FosenXpressen
Seniormedlem
   
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen
TOTO
|
 |
« på: februar 13, 2008, 14:07:54 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#1 & Founder "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #1 på: februar 13, 2008, 15:44:36 pm » |
|
Tror jeg ville valgt en nyere modell Boble da. Blir liksom litt treigt med 6 Volt 
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #3 på: februar 13, 2008, 15:48:49 pm » |
|
Bra fremdrift... men dårlig bremser?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
V-111
Medlem
  
Innlegg: 123
Bosted: Grong
|
 |
« Svar #4 på: februar 13, 2008, 16:16:53 pm » |
|
Nå mener jeg at jeg har et bilde av en T1 med elektriske motorer i et nyerer VolksWorld eller UltraVW
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Flakken
Nybegynner

Innlegg: 40
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #5 på: februar 13, 2008, 16:42:04 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Type 1 1963
|
|
|
tovwair
Supermedlem
    
Innlegg: 713
Bosted: Sander
|
 |
« Svar #6 på: februar 13, 2008, 20:43:51 pm » |
|
Næh...Skeptisk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DVS-RACING
Medlem
  
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand
|
 |
« Svar #7 på: februar 14, 2008, 00:56:22 am » |
|
Mener jeg har lest i et gammelt RightOn-blad om en Chrysler i "Karmann Ghia-drakt" fra tidlig 50-tall med el. motor. Tror bilen skulle være ment som en form for bybil. Noen her som vet?
Stian
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Frodo
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim
Life's too short to dance with ugly women.
|
 |
« Svar #8 på: februar 14, 2008, 11:14:23 am » |
|
Var et par buggyer på Bug-Run for et par-tre år tilbake som kjørte på stripa med elmotor
|
|
|
Loggført
|
Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
|
|
|
notchback
Supermedlem
    
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)
DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!
|
 |
« Svar #9 på: februar 14, 2008, 11:39:07 am » |
|
Konge 
|
|
|
Loggført
|
69 Race Vw Fastback. 71 israce Boble. 01 Citroen Saxo. 00 Mercedes vito 110 cdi. 15 Volkswagen E-UP.
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #10 på: februar 14, 2008, 12:35:18 pm » |
|
Noen som har teorier omkring hva man må gjøre for å få noe slikt godkjent i Norge, ifm å få fri parkering, fri bom ++ slik det ligger inne forslag om å innføre i Trondheim?
Kanskje den utflyttede trønderske elbileksperten har noen teorier her?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #11 på: februar 14, 2008, 13:25:02 pm » |
|
Har en bok om Kg hvor det er en snubbe som har bygd om hele til ren elektrisk bil Sent 60 tall eller tidlig 70 tror jeg, men selvfølgelig i Usa Alt er mulig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #12 på: februar 14, 2008, 19:41:03 pm » |
|
elektrisk fremdrift og dragrace er en god kombinasjon. en elektrisk motor har i utgangspunktet maks dreimoment ved 0 turtall, noe som er en klar fordel...
og så trenger man ikke så svære batterier for å opprettholde kjørelengden.
Jeg har lekt med tanken med å bygge en elektrisk VW, men etter en prøvetur i en "moderne" Pegeuot 106 elektrisk bil, noe som var den MINST OPPHISENDE bilopplevelsen jeg har vært borti, har jeg lagt det prosjektet på is.... bompeneger eller ikke...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|