Denne bilen har gitt meg mye morro, noen som vil fortsette?
Bil:1959/60 US-bil med halvbur, puma forstilling og noen race-mods. Det er ikke skilter på bilen.
Bilen er uten seter, felg og slicks. Står på orginalhjul.
Motor:2165cc T1 Turbo
Mexico-blokk forsterka med stålplater og gjennomgående bolter. Superflow topper, Scat veiv (fra den tiden hvor veivene var BRA! ), Eagle råder, Wiseco stempler, custom cam, letta svinghjul, Data-styrt innsprut og tenning (fordelerløs) STOR Schwitzer kvalitets-turbo (gir seg ved ca. 700hk) selv-laget grenrør tilpasset porsche 911 vifte ++++
Bremset 337.5 hk/ 406nm ved 1.8 bar overtrykk. (Har bremsepapir) Skal takle 2 bar... Har bare ikke kommet så langt
Girkasse:Nå sitter det følgende i bilen: Dobbeltlokk IRS kasse gjort om til svingaksel med havarert 1/2 gir, sveisa 3 og 4 gir, ingen synkroringer, JayCee alu-spole (sperre), SAW aksler (den gode gamle typen) -> 1303 utveksling.
MEN... jeg har kjøpt inn ny kasse. Den stammer fra Roar Lunde's bil/NitrousBeetle (N2O her på forumet)
Kassa inneholder kun "good-stuff".... :
Sveisa kasse, JayCee spole, Dave Folts hub, Liberty pro-ringer, Erco/weddle drev ++
Her følger det også med komplett vertical-gate shifter med spak, stag og nesekon. GROM KASSE! Dette er ikke montert i bil ennå...
Tider:402m, 10.93@181.4 km/t -Da med blåst topp/sylinder ved giring til 4. Så her er det mer å hente.
201m, 6.95@165.8 km/t
Bilen/motor har potensiale til å gå langt bedre, da jeg gjentatte ganger har blitt sabotert av girkasse-havari.
SÅ... er du klar for å teste hvor store ballene dine er, kjøre lave 10'ere til sommeren eller kanskje en høy 9'er?

Ja, da har du muligheten nå!
Noe du lurer på? Post her eller ring meg, Kristoffer - tlf: 95044216