t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« på: desember 30, 2009, 22:43:53 pm » |
|
I mangel på noko anna fornuftig og gjera  i desse dagar, surfa eg litt rundt og kom over dette tilbudet!! http://www.bergmannvw.net/index.htmEr det nokon på forumet som har handla få dette firmaet? mvh Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #1 på: desember 30, 2009, 23:32:00 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: desember 30, 2009, 23:35:27 pm av Svein. »
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Frode
Supermedlem
    
Innlegg: 973
Bosted: Ås
|
 |
« Svar #2 på: desember 31, 2009, 00:26:55 am » |
|
Noen som vet hva det vil koste meg å få den hjem på døra...........tenker på toll og frakt og alt sånn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #3 på: desember 31, 2009, 18:39:12 pm » |
|
hmm. Hadde rekna med større respons på denne  For turn key på 2387cc 4895 usd = 28.288 nkr x 1,25mva = 35.360nkr + frakt Er usikker på frakt, men kan ein klare frakta for 5.000nkr  ?? Blir dette feil?? mvh Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #4 på: desember 31, 2009, 18:52:41 pm » |
|
Detta her må jo ve billi! Ny motor i dobbelkabinaren?  Du kan jo kanskje finna firmaet her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewforum.php?f=14 So ser du kva erfaringar folk har med dei. Burde klara å få frakta ein motor for 5000 ja, sidan ein får heile bilar over dammen for 10' jetcarrier.com er jo bra vistnok
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #6 på: desember 31, 2009, 21:45:26 pm » |
|
leste gjennom disse trådene nå... ikke mye pluss i boka å få der gitt  skulle jeg hatt motor, ville jeg nok handla fra en norsk seriøs bygger gitt (selv om det hadde kosta etpartre skjorter ekstra)
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #7 på: desember 31, 2009, 21:49:09 pm » |
|
Ja tydlegvis ikkje noko å satse på dette her! Kjøling som ikkje virkar og motorar som sviktar etter ei lite stund.. Når det er sagt så er det jo eitt heilt ås garanti.. Kan lønna seg å kjøyra hardt det fyrsta året mao..
Nei sats heller penga på noko ant! Eller sjå på dei som eit prosjekt.. dei vert sikkert/kanskje bra om du opnar motoren og sjekkar alle klaringar etc
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #8 på: januar 01, 2010, 03:52:11 am » |
|
Spørs nå hvor mange rettigheter du har som nordmann i det tilfellet at motoren tar fyr eller havarerer. Dessuten skal motoren gjerne (blant annet) monteres av kvalifisert personell for at garantien skal gjelde. (hvor mange her gjør det?)
Har en kamerat som kjøpte motor fra usa, riktig nok til Ford Mustang, men han hadde problemer fra første stund og INGEN rettigheter! Det første som skjedde var at oljepumpa løsnet, så blåste en toppakning, så blåste de en til, litt senere knakk en støtstang og nå er motoren til total ombygning. Blir som tistlo og nobrakes sier, åpne motoren, sett den sammen igjen, sjekk moment på ALT av skruer, klaringer osv osv, så kanskje, eller dropp hele greia...
Nei sett heller en nordmann eller et norsk firma du kan stole på til å bygge noe grymt. Da har du 3 års garanti gjerne og 5 års reklamasjon og man står MYE sterkere. Det sparer man (garantert) på i lengden...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #9 på: januar 01, 2010, 12:45:40 pm » |
|
Hvis man skal kjøpe en turnkey-motor for å åpne og sette den sammen igjen, må det være bedre å istedet bruke 40.000 på å bygge motor selv.
For øvrig kommer man langt med 40.000 kroner hos en norsk motorbygger også.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #10 på: januar 01, 2010, 12:46:09 pm » |
|
Nei sett heller en nordmann eller et norsk firma du kan stole på til å bygge noe grymt. Da har du 3 års garanti gjerne og 5 års reklamasjon og man står MYE sterkere. Det sparer man (garantert) på i lengden...
Hvem i Norge leverer en trimmet VW-motor med 3 års garanti og 5 års reklamasjonsrett? Det burde være verdt noen kroner ekstra... Forøvrig ville jeg også heller fått bygget en motor hos en av de annerkjente motorbyggerene i Norge eller Sverige.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #11 på: januar 01, 2010, 13:11:34 pm » |
|
hei Jeg leverer noen vw motorer og gir som regel 3 mnd garanti mange av de motoreren jeg bygger blir dyno kjørt dette er absolutt å anbefale, så er det viktig at vist det blir feil elller lignene at motorbygger blir kontaktet for å fikse feilen på en tidlig tidspunkt. har levert motorer fra 60 til 180 hk og ikke havari enda noen motorer har ikke gått så bra som forventet med de tar jeg tilbake å sjekker opp sån som 1600 til hc 65 den gikk dårlig har tatt denne tilbake for sjekk det tror jeg ikke noen fra usa eller andre land Gjør
Mvh Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #12 på: januar 01, 2010, 14:19:30 pm » |
|
Jeg har kjøpt 1915 longblock ferdig fra vee dub parts (vwparts.net). Sjekk thesamba for feedback på de :-)
Har ikke starta denne enda, den står i bukk og blir montert nå. Er jo ikke akkurat turnkey, men de fikser det om ønskelig.
Bare nye deler.
Frakt med california shipping i container på båt koster $350 for en palle på 1x1x1 meter. Da levert på kaia i oslo. Da får du plass til longblock, kjøleblekk, gassersett, eksosanlegg og nesten alt du måtte ønske. Frakten min tok ca 2 mnd, hvor mesteparten av tida gikk med venting på gulvet hos california shipping for ledig plass i container. Fikk så Maersk tracking nummer på container og kunne følge container med tog til houston og med båt over atlanteren til tyskland og så til oslo.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #13 på: januar 01, 2010, 14:26:40 pm » |
|
3 års garanti på en luftkjølt vw motor.. Det skal man lete lenge etter gett  Ikke en gang Volkswagen hadde slike garantier. Alle som setter sammen motorer o.l., får før eller siden noe negativt mot seg. Har opplevd sure personer som har kjøpt motorer fra andre... som rett og slett er skyld i problemene selv p.ga feiljusterte gassere, Falsk luft osv. Og med så mange deleprodusenter som finnes i østen i dag. Er det ikke lett å sitte her hjemme å garantere kvaliteten. Isåfall må prisene justerers kraftig så et totalras på en 2,3 kan dekkes som følge av at en Kina rådebolt ikke henger med over 7000rpm. Hadde ei kjerring innom verkstedet, med en Renault uten kompresjon på den ene sylinderen. p.ga en brendt ventil. Hun satte igang det helvete for et lokalt firma siden de hadde overhalt toppen hennes for 17000,-. Jeg synes dette var litt rart.. da motoren var veldig grisete. Og det så ikke ut som om noen hadde lukket opp panseret på en stund. Ved nærmere samtale med sønnen en stund senere viser det seg at toppen var overhalt 4 år før dette skjedde. Og dama hadde aldri sjekket olje eller etterfylt siden. Hun mente tydeligvis at siste mann som tok i bilen hennes var ansvarlig for den i all fremtid  . Enkelte skjønner ikke at det finnes bevegelige deler inne i en motor. Ved 6000 rpm går stempelet 100 ganger opp og ned på et sekund!!!! Og dette vil dere at noen som setter sammen "billig" deler skal garantere for, i opp mot 3 år. Good luck! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #14 på: januar 01, 2010, 14:35:38 pm » |
|
Bernie Bergmann setter sammen selv. Og fordi 3 stk slenger drit på en nettside er ikke grunn nok til å avskrive de. De har solgt flere motorer enn det. Se bare på HPMX gasserne. De har blitt dømt nedenom og hjem av noen som trives best bak et tastatur... mens de som setter seg inn i gasseren får de til å virke knirkefritt.. HVER gang. Det er bare drittslengingen som vinner frem. Skrytet blir dysset ned. Synd men sant.
Vwparts kjøper bare inn ferdigbygde motorer. Be om å få navn på firma som setter sammen. Mulig de kommer fra CB serru.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #15 på: januar 01, 2010, 15:02:21 pm » |
|
Jeg ble vel opplyst om at min motor ble bygget av Johnny på vwparts, men han har slutta nå. Hadde masse dialog under bygging mtp kompresjon, kamvalg o.l. men det kan jo godt være at andre bygget den allikevel. Porting og maskinering satte de uansett bort til andre.
Men for all del, kan ikke garantere noe da jeg ikke har starta den opp enda, blir gøy å se hvordan det fungerer nå til sommeren.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #16 på: januar 01, 2010, 17:18:19 pm » |
|
De har ihvertfall ikke noe verksted av noe slag. Er en ren butikk. Mulig noen ansatte skrur i andre lokaler. Hvem vet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
surfer56
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand
+4792817564
|
 |
« Svar #17 på: januar 01, 2010, 17:52:06 pm » |
|
Ble tipset vedr. motorbygging/kjøp av motor at de 3 her er ok.
JPM, JOHANNES PERSSON, JOHN MAHER RACING
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #18 på: januar 01, 2010, 19:11:58 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #19 på: januar 01, 2010, 20:07:23 pm » |
|
JEE, bladde gjennom mailene fra 2008 når jeg fikk motoren bygget og fant ut at det var John Ferguson, da ansatt på vee dub parts, som bygget min longblock.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #20 på: januar 01, 2010, 20:34:38 pm » |
|
Er en kamerat av Karmann her på forumet det mener jeg å huske.. Han jobbet der før ja. Stemmer det. Mulig det er derfor han ikke jobber der lenger. Bygger motorer isteden 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #21 på: januar 02, 2010, 00:09:31 am » |
|
Bernie Bergmann setter sammen selv. Og fordi 3 stk slenger drit på en nettside er ikke grunn nok til å avskrive de. De har solgt flere motorer enn det. Se bare på HPMX gasserne. De har blitt dømt nedenom og hjem av noen som trives best bak et tastatur... mens de som setter seg inn i gasseren får de til å virke knirkefritt.. HVER gang. Det er bare drittslengingen som vinner frem. Skrytet blir dysset ned. Synd men sant.
Vwparts kjøper bare inn ferdigbygde motorer. Be om å få navn på firma som setter sammen. Mulig de kommer fra CB serru.
Må seie meg einig med JEE her, kan berre sjå at det er 3 stk som har prob. med motorane sine og desse klarer og skrike høgare enn dei som er tilfreds med prodyktet til Bergmann. Bergmann har nok seldt fleire enn desse 3 motorane  Men om nokon kan sjå utifrå opplysningane som er gitt at dette er heilt på jordet, er eg interissert og få info om det. mvh Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #22 på: januar 03, 2010, 13:39:06 pm » |
|
hei er det ikke mye bedre å bestille en ferdig motor fra en motorbygger i norge ? da kan du ha full kontroll på deler som blir brukt og er det noe galt er det bare å reise til motorbyggeren for hjelp og du kan prate norsk? Bernie Bergmann og John Mahrer er nok flinke men Bergmann bor i USA og Mahrer bor på en øy på utsiden av Scottland der og da sparer du nok noen tusenlapper med til slutt blir nok summen den samme om ikke biligre Men for noen er det kult å ha bestilt motoren sin fra USA eller Lignene
Dette er bare et råd
Mvh Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #23 på: januar 05, 2010, 17:44:37 pm » |
|
Dessuten får man prima service og kan spise bamsemums hos Kåre 
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
|