Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« på: januar 21, 2010, 20:27:20 pm » |
|
Kjøpte meg en fastback i Oslo i høst. Bilen var i ok bruksstand og planen var å gjøre minst mulig med bilen bortsett fra å bruke den da jeg har en boble som trenger restaurering. Bilen gikk fra østlandet og over til vestlandet uten problemer, bortsett fra et rimelig høyt oljeforbruk.. Her er et bilde fra hjemturen. Notodden tror jeg
 24092009247.jpg (70.09 KB. 775x581 - vist 406 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #1 på: januar 21, 2010, 20:33:23 pm » |
|
Her er fasty`n kommet hjem. Venter på tak over hodet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bøggymæn
Seniormedlem
   
Innlegg: 294
Bosted: Heddal
Heitradal Bublelaug
|
 |
« Svar #2 på: januar 21, 2010, 21:51:55 pm » |
|
Gamle Texaco stasjonen jo. Har snudd mye der i min ungdom, en naturlig snupunkt i den gamle rånerruta før de bygde ny bro og rundkjøring  Da med 64 mod notch. Har lyst på type 3 igjen når jeg ser denne. Fin bil. Mvh André
|
|
« Siste redigering: januar 21, 2010, 22:00:22 pm av Bøggymæn »
|
Loggført
|
Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og.. - 1969 Baja Bug - 65-66 T1 Bastard - 1959 Karmann Ghia Lowlight - Fiberfab Aztec gt
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #3 på: januar 21, 2010, 22:16:58 pm » |
|
Hehe. Fin plass å pause litt på det og etterfylle en god dæsj olje før turen over Haukeli. Var ganske mye bedre å kjøre denne enn en boble fra samme årstall. (1969) Litt slapp i styring/ demping eneste. Fikk litt båtfølelse i noen svinger Ellers er bilen levert ny på Hamar og hadde tette serviceintervaller den første tiden i følge servicehefte Noen som kjenner til denne bilen?
|
|
« Siste redigering: januar 21, 2010, 22:21:39 pm av VMP »
|
Loggført
|
|
|
|
ultimatevw
Seniormedlem
   
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen
|
 |
« Svar #4 på: januar 22, 2010, 02:12:27 am » |
|
Se der ja.. Begynner å bli noen prosjekttråder for Type 3 her. Ser senket ut i fronten. Har du noen planer?
|
|
|
Loggført
|
68 VW 1600TL
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #5 på: januar 23, 2010, 22:11:04 pm » |
|
Se der ja.. Begynner å bli noen prosjekttråder for Type 3 her. Ser senket ut i fronten. Har du noen planer?
Ja har blitt endel Type 3 tråder i det siste. bra det. Om den er senket i fronten vet jeg ikke. Det jeg vet er at den skal litt lenger ned etterhvert. Ellers ikke så mange planer i utgangspunktet. noen snasne felger hadde gjort seg men litt usikker på hvilke. Kunne tenkt meg å beholde 4 bolt skiver/tromler og da er ikke utvalget så stort
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #6 på: januar 23, 2010, 22:21:07 pm » |
|
Fikk bilen inn i verkstedet for å få se litt bedre etter hva jeg hadde kjøpt. kjøpte denne usett og det skulle selvsagt bare være litt overflaterust her der. men men..Dukker nok opp mer etter hvert
 06102009258.jpg (60.55 KB. 775x581 - vist 326 ganger.)
 06102009257.jpg (78.81 KB. 775x581 - vist 332 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ultimatevw
Seniormedlem
   
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen
|
 |
« Svar #7 på: januar 23, 2010, 22:25:43 pm » |
|
Det gjør det nok  Se i innerskjermene foran der forsterkningene er, bak 40år+ fugemasse, innenfor bakskjermene
|
|
|
Loggført
|
68 VW 1600TL
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #8 på: januar 23, 2010, 22:31:51 pm » |
|
Lakken er sliten og matt så en hellakkering må til for å få denne fin igjen. Men det blir ikke første prioritet så jeg tok en liten rubbing / poleringsøkt for å prøve å få det litt bedre. Kom seg en smule
 04102009253.jpg (67.21 KB. 775x581 - vist 352 ganger.)
 04102009255.jpg (60.34 KB. 775x581 - vist 352 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #9 på: januar 23, 2010, 22:39:49 pm » |
|
Det siste bildet lyver litt. Er ikke så glossy i virkeligheten. var vel kansje heldig med lyset der. Etter polering ble det underspyling med steamer for å få vekk den verste dritten. Effektivt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #10 på: januar 23, 2010, 22:45:02 pm » |
|
Det gjør det nok  Se i innerskjermene foran der forsterkningene er, bak 40år+ fugemasse, innenfor bakskjermene Det er vel den vanlige rusta på denne også ja. Kan se antydninger fra bagasjerommet foran til noe kjeks i innerskjermen. Ser du har litt der også. Ellers var jo din veldig bra. Kanaler fine på din?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #11 på: januar 24, 2010, 02:33:04 am » |
|
Sjå her ja! Ser jo flott ut denna  Fastback er gromme bilar !  Litt rust er det alltid, og der i framskjermane er det vel heller ikkje så veldig avansert å fiksa, for det er jo berre ei slett plata, men du finner nok meir ja! Forsterkingane i innerskjermane, samt støtfangarfester etc.. Forresten, bra patent på den underspylaren! Stå på!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ultimatevw
Seniormedlem
   
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen
|
 |
« Svar #12 på: januar 24, 2010, 08:26:44 am » |
|
Det gjør det nok  Se i innerskjermene foran der forsterkningene er, bak 40år+ fugemasse, innenfor bakskjermene Det er vel den vanlige rusta på denne også ja. Kan se antydninger fra bagasjerommet foran til noe kjeks i innerskjermen. Ser du har litt der også. Ellers var jo din veldig bra. Kanaler fine på din? Innerskjermene bak forsterkningen er rustoppsamler deluxe. Kanalene er 100% fine 
|
|
|
Loggført
|
68 VW 1600TL
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #13 på: januar 25, 2010, 00:11:41 am » |
|
Sjå her ja! Ser jo flott ut denna  Fastback er gromme bilar !  Litt rust er det alltid, og der i framskjermane er det vel heller ikkje så veldig avansert å fiksa, for det er jo berre ei slett plata, men du finner nok meir ja! Forsterkingane i innerskjermane, samt støtfangarfester etc.. Forresten, bra patent på den underspylaren! Stå på! Takk for deeet. Er bare en slett plate i innerskjermen utvendig ja men det er litt verre på innsiden. varmekanal og gulv. må vel ha et karrosseriløft for å det til. veldig greit med truck til underspyling ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #14 på: januar 31, 2010, 20:27:28 pm » |
|
Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #15 på: januar 31, 2010, 20:50:51 pm » |
|
Fikk også laget nytt forsterningspanel. Ble mye banking før det begynte å ligne på det gamle men tror det ble bra. Nå gjenstår det å få på noe grunning før det sveises på plass. Men må nok vente til temperaturen i garasjen kommer på + siden før det gjøres.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #16 på: januar 31, 2010, 21:29:29 pm » |
|
Kjempebra arbeid!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #18 på: februar 02, 2010, 12:42:18 pm » |
|
Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her
Ser ut som du har fått til en fin reparasjon, lykke til med motsatt side... De forsterkningsprofilene dropper de fleste når de tar innerskjermene, men dersom du får til en drenering av de som virker (i motsetning til original...  ) så er det såklart det beste  Forsterkningsprofilene var der jo ikke på modellene før 1968 (el var det 67?), så man skal vel strengt tatt klare seg uten...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #19 på: februar 02, 2010, 23:53:21 pm » |
|
Da var den andre innerskjermen ordnet. Som flere antydet så var det en del rust å finne her også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #20 på: februar 02, 2010, 23:56:59 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #21 på: februar 03, 2010, 00:03:29 am » |
|
Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her
Ser ut som du har fått til en fin reparasjon, lykke til med motsatt side... De forsterkningsprofilene dropper de fleste når de tar innerskjermene, men dersom du får til en drenering av de som virker (i motsetning til original...  ) så er det såklart det beste  Forsterkningsprofilene var der jo ikke på modellene før 1968 (el var det 67?), så man skal vel strengt tatt klare seg uten... Ja lurte på å bare droppe forstekningene. Hadde spart endel arbeid. Men nå er det gjort. Hva er beste måte å unngå rust inni der? Tette profilen helt? Altså ingen drenering / lufting. Må uansett grunnes og lakkes, noe det ikke var originalt.
|
|
« Siste redigering: februar 03, 2010, 00:06:51 am av VMP »
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #22 på: februar 03, 2010, 00:11:35 am » |
|
Tette helt er ikke lurt.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #23 på: februar 03, 2010, 00:17:45 am » |
|
Flott bil du har fått heim te vestlandet. Type III er i vinden og d lige me :-) Kor du holde hus? Ta turen innom http://www.srvwk.com/ en gang. Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #24 på: februar 03, 2010, 00:26:27 am » |
|
Hei,Gjør at det blir trenering i bunn av platta,bruk sveisegrunning på baksiden av platene når du sveiser de sammen. VAG brukte ingen ting dær orginalt da  Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #25 på: februar 03, 2010, 09:17:17 am » |
|
Ja lurte på å bare droppe forstekningene. Hadde spart endel arbeid. Men nå er det gjort. Hva er beste måte å unngå rust inni der? Tette profilen helt? Altså ingen drenering / lufting. Må uansett grunnes og lakkes, noe det ikke var originalt.
Jeg ville ikke tatt sjansen på å tette profilen helt. Forsøk å tette slik at så lite som mulig kommer inn av det som blir kastet rundt i skjermene når du kjører, samtidig som du sørger for å ha god drenering på lave punkter... Kanskje vanskelig å få til, det var det ihvertfall tydeligvis for gutta i Wolfsburg den gangen på 60-tallet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #26 på: februar 03, 2010, 16:41:58 pm » |
|
Ja bruk sveisegrunning i plateskjøytane! Då slepp du att det rustar i framtida! Inni må du grunna med feks sink, eller helst noko epoxy. Drenering i botn, med eit hol som er ikkje so veldig stort. Og ein an plass, gjerne lenger oppe på plata, ville eg hatt eit større hol(Ø10mm ca) Sånn att du kan sprøyta inn hulromsstoff, deretter ha på sikaflex og setta på ein propp/plugg. Då vil det Aldri rusta meir der 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #27 på: februar 03, 2010, 20:22:27 pm » |
|
uf, ser ikke helt frem til jeg skal i gang med samme tur på min 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #28 på: februar 03, 2010, 22:20:54 pm » |
|
Takker for tips og råd. Satser på å behandle godt på innsiden og bruke sveisegrunning / sink ved sammensveising av platene. Drenering må vel også kunne ordnes på en måte. Men det spørst om jeg finner en bedre løsning enn det som var originalt. Det måtte i tilfelle være å droppe profilene og laget forsterkning på en helt annen måte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskars
Medlem
  
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland
VMP
|
 |
« Svar #29 på: februar 03, 2010, 22:32:13 pm » |
|
Flott bil du har fått heim te vestlandet. Type III er i vinden og d lige me :-) Kor du holde hus? Ta turen innom http://www.srvwk.com/ en gang. Mvh Type 3 er visst i vinden fortiden ja. Selv om fastback ifølge noen er "den stygge vw-ungen" Syns den har sin sjarm jeg.. Har vært innom srvwk noen ganger. Har faktisk fått Bugwald i posten noen år også  Holder til på den rette siden av fjorden. Vindafjord
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|