Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« på: januar 15, 2010, 15:16:20 pm » |
|
http://home.newmedia.no/ksylte/side15.htmBlir spennende og se om familie camperen "Blå" kan få "litt" mere fart med ny motor til våren? 
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #1 på: januar 15, 2010, 15:26:21 pm » |
|
Tipper dette blir bra Kjenner noen med flere varianter av T4 i buss  Ser ut til å funke  Stå på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #2 på: januar 15, 2010, 17:13:36 pm » |
|
Blå familiecampere med litt fart i liker vi godt  Lykke til videre,,ser dødsbra ut så langt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #3 på: januar 15, 2010, 17:18:45 pm » |
|
du skulle virkelig hatt et slikt nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #4 på: januar 15, 2010, 17:24:31 pm » |
|
du skulle virkelig hatt et slikt nå.
Om Knut spør pent kan han få ett av mine 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #6 på: januar 15, 2010, 17:35:51 pm » |
|
Er det en sump fra Scat du har under der? Modda på noe vis eller henger den i det feste/jernet som følger sumpen?
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #7 på: januar 16, 2010, 21:10:43 pm » |
|
hei på deg
fine bilder men et lite råd 1 bytt til org oljepumpe den du setter på er for kraftig har vert borti den pumpa noen ganger og det har blitt mye oljelekasjer
2 du burde sette på skrudde kobliger på extern olje kjøler
mvh Kåre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #8 på: januar 17, 2010, 02:53:39 am » |
|
Nice! Har sansen for disse Porsche greiene....  Kjør på med bilder...
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« Svar #9 på: januar 18, 2010, 11:52:16 am » |
|
Kjører Melling pumpa på min T4 2,4 som jeg har i min 914 og det er tett og fint der, men det skal vel legges til at det er lange rør for den har org T4 kjøling og frontkjøler. Meget godt oljetrykk, nesten litt mye så man må være forsiktig og starte opp i vinterdvalen når jeg bruker Valvoline 20-50 min. olje. Deep sumpen er nok ikke Scat og den er festet med braketten i org.blokka. Nå venter jeg på skims + noe småtteri fra CSP slik at vi kan få aksialen riktig.... Motoren hadde fortjent noen bedre topper men det får duge med 2,0 topper/ventiler og strammere fjører med rulle justering. Og s¨var det dette med støtstenger og geometrien, der kan jeg trenge litt hjelp fra forumet for å få dette riktig. Min 2,4 har mye ventilløpter støy da den har org støtstenger. Toppene på min 2,4 har 40x50 ventiler, men den er borret opp til 103 sats, så de får bli der de er. Syl satsen jeg skal bruke er 96 som skal bli til 2,1 liter. Høy comp stempler + at jeg har tatt ned 1-mm på toppene tidligere...
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« Svar #10 på: februar 08, 2010, 11:25:38 am » |
|
Vippearms geometri....
Sorry, flyttet til problemløsern!
Knut-Tore
|
|
« Siste redigering: februar 08, 2010, 11:53:49 am av ksylte »
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
stl
Juniormedlem
 
Innlegg: 57
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: februar 11, 2010, 21:15:32 pm » |
|
Hvis bildene av stempla stemmer med slik du ha montert de med toppene,så har du satt stempla med spora for ventilene feil vei,men du har kanskje en plan.........
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #12 på: februar 12, 2010, 01:11:55 am » |
|
Hvis bildene av stempla stemmer med slik du ha montert de med toppene,så har du satt stempla med spora for ventilene feil vei,men du har kanskje en plan.........
Stussa litt på dette jeg også, men regner med at bygger har en plan..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« Svar #13 på: februar 21, 2010, 11:39:36 am » |
|
Riktig bemerket, men pilene skal peke mot svinghjul sier leverandøren, det er dette som er "noe" forvirrende da det ikke stemmer med ventilene. Men nå går ikke ventilene så langt ned i denne motoren og det er en mulig forklaringen er at de bruker stemplene til mange typer motorer. Vektmerkingen på sylindrene står riktig vei uten at det er et sikkert bevis på at det er viktig. Vipperamene er på plass og mye annet er prøvemontert.... 
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #14 på: februar 21, 2010, 11:48:40 am » |
|
Riktig bemerket, men pilene skal peke mot svinghjul sier leverandøren, det er dette som er "noe" forvirrende da det ikke stemmer med ventilene. Men nå går ikke ventilene så langt ned i denne motoren og det er en mulig forklaringen er at de bruker stemplene til mange typer motorer. Vektmerkingen på sylindrene står riktig vei uten at det er et sikkert bevis på at det er viktig. Vipperamene er på plass og mye annet er prøvemontert....  Vil det si at du har 4 like stempler, så de står med ventilspora ned på andre siden?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
stl
Juniormedlem
 
Innlegg: 57
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: februar 21, 2010, 22:34:27 pm » |
|
Hadde dette vært min motor hadde jeg driti i pilene.Det skal ikke være noen forskjell på stempla når det gjelder pilene,det er kun en veiledning.Nå har du utsparingen til ventilene oppe,og har du ikke nok klaring til stempla ved feks. ved en overrus,så smeller det.......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #16 på: februar 21, 2010, 22:49:49 pm » |
|
Er det ikke en offsett på stempelpinnen som på type 1?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
stl
Juniormedlem
 
Innlegg: 57
Bosted:
|
 |
« Svar #17 på: februar 21, 2010, 23:28:15 pm » |
|
Ska ikke si hva orginale stempler har,men alle de Je stempla jeg har brukt har ikke hatt noen offset,og heller ingen piler.Diverse Usa stempler har heller ikke hatt det,men de kan ikke regnes med siden de er laget for andre motorer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« Svar #18 på: februar 22, 2010, 12:29:36 pm » |
|
Dette er USA stempler som de selger sammen med en sylinder sats (Big Bore 96.00mm), riktig som H- Mek sier de er like og dermed så går sporet motsatt på andre siden.. Har spurt leverandør igjen, venter på svar, spørs om de vet hva de selger?? Er jo greit og få dette riktig når man først bruker "litt" penger og tid på motor.
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #19 på: februar 22, 2010, 14:13:37 pm » |
|
Det er bare å snu stemplene om det går, har det offset går det ikke  Viktigst er det at klaringen er der den skal.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
stl
Juniormedlem
 
Innlegg: 57
Bosted:
|
 |
« Svar #20 på: februar 22, 2010, 17:35:37 pm » |
|
Det er ikke offset på type 4 stempel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Blyfot
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Våler-Hedmark
|
 |
« Svar #21 på: februar 22, 2010, 20:05:55 pm » |
|
De type4 motorene jeg har målt har offset(2 liter ca 1mm). De USA stemplene jeg har målt har hatt offset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #22 på: februar 22, 2010, 20:27:57 pm » |
|
De type4 motorene jeg har målt har offset(2 liter ca 1mm). De USA stemplene jeg har målt har hatt offset.
X 2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
 |
« Svar #23 på: februar 22, 2010, 20:32:49 pm » |
|
Som alt annet du gjør Knut-Tore, blir nok dette fabelaktig! Sitter gjerne på en tur i denne når vi treffes i Vänersborg i sommer! Så kan du få oppleve den originale komforten fra brannbilen også 
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ... 
|
|
|
Blyfot
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Våler-Hedmark
|
 |
« Svar #24 på: februar 22, 2010, 22:49:44 pm » |
|
Og skulle du være sikker på at stempla sitter riktig, ville jeg lagt på 2 mm på justeringsskruen på vipparmen og prøvd å veivd motoren rundt.
|
|
« Siste redigering: februar 22, 2010, 22:53:21 pm av Blyfot »
|
Loggført
|
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« Svar #25 på: februar 23, 2010, 19:34:28 pm » |
|
Fikk svar fra USA nå: Valve pockets always face dow, this rule supercedes (to discard or set aside or cause to be set aside as obsolete or inferior) all others. Så da får vi snu stemplene på den ene siden og gi blaffen i pilene...  Har tørna motoren slik den er nå og det var ingen kontakt, har også investert i endoskop så nå kan vi følge med hva som skjer inni plugghullet, sjekke klaringer osv. kjekt verktøy!
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #26 på: februar 23, 2010, 20:04:37 pm » |
|
Dette ser kjekt ut! Denne kjem til å gå Godt, når den begynnar å gå!  Må vel ha sopass motor for å få ein bay til å gå "Godt i det heila tatt  Men du treng jo ikkje hightecfancy verktøy, du kan bruka modellkitt på stempelet so ser du kor ventilane tar borti
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« Svar #27 på: februar 24, 2010, 10:49:37 am » |
|
Bayen går godt med original 2,0 liter og doble Dellorto, følger lett trafikken når vi er på tur. Men den original motoren skal settes til side og ikke røres. Ja modellkitt er fint men endoskopet har mange andre aplikasjoner som det (vi holder oss til bil her!) kan brukes til.
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
Knut-Tore Sylte
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Rauma
|
 |
« Svar #28 på: februar 28, 2010, 11:51:29 am » |
|
Flere deler på plass, nærmer seg oppstart, da vil det vise seg om motoren bare ser fin ut eller om den faktisk fungerer som den skal også. Hurra for hobbymekanikere...
|
|
|
Loggført
|
T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #29 på: februar 28, 2010, 11:52:58 am » |
|
ser veldig bra ut, skulle gjerne att litt mere skyv i min turbuss å.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|