Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« på: januar 13, 2010, 10:38:14 am » |
|
Mye ble sagt om BugRun 2009, også av folk som ikke var der. Det viktigste vi kan gjøre for å opprettholde treffet, og markere oss med luftkjølt er å delta på treffet. Hvorfor: Det er stort, du får se biler i fra hele skandinavia i ALLE variasjoner. Det er varmt der, og nesten ikke regn Det er campinglivets gleder Det er et stort og godt delemarked, noe for de fleste Det er en fin kjøretur nedover på flotte veier Det er en fin opplevelse med gode kamerater på tur Selv har jeg kjørt nedover en rekke ganger med originalbil, en gang satt jeg på med en cal-look også:) Hva med deg? Tenker du deg nedover i år? Sechs volt vurderer å ta turen..... det var rart å ikke gå å lete i delekassene der nede i fjor.... http://www.bugrun.com/
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1 på: januar 13, 2010, 12:56:05 pm » |
|
Jeg skal dit uansett. Og i år prøver jeg å få en bil på stripa også. Det Norske oppmøtet var elendig i fjor.... og dette kan ihvertfall jeg gjøre mitt for å bøte på. Golf er på mange måter litt utenfor det jeg holder på med til vanlig (selv om det står 1er golfer både med å uten tak på verksted  ). Men når det er sagt, så var det også disse bilene som vekket min oppmerksomhet. Mye nytekning. Når det gjaldt luftkjølt ser det ut som om de fleste har krabbet opp i hvert sitt hjørne når det gjelder stil... og tør ikke forlate sitt område. Man kikker litt på de strøkne bilene til men in bugs.. og spaserer lett forbi alt annet. 48 ida med rompa i været har liksom mistet sin WOW faktor. Bug Run og SCC er for meg to store høydepunkter i vw hobbyen. Og jeg vil nok være deltager uansett..så lenge treffene eksisterer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem

|
 |
« Svar #2 på: januar 13, 2010, 13:29:57 pm » |
|
Jeg skal dit i år også. Håper å kunne stille til start på stripa i år... Likte veldig godt å kjøre der for to år siden. Det er bare en måte å få treffet tilbake til det det var. Så ikke la bilen stå hjemme, for så å klage på at det blir flere og flere vannkokere.  For min del skulle jeg gjerne sett at vi kunne samlet en hel sving med norske cal-lookere og en gasser eller to. Som i gamle dager. Men det er jo ikke "hipt" lengre. Haha. -Christer'n Petterssons-
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Variant 412
Supermedlem

i e Sønndaling i
|
 |
« Svar #3 på: januar 13, 2010, 14:36:21 pm » |
|
Ja i år som i fjor så har eg tenkt meg dit. Det sies det er for mye vasskjølt men området er jo stint av luftkjølt, delemarked som er bra er det også der. Skulle gjærne sett litt meire organisert felleskjøring dit.
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal
i har mange slike i
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #4 på: januar 13, 2010, 16:08:57 pm » |
|
jeg skal i allefall. håper på å få med bussen . enig med erik her BugRun og SCC er det som er must i løpet av året innen rimelighetens km grenser trur jeg var eneste nordmann på stripa i fjor...? dog luftkjølt bil med vannkjølt motor  som nevnt tidligere stripa der ER bra nok for 98% av alle norske biler.så det er ingen unnskyldning. Været er som regel bra. biffen alltid god og folka alltid like rare  glær oss allerede.!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem

Min Cornerstone
|
 |
« Svar #5 på: januar 13, 2010, 16:10:51 pm » |
|
Jeg har ikke bestemt meg helt sjøl om jeg var en av de som grein mest på nesa ifjor. Jeg hadde det veldig hyggelig men, jeg syntes det er for langt å dra for å se så lite.Men jeg ser jo problemet i å få til ett like bra treff med bare luftkjølt, lettere å mobilisere folk til å dra dit igjen og få det bedre igjen. Uansett til dere som ikke har vært der før, eller har litt andre interesser enn rein cal-look og drag kjøring, så er det bare å se å komme seg bortover. Bug Run er fortsatt Skandinavias desidert største VW treff og det er masse kule biler, og masse hyggelige folk. Og som nevnt tidligere over her, hvis det er fint vær så er det en nydelig tur ned dit. Grunnen til min klaging var at det var veldig lite luftkjølt på stripaog færre biler enn tidligere i min smak. Ikke for at treffet er dårlig for det er det IKKE! det er bare ikke helt etter min smak.
Felleskjøring er veldig mulig men mange har gått lei. Det er veldig mange forskjellige som drar til mantorp, dette gjelder folk og biler. Noen kjører i 80 andre i 130 da er det vanskelig å holde følge. Dessuten er det noen som vil stoppe her og noen der. Og så ryker det en bil og så blir alt bare rot.
I mange år så har det vært vanlig for mange jeg kjenner å "reise" fra Charlottenberg ca kl11 og hvis man satser på det så er det nesten garantert flere der på den tida. Men dette er for de som kommer den vegen da ;-)
Som sagt jeg har ikke bestemt meg, men det er meg. Jeg anbefaler alle som ikke har vært der før å dra hvertfall. Dere andre veit hva dere eventuelt går glipp av. Ett av sommerens beste treff er det garantert uansett!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: januar 13, 2010, 16:16:39 pm » |
|
BUGRUN?... alltid BUGRUN! Blir ikke sommer uten!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #7 på: januar 13, 2010, 17:10:43 pm » |
|
Jeg har planer om å dra på mitt første BugRun i år... 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
anders.
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: januar 13, 2010, 18:02:57 pm » |
|
klart jeg skal på bugrun . de første åra kjørte jeg med vannkjølt , men de tre siste åra har jeg kjørt ned med luftkjølt . bobla har vært der to ganger. i 07 var den grå og blå og i 09 var den rød og rust , ellers har jeg altid kommet med forskjellig bil. det skal jeg fortsette med  i år er planen 66 varianten hvis den blir ferdig.
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Roger
Medlem

|
« Svar #9 på: januar 13, 2010, 20:01:19 pm » |
|
Blir Bugrun på meg også....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: januar 13, 2010, 21:02:45 pm » |
|
Jeg skal selvfølgelig nedover. Koser meg der nede. Og kjøreturen er verdt helgen alene. Har bare gode minner fra Bug Run.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: januar 13, 2010, 21:30:53 pm » |
|
Jeg håper å stille på stripa om bilen er ferdig. La oss håpe at det IKKE blir målt minusgrader på Bugrun i 2010!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gilbert
Seniormedlem

|
 |
« Svar #12 på: januar 14, 2010, 00:37:32 am » |
|
Dette blir tredje året på rad at jeg skal nedover. Kan diskutere opp og ned om hva man synes om treffet. Dette er sammen med scc det jeg gleder meg mest til gjennom hele vinter`n. Bare går å verker etter å komme avgårde. Turen nedover med 3-4 biler i følge i strålende solskinn er ubeskrivelig. En stopp i charlottenberg, noen pissepauser, kanskje en matbil... Helt topp. Kunne sikkert ønska meg flere luftkjølte biler, men har ikke noe å sammenlikne med, da jeg ikke har vært der "før i tia"... Men synes alikevel det er stor stas, masse hyggelige folk, godt å drikke, god grillmat, mange flotte biler i alle sjangre. Jeg gleder meg, vi ses.
|
|
|
Loggført
|
1958 vw boble
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: januar 14, 2010, 00:42:36 am » |
|
Viktig tråd, mobilisering må til! It's all about the people, og da helst folk man kjenner  Ihvertfall ingen tvil om at jeg skal på Bugrun. Klarer meg bra uten kulda vi hadde der i fjor men bortsett fra det skal det mer enn et par Golfer til for å ta fra oss gleden. Svingen må gjenerobres! (Fy som jeg gleder meg til sommer og varme akkurat nå!)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #14 på: januar 14, 2010, 03:24:49 am » |
|
Hvilken dato blir dette da? Rett før/ etter bug camp? Alle hardcore vw-fans har jo som tradisjon å dra dit, så jeg må jo prøve det ut selv. Litt lagt å kjøre med en skamsenka oval, men er vel flere som har prøvd det før meg med hell  Er muligheter nå som jeg har 3mnd sommerferie  DET er herlig det. .
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel
|
 |
« Svar #15 på: januar 14, 2010, 05:40:28 am » |
|
Får se om bilen holder så langt ut i sesongen hehe, Hadde vært kult men får se hva penger og ferie dager tilsier
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Soddli
Seniormedlem

|
 |
« Svar #16 på: januar 14, 2010, 09:29:57 am » |
|
Jo...til Bugrun må man....selv om man sa noe annet til seg selv etter siste tur:-) Blir liksom mere vw-festival enn biltreff det her 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #17 på: januar 14, 2010, 09:50:17 am » |
|
ja til Christer Pettersons  men jeg hadde tenkt på noe annet i år da 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
T2man
Supermedlem

Termos er bra
|
 |
« Svar #18 på: januar 14, 2010, 09:50:43 am » |
|
Hvilken dato blir dette da? Rett før/ etter bug camp? Alle hardcore vw-fans har jo som tradisjon å dra dit, så jeg må jo prøve det ut selv. Litt lagt å kjøre med en skamsenka oval, men er vel flere som har prøvd det før meg med hell  Er muligheter nå som jeg har 3mnd sommerferie  DET er herlig det. . Ser ut som datoen er 11.-13. juni 
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #19 på: januar 14, 2010, 12:30:11 pm » |
|
Hvilken dato blir dette da? Rett før/ etter bug camp? Alle hardcore vw-fans har jo som tradisjon å dra dit, så jeg må jo prøve det ut selv. Litt lagt å kjøre med en skamsenka oval, men er vel flere som har prøvd det før meg med hell  Er muligheter nå som jeg har 3mnd sommerferie  DET er herlig det. . Rosenkvist har rimelige coilovers i sortemanget sitt. Vedder buksa mi på at du greier å skru den opp noen cm med slike.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #20 på: januar 14, 2010, 15:00:55 pm » |
|
Hvilken dato blir dette da? Rett før/ etter bug camp? Alle hardcore vw-fans har jo som tradisjon å dra dit, så jeg må jo prøve det ut selv. Litt lagt å kjøre med en skamsenka oval, men er vel flere som har prøvd det før meg med hell  Er muligheter nå som jeg har 3mnd sommerferie  DET er herlig det. . Rosenkvist har rimelige coilovers i sortemanget sitt. Vedder buksa mi på at du greier å skru den opp noen cm med slike. Mulig det, men her skal det ikke heves en mm 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
anders.
Supermedlem

|
 |
« Svar #21 på: januar 14, 2010, 18:53:24 pm » |
|
Hvilken dato blir dette da? Rett før/ etter bug camp? Alle hardcore vw-fans har jo som tradisjon å dra dit, så jeg må jo prøve det ut selv. Litt lagt å kjøre med en skamsenka oval, men er vel flere som har prøvd det før meg med hell  Er muligheter nå som jeg har 3mnd sommerferie  DET er herlig det. . bare man kommer seg ut av norge så blir veiene så fine og slette att 
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #22 på: januar 14, 2010, 20:53:58 pm » |
|
Det virker som vi blir en del som skal nedover. Hva med å lage langcruising av turen? Klare vi å organisere felles avreise, og link up-steder langs veien? De som har opplevd cruisingen fra Tysklandsgrensa til Skagen til det tidligere treffet der, vet hvor kult det er å kjøre mange i følge.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem

|
 |
« Svar #23 på: januar 14, 2010, 21:33:35 pm » |
|
Det pleier i alle fall å samles en gjeng på Shellstasjonen i Mysen med avreise rundt 09.00 på fredagen. Da cruiser man først innom systembolaget like etter grensen, før man setter kursen videre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #25 på: januar 15, 2010, 16:29:29 pm » |
|
Mysen, Shell-stasjonen i Momarkenkrysset ved E-18 er fast oppmøtested kl. 09.00 og litt utover.
Hvor ellers enn på Mantorp ser du en slik grill?
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Elwood
Supermedlem

Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #26 på: januar 15, 2010, 18:30:42 pm » |
|
SELVSAGT Kan ikke bryte denne tradisjonen som for min del har vart siden 1989. Og selvsagt med luft-avkjølt hvert år. Blitt mange mil opp gjennom åra i gammal boble det her. Tørr ikke regne på hvor mange mil det er blitt. Så lenge været er bra er denne turen verdt hver krone. 
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #27 på: januar 15, 2010, 20:55:54 pm » |
|
Ok. Da er det et tidspunkt folket har å forholde seg til. Dette blir litt tidlig for oss som også jobber på fredag. Noen som er interessert i å reise i følge fra fredag ettermiddag?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #28 på: januar 15, 2010, 23:16:29 pm » |
|
Noen fra vestfold/Østfold som skal,event møte sted? På rektig eller gal side av ferga 
|
|
« Siste redigering: januar 15, 2010, 23:29:12 pm av Thoresen »
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem

|
 |
« Svar #29 på: januar 15, 2010, 23:23:05 pm » |
|
Jeg skal bortover, hvertfall... MEN sjansen for at jeg drar via Kongsvinger på fredag er vel overhengende...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|