mai 04, 2025, 21:08:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spørsmål ang 12volt konvertering  (Lest 1592 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: januar 18, 2010, 09:56:49 am »

Har ett spørsmål til dere guruer der ute. Når jeg bygger om min 67 6volt til 12 volt med alternator og innebygget regulator. Hva gjør jeg med regulatoren under setet`? har lagt ved ett bilde. se markeringer ved regulatoren


* Uten navn.jpg (143.65 KB, 716x1060 - vist 183 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1 på: januar 18, 2010, 10:12:04 am »

Du kobler 1 til 3 og 2 til 4

Og tar vekk regulatoren
« Siste redigering: januar 18, 2010, 10:45:42 am av K.H » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 18, 2010, 10:36:40 am »

har kjøpt denne: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5750%2DKT

vet du hvilken kobling på alternatoren som skal hvor? fulgte ikke med noe forklaringsark:(
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #3 på: januar 18, 2010, 10:44:49 am »

Rød ledning på skruterminal (1/3)
tynn ledning på flatstikk
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 18, 2010, 10:46:42 am »

sweet Glad da kommer jeg nok til å se veien med alt lyset jeg får i fremtiden Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: januar 18, 2010, 13:50:08 pm »

sweet Glad da kommer jeg nok til å se veien med alt lyset jeg får i fremtiden Glad

12 V er litt oppskrytt.... Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 18, 2010, 14:52:08 pm »

sweet Glad da kommer jeg nok til å se veien med alt lyset jeg får i fremtiden Glad

12 V er litt oppskrytt.... Blunker

Tenker bare litt fremover, blir godt med 75amp batteri og vite at alt funker. Men er enig med deg om at en orginal bil med 6v burde hatt det. Men bilen min er lite orginal lenger så da kjører vi på med 12volt også :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!