mai 06, 2025, 08:26:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Interesse for NYE Magirus Deutz sylindre?  (Lest 2193 ganger)
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« på: januar 12, 2010, 22:47:29 pm »

Jeg har mulighet til å skaffe spell nye Magirus Deutz sylindre fra KS ( Kolbenschmidt ), og lurer på om det er noe interesse for dette?
Typen 912 ( 100mm ) og 913 ( 102mm ).

Istedetfor å maskinere om gamle, brukte og rusta Deutz sylindre med ofte manglende / knekkte kjøleribber, så har du her et spell nytt utgangspunkt istedet.

Prisen vil være ca. 1000,- pr. stk.

Muligheter for bedre priser om jeg bestiller opp flere, dersom det er interesse for disse hos folk.

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: januar 13, 2010, 03:01:30 am »

jeg lurer derfor spør jeg  ..

.. er dette sylindersatser man kan sette på en luftkjølt blokk ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #2 på: januar 13, 2010, 06:22:43 am »

hei
ikke for å ødelegge tråden din men for 1000 kr for du kjøpt nye 103-104-105 cyl ferdig bearbeidede til vw type 4
Andersen Racing
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #3 på: januar 13, 2010, 20:47:05 pm »

jeg lurer derfor spør jeg  ..

.. er dette sylindersatser man kan sette på en luftkjølt blokk ?


Hei.

Dette er sylindre som har vært populære å bruke på store T4 motorer i mange år hos Rallycross og Bilcrossfolket bla.a. Dem krever en del maskinering for å passe til "vårt" bruk, men har til gjengjeld mye gods slik at dem kan tas opp til ca. 108mm uten problemer og fremdeles være holdbare. Brukes da med amcar stempler f.eks. Skal få slengt ut et bilde etter hvert.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #4 på: januar 13, 2010, 21:04:27 pm »

hei
ikke for å ødelegge tråden din men for 1000 kr for du kjøpt nye 103-104-105 cyl ferdig bearbeidede til vw type 4
Andersen Racing

Heisann.

Ødelegger på ingen måte tråden, bare greit å vite hva en kan få for penga Glad
Nå vet jeg ikke hvilke sylindre du tenker på med tanke på merker og kvalitet, men som nevnt i posten over, så er det mye gods i disse Deutz sylindrene, og dem er veldig lange, så for dem som trenger akkurat dette, så er dem etter min mening et bedre utgangspunkt enn gamle brukte Deutz sylindre som folk til tider går "mann av huse" for å få tak i til kunstig høye priser.

Hvorvidt disse nye Deutz sylindrene kan sammenlignes med "hyllevare" T4 sylindre kommer an på hva en skal bygge, og hvilket bruksområde motoren skal brukes til vil jeg velge å tro.

Jeg kan skaffe slike nye, og ville lufte det litt for å se om det finnes noen interesse for dem. Kan sikkert skaffe brukte sylindre også.

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!