Lasse `65
Moderator
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« på: februar 15, 2008, 10:28:26 am » |
|
Sikkert masse som skjer rundt om i garasjer og fraukjellere i Trøndelag i vinter. Men rekker du å få bilen på veien til våren?
Hva gjenstår? Og når har du håp og ønsker om å bli ferdig.....hvis du blir ferdig..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
notchback
Supermedlem

DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!
|
 |
« Svar #1 på: februar 15, 2008, 11:34:12 am » |
|
Jeg er ferdig,bilen står klar å venter på våren 
|
|
|
Loggført
|
69 Race Vw Fastback. 71 israce Boble. 01 Citroen Saxo. 00 Mercedes vito 110 cdi. 15 Volkswagen E-UP.
|
|
|
Toolman
Juniormedlem

|
 |
« Svar #2 på: februar 15, 2008, 12:06:02 pm » |
|
Har jo alltids ett håp! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: februar 15, 2008, 12:27:57 pm » |
|
Det kommer jo alltid en vår... Upresise spørsmål fortjener upresise svar (les: jeg blir nok ikke ferdig til våren 2008  ). Har vel for mange prosjekter og for lite tid, tror jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: februar 15, 2008, 12:47:49 pm » |
|
jobber med saken...........................
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
Lasse `65
Moderator
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #5 på: februar 15, 2008, 12:54:04 pm » |
|
Jeg er ferdig,bilen står klar å venter på våren  du skal vel bygge motor Harald... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
notchback
Supermedlem

DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!
|
 |
« Svar #6 på: februar 15, 2008, 14:38:50 pm » |
|
Jeg er ferdig,bilen står klar å venter på våren  du skal vel bygge motor Harald...  Det er til notchbacken det  .
|
|
|
Loggført
|
69 Race Vw Fastback. 71 israce Boble. 01 Citroen Saxo. 00 Mercedes vito 110 cdi. 15 Volkswagen E-UP.
|
|
|
Madmartigan
Medlem

|
 |
« Svar #7 på: februar 15, 2008, 16:02:52 pm » |
|
Dette skal jeg gjøre med Pirayaen ganske snart: Slipe ned kjøleblekk Lakkere kjøleblekk Montere sammen motor (longblokk montert) Bygge om til 12V Montere motor i bil (girkasse tilpasning?) Bytte pakning bakaksling (oljelekkasje) Innkjøring av motor Det med motoren er jeg spent på. Den har aldri vært startet etter overhaling og jeg har lite erfaring med motor. Innkjøringsprosedyrer etc. Ferdig til våren...? Vel dersom det ikke går bør jeg vel finne en anne hobby 
|
|
|
Loggført
|
Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #8 på: februar 15, 2008, 16:08:57 pm » |
|
DEFINER VÅR!! 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: februar 15, 2008, 17:02:25 pm » |
|
JA
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Moderator
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #11 på: februar 15, 2008, 18:32:41 pm » |
|
DEFINER VÅR!!  Eller tiden da fuglene kvitrer, vannet renner, solen varmer, damene bruker mindre klær  og en del frustrerte vw-entusisater stresser livet av seg for å få prosjektet på veien etter sene nattetimer, og helst før 1.mai 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem

Klubbløs #008
|
 |
« Svar #12 på: februar 16, 2008, 00:42:35 am » |
|
Hallo alle sammen, nå har bruttern fått lurt meg med inn på forumet så da får jeg legge ut litt jeg og da:) Er ikke igjen mye nå før man er klar til våren.......  Litt rustfjerner på kannaler og understell nå så... eller....  Hehe... Spørs om det ikke må innvesteres i noen nye rust dulper her gitt før sessongen begyner 
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
fantstein
Seniormedlem

Fantstein
|
 |
« Svar #13 på: februar 16, 2008, 03:49:38 am » |
|
blir som regel ferdig på to komma lure trikks æ. det går så fort at det e få ting som henger med!!!! har æ spora av no?
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#2 (The official Toer.) "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #14 på: februar 16, 2008, 11:06:14 am » |
|
Hallo alle sammen, nå har bruttern fått lurt meg med inn på forumet så da får jeg legge ut litt jeg og da:) Er ikke igjen mye nå før man er klar til våren.......  Litt rustfjerner på kannaler og understell nå så... eller....  Hehe... Spørs om det ikke må innvesteres i noen nye rust dulper her gitt før sessongen begyner  Det er så godt å se at andre har myye mer igjen en meg... Nå har du vel ganske sikkert mer tid til å være i garasjen en meg så.. om jeg blir no før ferdig gjenstår å se...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: februar 16, 2008, 12:39:11 pm » |
|
Blir du ferdig til våren??
Kan jeg ALDRI tenke meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gammel-Erik
Seniormedlem

Som vist på TV
|
 |
« Svar #17 på: februar 17, 2008, 10:46:21 am » |
|
Skal bare få finger'n ut og frontruta inn, så er hun klar. Får jeg tid til litt annet småplukk, så som rustsveising og skifte styreledd, så kanskje det blir hvite skilt på også! (Røde skilt går vel greit.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Atmobil
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: februar 17, 2008, 19:57:12 pm » |
|
Skal bare få finger'n ut og frontruta inn, så er hun klar. Får jeg tid til litt annet småplukk, så som rustsveising og skifte styreledd, så kanskje det blir hvite skilt på også! (Røde skilt går vel greit.)
Trenger du røde skilt har jeg årgangversjoner liggende (påklistra...). Det eldste er fra 93...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
fantstein
Seniormedlem

Fantstein
|
 |
« Svar #19 på: februar 17, 2008, 23:28:51 pm » |
|
hadde et e 85 stunt på bobla fant ut at det ikke hva lurt.  bytta motor i pæls mobilen i dag så når går den som et lyn.  pakka in en stasjonær motor og den går jo som ei kule.  bilen flyver jo opp bakken fra klett til sandmoen. 
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#2 (The official Toer.) "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
Atmobil
Supermedlem

|
 |
« Svar #20 på: februar 18, 2008, 20:38:22 pm » |
|
hadde et e 85 stunt på bobla fant ut at det ikke hva lurt.  bytta motor i pæls mobilen i dag så når går den som et lyn.  pakka in en stasjonær motor og den går jo som ei kule.  bilen flyver jo opp bakken fra klett til sandmoen.  Det er bra  E85 er vel slik de kjører på de nye Saabene...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FosenXpressen
Seniormedlem

TOTO
|
 |
« Svar #21 på: februar 18, 2008, 22:03:17 pm » |
|
Tut & kjør her!
TOTO!!
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#1 & Founder "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
notchback
Supermedlem

DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!
|
 |
« Svar #22 på: februar 19, 2008, 22:51:10 pm » |
|
hadde et e 85 stunt på bobla fant ut at det ikke hva lurt.  bytta motor i pæls mobilen i dag så når går den som et lyn.  pakka in en stasjonær motor og den går jo som ei kule.  bilen flyver jo opp bakken fra klett til sandmoen.  Det er bra  E85 er vel slik de kjører på de nye Saabene... Eller gamle fastbacker  .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
fantstein
Seniormedlem

Fantstein
|
 |
« Svar #23 på: februar 20, 2008, 16:19:24 pm » |
|
skummle greier dette miljø stoffet. greide å få en fin lyd i min 1200 delux. kan vell sammenlignes med en skikkelig tung jern konsert der trommisen virkelig har fått futt i stor tromma.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Moderator
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #24 på: februar 20, 2008, 17:50:34 pm » |
|
Da later det til at det blir masse biler på cruising til våren da  Våren ser ut til å komme fort og så det blir vel litt oppfordringer snart...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Moderator
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #25 på: mars 09, 2008, 20:27:12 pm » |
|
tar opp igjen denne i og med at sola begynner å ta i trynet, vannet renner og snøen som kom tilsynelatende ser ut til å smelte.
Er dere i rute!!??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem

|
 |
« Svar #26 på: mars 09, 2008, 21:16:37 pm » |
|
Tja, jeg har fått motoren på pappas Bay Panel til å snurre (takk for hjelpen, Bjørnar  ), så får vi se hvor lang tid resten tar... Ellers har jeg vel et prosjekt eller to selv som helst skulle sett sommersolen, om det ikke slår til med vårsolen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laksen
Medlem

|
 |
« Svar #27 på: mars 09, 2008, 21:19:05 pm » |
|
NEI! Ovalen fikk sin første kjøretur i dag på over 13 år så bilen skal nok få luftet seg litt i sommer, men er på ingen måte ferdig... Men blir vi noen gang ferdige da? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørnar
Moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #28 på: mars 09, 2008, 23:03:26 pm » |
|
tar opp igjen denne i og med at sola begynner å ta i trynet, vannet renner og snøen som kom tilsynelatende ser ut til å smelte.
Er dere i rute!!??
Nei! går å innbiller meg at jeg har godt tid, noe jeg antageligvis ikke har. Ferdig med senkinga bak her om dagen så det skjer jo faktisk litt. Hjelper absolutt på å se at snøen begynner å smelte...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Moderator
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #29 på: mars 10, 2008, 00:26:20 am » |
|
Er dere i rute!!??
Nei! går å innbiller meg at jeg har godt tid, noe jeg antageligvis ikke har. Ferdig med senkinga bak her om dagen så det skjer jo faktisk litt. Hjelper absolutt på å se at snøen begynner å smelte... God tid er noe man tror man har Bjørnar, men ikke gi opp! Garasjebesøk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|