mai 04, 2025, 17:19:54 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Bytting av motor 74 -> 65
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bytting av motor 74 -> 65 (Lest 1147 ganger)
Aurich
Nybegynner
Innlegg: 28
Bosted: Møre og Romsdal
Bytting av motor 74 -> 65
«
på:
desember 10, 2009, 20:12:46 pm »
Mye jobb å sette inn en motor fra ei 74 inn i ei 65?
Eller får man lurt det til med litt jobbing?
Med tanke på at det er forskjellig ledningsnett og forskjellig plassering av regulator osv.
Loggført
Frode
Supermedlem
Innlegg: 973
Bosted: Ås
Sv: Bytting av motor 74 -> 65
«
Svar #1 på:
desember 10, 2009, 20:14:22 pm »
motoren går vel rett inn, har skjønt det sånn at det er kun forskjellig kobling mot regulatoren.......den sitter vel i dynamoen på noe og under sete på andre
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
Sv: Bytting av motor 74 -> 65
«
Svar #2 på:
desember 10, 2009, 20:19:15 pm »
Motoren går ikke rett inn, med mindre du bytter svnighjulet.
I og med at 65 har 6v kasse, og 74 motor 12 svinghjul.
Men ellers går det noenlunde greit. Da jeg gjorde for en kompis, bygde vi om motoren til 6v, og det funker helt fint
Rikard
Loggført
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970
Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Aurich
Nybegynner
Innlegg: 28
Bosted: Møre og Romsdal
Sv: Bytting av motor 74 -> 65
«
Svar #3 på:
desember 10, 2009, 20:29:11 pm »
Tanken er å ta både motor og kasse fra 74 og sette inn i 65. Da både motor og kasse i 65 er sliten. Og 65 kassa mangle 1. gear. Da skulle det vel gå greit?
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...