Jeg er ikke helt enig i at det kun er ovalskjermer som duger på bilen til kammiz.. På en originalbil eller en som er moderat senket er det veldig viktig med riktige skjermer på en oval, særlig siden de har lavere hjulbuer og skjuler mer av hjulet. Dvs det blir veldig avslørende med nyere skjermer hvor man får stor glippe mellom dekk og skjermkant som på en 60-taller. Splitter og ovaler ser jo nesten senket ut fra fabrikken siden hjulet sitter så bra i hjulbua.
Men.. På en bil som er så senket som denne ville jeg nesten heller gått for et matchet sett med originale 58-ca 61 skjermer. Disse har kraftige konturer rundt lyktene osv men den høyere hjulbua som tillater mer senk uten at hjulet blir helt borte. Av samme grunn er det vanskelig å få til et riktig og aggresivt cal-look stuk på en slik bil med originale skjermer. Når den er lav nok foran ser den oversenket ut pga hjulbua.. Det er jo ikke akkurat å ødelegge bilen når du har feil skjermer fra før

Her er et par bilder av min '57 med ovalskjermer som eksempel på hva jeg mener (for anledningen med en snodig skapning bak rattet

). Den er veldig moderat senket foran men allikevel følger dekket hjulbua. Det hadde hjulpet med lavere dekk, men allikevel umulig å få skikkelig stuk til å se bra ut på den bilen..