KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #120 på: juni 14, 2010, 21:32:01 pm » |
|
JA takk for nok ett unnagjort Bugrun! Været var vel ikke best, i år igjen , men takket være sjefscampingvogna til raaen holdt jeg fotsoppen unna. slenger ut noen ymse bilder . Blei heldigvis full kjøring på søndag og Mantorp strippen svikter ikke. grattis til de som satte pers! gratulerer med veldig bra kjøring Jøran! hvordan gikk det med Edseth? For min del gikk ikke kjøringa som forventet. sjekket ikke tidtagings lappene denne gangen. men lå vel rundt 13,5 +/- håpet på noget lavere , men sjaltemekanismen i girkassa er kranglete og jeg virket litt rusten.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #121 på: juni 14, 2010, 21:43:25 pm » |
|
noen til
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #122 på: juni 14, 2010, 21:45:38 pm » |
|
Takk for alle gratulasjonene  Det var utrolig kult å kjøre med en bil som fungerte løp etter løp, og selvfølgelig var det stas å komme til finalekjøring En stor takk til Stian Flaata og Erik Dahlberg, som hjalp til med bilen både før avreise og under kjøringen på søndag. Jeg er allikvel skeptisk til tidene vi fikk presentert. Det var merkelig mange som kjørte personbeste i oppoverbakke og motvind.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gilbert
Seniormedlem
   
Innlegg: 264
Bosted: Jessheim/Maura
|
 |
« Svar #123 på: juni 14, 2010, 21:47:34 pm » |
|
Takk for en "fågel fin" tur alle mann. Været var så som så, men det la ingen demper på stemninga. Søndagen ble jo helt knall. En ekstra stor takk for turen hilsen til hele Jessheim Ligan.
|
|
|
Loggført
|
1958 vw boble
|
|
|
Gilbert
Seniormedlem
   
Innlegg: 264
Bosted: Jessheim/Maura
|
 |
« Svar #124 på: juni 14, 2010, 21:48:46 pm » |
|
...
|
|
|
Loggført
|
1958 vw boble
|
|
|
nilsg
Medlem
  
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn
|
 |
« Svar #125 på: juni 14, 2010, 21:49:06 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1956 type 1 - 1200 oldspeed 1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
|
|
|
dynne
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #126 på: juni 14, 2010, 22:16:13 pm » |
|
Ps! Bilder og video av SCC buss burnout ønskes veldig!!
Som jeg lovet Øyvind; noen burne-bilder av bussen:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #127 på: juni 14, 2010, 22:28:49 pm » |
|
noen til
merkelig den glade finne tuomo har sniki seg med på dine bilder og 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bugbabe
Nybegynner

Innlegg: 48
Bosted: Gjerdrum
|
 |
« Svar #128 på: juni 14, 2010, 22:49:28 pm » |
|
Takk for en fin helg alla ihop!! Det er bare å glede seg til neste år Og grattis til dere med ny pers, moro!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Polardego
Nybegynner

Innlegg: 16
Bosted: Follo
Den aller Vaerste...
|
 |
« Svar #129 på: juni 15, 2010, 00:42:51 am » |
|
Ellers kan jeg nevne at det er lurt å bli litt interessert i gamle golfer og sånt for da er det sinnsykt mange å kikke på, og ikke minst klø seg i hodet over. Folk er gale og vi i luftkjølt er lite gale i forhold.
Det ble nevnt i helga: Vi i luftkjølt er så lite innovative, iforhold til de i vannkjølt, det er bra for det er van(n)vittig mye nytt som ikke er bra når det gjelder de i vannkjølt, la meg gi noen stikkord, lavt, stygt, rustent, høyballer, ubrukelig, smakløst etc.... Det er kanskje bra vi ikke er så innovative også for da slipper vi så mye sånt i luftkjølt verdenen.
Var det du som satt på Skjögestad og lirte av deg om vannhau og annet? Husker du hva jeg sa til deg? Jeg er enig i at det var mye skrot blant vannbilene, men det var det jaggu blant luft også. Mange av de som stilte ut var vel av notaligisk verdi for dem enn et syn for øyet for oss andre. Jeg skjønner ikke at det går an å oppføre seg slik og rakke ned på folk som sitter 2 meter unna og tro at de ikke hører det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #130 på: juni 15, 2010, 01:54:24 am » |
|
Ellers kan jeg nevne at det er lurt å bli litt interessert i gamle golfer og sånt for da er det sinnsykt mange å kikke på, og ikke minst klø seg i hodet over. Folk er gale og vi i luftkjølt er lite gale i forhold.
Det ble nevnt i helga: Vi i luftkjølt er så lite innovative, iforhold til de i vannkjølt, det er bra for det er van(n)vittig mye nytt som ikke er bra når det gjelder de i vannkjølt, la meg gi noen stikkord, lavt, stygt, rustent, høyballer, ubrukelig, smakløst etc.... Det er kanskje bra vi ikke er så innovative også for da slipper vi så mye sånt i luftkjølt verdenen.
Var det du som satt på Skjögestad og lirte av deg om vannhau og annet? Husker du hva jeg sa til deg? Jeg er enig i at det var mye skrot blant vannbilene, men det var det jaggu blant luft også. Mange av de som stilte ut var vel av notaligisk verdi for dem enn et syn for øyet for oss andre. Jeg skjønner ikke at det går an å oppføre seg slik og rakke ned på folk som sitter 2 meter unna og tro at de ikke hører det. Nei det var ikke meg! Men det ble nevnt senere og dette overhørte jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #131 på: juni 15, 2010, 02:07:46 am » |
|
Har det fint på BR jeg altså, men jeg lurer på. Når har det gått for langt? Det blir flere og flere som kun kommer for å feste. Det begynner å bli litt festival lignende. Det er bra med mye folk, men. Jeg er veldig glad at Berger og co har fått til ett rent luftavkjølt treff i Norge, som begynner å bli bra stort. Jeg forstår også at å leie Mantorp ikke er bare bare og at det antageligvis ikke hadde gått uten GTI klubben. Men for ett løft det hadde vært å hatt ett så stort rent luftkjølt treff isteden, for det er jo tross alt VELDIG mange luftkjølt biler på BR. Og alle de på ett treff hadde blitt veldig digert. Jeg drømmer om ett vannfritt BUGRUN. Så kan jeg heller stikke å se på GOLFRUN om jeg har lyst til det. OG det kan det hende jeg har, men da drar jeg jo for å se GOLF og lignende også. Jeg tror faktisk at begge sider, både vann og luft, hadde vunnet på å dele seg igjen. Men samma er det, har jeg mulighet så drar jeg til neste år også, så får jeg se om vann gutta har kommet på noe bedre enn å prøve å lage traktor av bila sine. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #132 på: juni 15, 2010, 07:07:59 am » |
|
Ps! Bilder og video av SCC buss burnout ønskes veldig!!
Som jeg lovet Øyvind; noen burne-bilder av bussen: Tusen takk for fine bilder !! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #133 på: juni 15, 2010, 07:21:24 am » |
|
Har det fint på BR jeg altså, men jeg lurer på. Når har det gått for langt? Det blir flere og flere som kun kommer for å feste. Det begynner å bli litt festival lignende. Det er bra med mye folk, men. Jeg er veldig glad at Berger og co har fått til ett rent luftavkjølt treff i Norge, som begynner å bli bra stort. Jeg forstår også at å leie Mantorp ikke er bare bare og at det antageligvis ikke hadde gått uten GTI klubben. Men for ett løft det hadde vært å hatt ett så stort rent luftkjølt treff isteden, for det er jo tross alt VELDIG mange luftkjølt biler på BR. Og alle de på ett treff hadde blitt veldig digert. Jeg drømmer om ett vannfritt BUGRUN. Så kan jeg heller stikke å se på GOLFRUN om jeg har lyst til det. OG det kan det hende jeg har, men da drar jeg jo for å se GOLF og lignende også. Jeg tror faktisk at begge sider, både vann og luft, hadde vunnet på å dele seg igjen. Men samma er det, har jeg mulighet så drar jeg til neste år også, så får jeg se om vann gutta har kommet på noe bedre enn å prøve å lage traktor av bila sine.  JHU og jeg hadde en lang prat med sjefen for Bug Run (som er en ildsjel av dimensjoner, utrolig hyggelig og en veldig kunnskapsrik mann) på fredags kvelden. Vi kom bland annet inn på dette med utviklingen på Bug Run og hva han mente om den. For å forstå hvorfor det har blitt slik det er nå, må man også forstå hva konseptet bak Bug Run er, og hvis jeg forsto det riktig er dette et treff/fest for unge mennesker og deres Volkswagens. Med andre ord handler det mer om menneskene og hvilke Volkswagens de eier. For å ta sammenligningen med SCC, så har vi et helt annet konsept. Vi har et treff for gamle Volkswagens som er eller originalt har vært luftkjølte. Hos oss handler det mest om bilene og hvilke eiere de har  Innholdet på Bug Run vil svinge med trender og hva folk kjører, og sånn vil det nok forbli. Man må ta treffet for det det er og tenke på at jo flere som møter opp der med gamle luftkjølte, jo mer er man med på å utvikle trenden i motsatt retning av hva det har vært de siste årene. Så mobiliseringen av luftkjølte Nordmenn til Bug Run må fortsette mot Bug Run 2011!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #134 på: juni 15, 2010, 08:41:48 am » |
|
. Så mobiliseringen av luftkjølte Nordmenn til Bug Run må fortsette mot Bug Run 2011!

|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #135 på: juni 15, 2010, 09:56:30 am » |
|
dæven ta takk for en trivelig hælg ::)det er vann som gjelder nå 6 volt gutta må nok starte 12v nå snart jeg tenker på einer golfen fra Gjøvik påkosta ca 200 og mange timer jobb.ja ser vi hvordan det skal være. Ja det vare mange luft biler også men mye svensker med Helik teigen mat som jeg sier. 3 stk barndoor  Ja nå er det Snart på tid at SCC blir et vår treff og et høst treff dj Berger-Jonny ps Odd Borgar fikk også Pokal Den laveste barndooren kommer garantert på SCC  Forøverig hadde jeg det fortreffelig på BG iår. Første gang med egen doning. Eneste minus var at høyre støtdemper knakk et par mil før Karlstad, så det ble 300km med banking hjem tæl toten. Men hva gjør man ikke for å komme på et VW treff;) Så vi sees garantert på SCC og BR 2011. (PS er anledning som Norrbaggar og møte på ACDC 3 juli)
|
|
« Siste redigering: juni 15, 2010, 10:07:02 am av MrKreosot »
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #136 på: juni 15, 2010, 12:03:12 pm » |
|
For hver 18-25 åring som kjøper seg en luftkjølt, er det sikkert 20 som kjøper seg en Golf/Polo/Jetta/Caddy etc. Jeg tror vi derfor må akseptere at Bug Run har endret seg kraftig de siste årene og at vanndominansen er kommet for å bli. Det er kjipt for oss at luftkjølt er blitt en minoritet på BR, men jeg skjønner at for arrangørene ligger fremtiden og inntektene i vannkjølt - både med tanke på billettinntekter og sponse-/ettermarkedssalg. Heldigvis er BR fortsatt et veldig trivelig treff da, selv om vannsølet dominerer 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #137 på: juni 15, 2010, 12:27:49 pm » |
|
Espen du har nå skjønt det  så slakers må nok moblisere de også,samt Srevtrekkere,Mandagsklubben,veteran klubben åsså videre. Men det er nå SCC skal trekkere på med aircool  Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #139 på: juni 15, 2010, 23:49:14 pm » |
|
For hver 18-25 åring som kjøper seg en luftkjølt, er det sikkert 20 som kjøper seg en Golf/Polo/Jetta/Caddy etc. Jeg tror vi derfor må akseptere at Bug Run har endret seg kraftig de siste årene og at vanndominansen er kommet for å bli. Det er kjipt for oss at luftkjølt er blitt en minoritet på BR, men jeg skjønner at for arrangørene ligger fremtiden og inntektene i vannkjølt - både med tanke på billettinntekter og sponse-/ettermarkedssalg. Heldigvis er BR fortsatt et veldig trivelig treff da, selv om vannsølet dominerer  Kjørte selv vannkjølt denne gangen, og hadde ingen betenkeligheter med det. Det jeg kanskje reagerere mest på er hvordan enkelte hakker på hverandre når vi egentlig er der for å dyrke vennskapet og hobbyen vår, uavhengig av kjøling/legning. (Vet jeg skyter fra hofta nå, men det virker som om enkelte veteraner i miljøet fortsatt lever i 1990 tallet. Hva med å få opp øya, og kanskje hente inspirasjon til forbedringer på sin egen luftkjølte bil fra løsninger i "vannmiljøet"?) En annen side av saken som kanskje kunne stimulert flere med luftkjølte doninger til å møte opp var om arrangøren kanskje kunne kommet med flere klasser for luftkjølt, og ikke kun for vannkjølt som de har gjordt de siste 8-10 årene... Neste år regner jeg med å kjøre luftkjølt igjen, og regner ikke med at noen i "vannmiljøet" sutrer av den grunn...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #140 på: juni 16, 2010, 01:05:20 am » |
|
Jeg må si at jeg var MEKTIG imponert over noen av vannbilene i år, en del av de såpass gjennomført at det er helt utrolig. Jeg har da passert 40, så noen av de bilene jeg sikter til er jo biler som er som veteraner å regne 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #141 på: juni 16, 2010, 01:14:36 am » |
|
Jeg håper virkelig folk holder seg for gode til slikt - dette tjener ikke til noe og er uaktseptabel holdning. Det sto to utmerkede eksemplarer av typen Golf på Sjögestad - en hvit og en grå (begge cabrioleter). Flotte biler, jeg tror den ene var din Polardego? Hilsen naboen i 38 med grønn Karmann Ghia  Var det du som satt på Skjögestad og lirte av deg om vannhau og annet? Husker du hva jeg sa til deg? Jeg er enig i at det var mye skrot blant vannbilene, men det var det jaggu blant luft også. Mange av de som stilte ut var vel av notaligisk verdi for dem enn et syn for øyet for oss andre. Jeg skjønner ikke at det går an å oppføre seg slik og rakke ned på folk som sitter 2 meter unna og tro at de ikke hører det.
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
|
Polardego
Nybegynner

Innlegg: 16
Bosted: Follo
Den aller Vaerste...
|
 |
« Svar #143 på: juni 20, 2010, 22:43:09 pm » |
|
Jeg håper virkelig folk holder seg for gode til slikt - dette tjener ikke til noe og er uaktseptabel holdning. Det sto to utmerkede eksemplarer av typen Golf på Sjögestad - en hvit og en grå (begge cabrioleter). Flotte biler, jeg tror den ene var din Polardego? Hilsen naboen i 38 med grønn Karmann Ghia  Var det du som satt på Skjögestad og lirte av deg om vannhau og annet? Husker du hva jeg sa til deg? Jeg er enig i at det var mye skrot blant vannbilene, men det var det jaggu blant luft også. Mange av de som stilte ut var vel av notaligisk verdi for dem enn et syn for øyet for oss andre. Jeg skjønner ikke at det går an å oppføre seg slik og rakke ned på folk som sitter 2 meter unna og tro at de ikke hører det. Ja, den grå var min Tom...  Glenn Haugen kjørte den andre. Blir dumt siden vi i bunn og grunn driver med samme merke. Kanskje jeg til og med anskaffer meg luft-avkjølt bil etterkvart også...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #144 på: juni 21, 2010, 00:29:42 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #145 på: juni 21, 2010, 10:19:49 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nord
Medlem
  
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes
|
 |
« Svar #146 på: mars 18, 2011, 23:48:33 pm » |
|
Noen som skal i år..?,har lyst men er ikke ferdig med bilen enda så det spørs. Bra kjøretur og da. 
|
|
|
Loggført
|
1200 spareboble Porsche 928 S4 1958 Plymouth Harley Sportster "Ironhead" Moto Guzzi V7R
|
|
|
|