Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« på: januar 06, 2010, 12:21:25 pm » |
|
Var ute og luftet bobla igår, men motoren ville ikke gå rent. Tenkte at den bare var kald, men etter 20 minutters kjøring gikk den like ujevnt. Virker nesten som den bare går på 3 sylindre.. det lukter bensin av olja, kan dette få motoren til å gå ujevnt?
Det er en 1300.
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: januar 06, 2010, 12:32:16 pm » |
|
Var ute og luftet bobla igår, men motoren ville ikke gå rent. Tenkte at den bare var kald, men etter 20 minutters kjøring gikk den like ujevnt. Virker nesten som den bare går på 3 sylindre.. det lukter bensin av olja, kan dette få motoren til å gå ujevnt?
Det er en 1300.
Motor gått langt? Hardt kjørt? Bensin i olje= dårlige stempelringer:-( Plukk av forgasser, rens denne og sjekk tenning.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #2 på: januar 06, 2010, 12:39:45 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: juli 29, 2010, 11:01:36 am av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #3 på: januar 06, 2010, 13:04:59 pm » |
|
Sjekk pluggene også  Fordelerlokk, rotor, stift... Men i og med at det er bensin i olja, så kan det nok være bensinpumpa ja  Får du ikke orden på det, så får du ta med deg bobbla di til Røyken en tur, så skal vi se på det 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: januar 06, 2010, 13:36:47 pm » |
|
Uorginal motor, er ikke sikker på hvor langt den har gått. Står 68 på telleren, men det stemmer nok ikke... Jeg renset forgasseren og byttet noen deler i sommer en gang, ble aldri kvitt lekkasjen ved gasserarmen, mulig at den trekker falsk luft og..
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
raaen
Supermedlem
    
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
 |
« Svar #5 på: januar 06, 2010, 13:40:51 pm » |
|
forvarming ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #6 på: januar 06, 2010, 16:24:43 pm » |
|
Uorginal motor, er ikke sikker på hvor langt den har gått. Står 68 på telleren, men det stemmer nok ikke... Jeg renset forgasseren og byttet noen deler i sommer en gang, ble aldri kvitt lekkasjen ved gasserarmen, mulig at den trekker falsk luft og..
Har du en lekasje på gassarmen, så ville jeg nok fått orden på det! Er det en 30 pict-1 gasser du har? Har en ganske fin liggende på hylla, som vi kunne satt på motoren din, og sett om det hadde vært bedre  Den har 12v chokeelement, men det er kanskje bare å bytte over? Si ifra hvis det er innteresant 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #7 på: januar 06, 2010, 17:24:02 pm » |
|
Det er jo veldig kaldt om dagen så forvarming må være 100% for å unngå ising i forgasser,kjørte en tur på mandag med uorginalt luftfilter og ja det hakka endel 
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #8 på: januar 06, 2010, 19:14:33 pm » |
|
Tror heller det er forvarmingen som ikke er på topp. Husker jeg slet med dette forrige vinter også. Får vente til våren kommer da 
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #9 på: januar 08, 2010, 14:13:02 pm » |
|
Hvordan er jobben å bytte forvarmingsrør? Er det koblet til eksosen?
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #10 på: januar 08, 2010, 15:48:14 pm » |
|
På din motor så er vell forvarmingen til forgasseren koblet med en forholdsvis lang og tynn pappslange, gjennom ett hull i det bakre kjøledekselet, og på varmepotta 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #11 på: januar 08, 2010, 17:13:57 pm » |
|
På din motor så er vell forvarmingen til forgasseren koblet med en forholdsvis lang og tynn pappslange, gjennom ett hull i det bakre kjøledekselet, og på varmepotta  Samme opplegg på min. Dårlig forvarming gjør motoren umulig å ha med å gjøre før den er driftsvarm, og bensinforbruket går i været når det er kaldt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #12 på: januar 08, 2010, 20:49:54 pm » |
|
Er vel forvarminga på innsuget(som er kobla til eksosen) det er snakk om vel? Virker ikkje den så vert det ising i gassaren og då vert det berre bal,, slangen opp er vel forvarminga til luftfilteret så det ikkje vert kald luft som kjem inn i motoren, viktig det og!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #13 på: januar 09, 2010, 02:30:22 am » |
|
Derfor er den lille spaken på siden av filteret sånn at spjeldet kan stenges om vinteren,viktig å huske dette 
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #14 på: januar 09, 2010, 14:45:31 pm » |
|
har du orginalt eksosanlegg så skal forvarming av innsugsrør være koblet til eksospotta Da sjekker du om de to rørene som går til innsuget blir varme på begge sider blir det bare varme på den ene sida er det ingen gjennomstrømning og røret blir ikke ordentlig varmt.Plasseringen av det venstre enderøret på eksospotta har og innvirkning på forvarmingen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|