på 1.51. Genialt med belte når man skal kjøre på bane.
|
|
|
Loggført
|
1961 T-1 boble (Edna) 1969 T-1 boble (Turid) (oppussing pågår) 2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #13 på: desember 07, 2008, 02:29:01 am » |
|
Tenk å sitte på med den Ruf Porschen ,det må da være bedre enn sex Adrenalinkick !!!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #14 på: desember 07, 2008, 03:36:25 am » |
|
Tenk å sitte på med den Ruf Porschen ,det må da være bedre enn sex Adrenalinkick !!!!!! Da er du enten jomfru eller så gjør du sex på helt feil måte!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #15 på: desember 07, 2008, 15:00:02 pm » |
|
Jeg også hang meg opp i trønderuniformen til denne kamikaze-sjåføren... T-skjorte og dongeri... Galskap!! Noen som kan si noe mer konkret om regelverket til slik "turist-racing"... Er dette noe for far på bilferie, med en trang til å blåse ut litt sot av stasjonsvogna... eller bør man rett og slett bare la være?
Anbefales på det sterkeste å ta en tur til Ringen. Utrolig vakkert der, og en hærlig atmosfære. En runde kan være greit bare for å ha gjort det,spørs litt på bane-erfaring. Man bør bruke mye tid for å gjøre seg kjent på banen og være meget oppmerksom. Mange som er verdensmestere helt til de kommer dit, husker en av de første gangene Porsche Club Norge var nedpå der, var plutselig noe annet enn å tusle rundt Våler banen ja:-) De ble frakjørt av de lokale guttene i rigga Golf 2'ere. En runde er 20,8km og har 174 svinger, mye høydeforskjeller og ingen avkjørings-soner....rett i rekkverket...og attpåtil får du betale det rekkerket du evt har ødelagt etter å ha vraket bilen din. Vanlig å bruke 9-10 min på en runde for mange, runderekorden på 6,11 har Stefan Bellof i en Porsche 956. Den rekorden ble satt i 1983, ingen som har greid å komme i nærheten av den. Rekorden nå for registrerte biler er 7,27 mener jeg. Banen brukes av bilfabrikanter til testkjøring på mye av dagtiden i ukedagene, og ellers ligger åpningstidene her: http://www.nuerburgring.de/1_nuerburgring/touristenfahrten/index.htmlSikkerhetsråd: http://20832.com/safety/Sicherheitshandzettel_Touristenfahrten.pdfANBEFALES !! Ringen er helt rått!! Var der i påsken og leide meg bil. kjørte 2 dager og blei litt hekta aldri kjørt på bane før heller... hehe
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #16 på: desember 07, 2008, 16:33:08 pm » |
|
Tenk å sitte på med den Ruf Porschen
Tror jeg måtte hatt med ekstra filterskift da gitt
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #17 på: desember 07, 2008, 18:53:50 pm » |
|
Tenk å sitte på med den Ruf Porschen ,det må da være bedre enn sex Adrenalinkick !!!!!! Da er du enten jomfru eller så gjør du sex på helt feil måte! DU klarer ikke ha så god sex på 7-8 min En runde i halmen varer vel lenger enn det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #18 på: januar 01, 2009, 12:40:02 pm » |
|
Føste gang jeg var på ringen, var i 92, en "mad sunday". Kjørte Honda VFR750, og søndag morgen var det 3 sykler i garasjen, søndag kveld var det bare min igjen. Avgang på en ny CBR900RR før lunsj, og en ny ZZR1100 etter.
Egentlig en skrekkelig opplevelse de første rundene. Man kjører et par runder rolig, og så skal man øke hastigheten (selvfølgelig!). Da går alt på tverke, man kjenner ikke banen og mange "blinde" svinger. Mye kaosbremsing og gassing. Etter 4 runder kjørte jeg av banen og roet huet litt, og kjørte innpå seint på ettermiddagen og tok et par runder til. Da gikk alt meget bedre. Man bør nok være psykisk forberedt på hva man møter. Det var jeg nok ikke. To dager etterpå fikk vi kjørt en snau time om kvelden, da gikk fire runder unna på snaut 50 min, da var det lite trafikk og jeg fikk flyt på kjøringa. Moro!
Ellers var alt å se på ringen, det er en bundestrasse (sterkt ulykkesutsatt), bomvei, med enveiskjøring og fri fart! Dette for at forsikringene skal gjelde. Så både turistbusser og bobiler på banen. Ellers vil jeg anbefale Oldtimer classic som går på ringen! Går om høsten, i september/oktober. Kompressormatet SSK på langsletta er tøft!!
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2009, 15:30:07 pm av kjells »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Hansi
Supermedlem
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog
tlf: 949 72 075
|
|
« Svar #19 på: januar 01, 2009, 14:07:17 pm » |
|
SYKE SYKE MANN!!
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
riskyer
Supermedlem
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
|
« Svar #20 på: januar 10, 2009, 20:32:42 pm » |
|
Føste gang jeg var på ringen, var i 92, en "mad sunday". Kjørte Honda VFR750, og søndag morgen var det 3 sykler i garasjen, søndag kveld var det bare min igjen. Avgang på en ny CBR900RR før lunsj, og en ny ZZR1100 etter.
Egentlig en skrekkelig opplevelse de første rundene. Man kjører et par runder rolig, og så skal man øke hastigheten (selvfølgelig!). Da går alt på tverke, man kjenner ikke banen og mange "blinde" svinger. Mye kaosbremsing og gassing. Etter 4 runder kjørte jeg av banen og roet huet litt, og kjørte innpå seint på ettermiddagen og tok et par runder til. Da gikk alt meget bedre. Man bør nok være psykisk forberedt på hva man møter. Det var jeg nok ikke. To dager etterpå fikk vi kjørt en snau time om kvelden, da gikk fire runder unna på snaut 50 min, da var det lite trafikk og jeg fikk flyt på kjøringa. Moro!
Ellers var alt å se på ringen, det er en bundestrasse (sterkt ulykkesutsatt), bomvei, med enveiskjøring og fri fart! Dette for at forsikringene skal gjelde. Så både turistbusser og bobiler på banen. Ellers vil jeg anbefale Oldtimer classic som går på ringen! Går om høsten, i september/oktober. Kompressormatet SSK på langsletta er tøft!!
Kan nok slenge meg på denne,kjørte sykkel første gang jeg også,hadde jeg visst det jeg gjør i dag ,tror jeg ikke det hadde skjedd. Andre runde hadde jeg grei hastighet over en bakketopp og la meg godt på mot høyre,det gikk mot venstre!! Kjørte et stykke mellom hvitlinja og grasset før jeg kom innpå igjen Da pumper det passelig!
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
|