april 27, 2024, 12:40:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VMP`s 1600TL  (Lest 11329 ganger)
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« på: januar 21, 2010, 19:27:20 pm »

Kjøpte meg en fastback i Oslo i høst. Bilen var i ok bruksstand og planen var å gjøre minst mulig med bilen bortsett fra å bruke den da jeg har en boble som trenger restaurering. Bilen gikk fra østlandet og over til vestlandet uten problemer, bortsett fra et rimelig høyt oljeforbruk..   Her er et bilde fra hjemturen. Notodden tror jeg


* 24092009247.jpg (70.09 KB. 775x581 - vist 357 ganger.)
   

Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #1 på: januar 21, 2010, 19:33:23 pm »

Her er fasty`n kommet hjem. Venter på tak over hodet



* 25092009248.jpg (76.23 KB, 775x581 - vist 350 ganger.)

* 25092009250.jpg (61.05 KB, 775x581 - vist 294 ganger.)

* 25092009249.jpg (64.25 KB, 775x581 - vist 295 ganger.)
Loggført
Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #2 på: januar 21, 2010, 20:51:55 pm »

Gamle Texaco stasjonen jo. Har snudd mye der i min ungdom, en naturlig snupunkt i den
gamle rånerruta før de bygde ny bro og rundkjøring Gliser Da med 64 mod notch.
Har lyst på type 3 igjen når jeg ser denne. Fin bil.

Mvh
André
« Siste redigering: januar 21, 2010, 21:00:22 pm av Bøggymæn » Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #3 på: januar 21, 2010, 21:16:58 pm »

Hehe. Fin plass å pause litt på det og etterfylle en god dæsj olje før turen over Haukeli.
Var ganske mye bedre å kjøre denne enn en boble fra samme årstall. (1969) Litt slapp i styring/ demping eneste. Fikk litt båtfølelse i noen svinger Rekker tunge  
Ellers er bilen levert ny på Hamar og hadde tette serviceintervaller den første tiden i følge servicehefte

Noen som kjenner til denne bilen?


* P1210001_01.jpg (37.37 KB, 775x581 - vist 265 ganger.)
« Siste redigering: januar 21, 2010, 21:21:39 pm av VMP » Loggført
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #4 på: januar 22, 2010, 01:12:27 am »

Se der ja.. Begynner å bli noen prosjekttråder for Type 3 her.
Ser senket ut i fronten. Har du noen planer?
Loggført

68 VW 1600TL
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #5 på: januar 23, 2010, 21:11:04 pm »

Se der ja.. Begynner å bli noen prosjekttråder for Type 3 her.
Ser senket ut i fronten. Har du noen planer?

Ja har blitt endel Type 3 tråder i det siste. bra det. Om den er senket i fronten vet jeg ikke. Det jeg vet er at den skal litt lenger ned etterhvert. Ellers ikke så mange planer i utgangspunktet. noen snasne felger hadde gjort seg men litt usikker på hvilke. Kunne tenkt meg å beholde 4 bolt skiver/tromler og da er ikke utvalget så stort 
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #6 på: januar 23, 2010, 21:21:07 pm »

Fikk bilen inn i verkstedet for å få se litt bedre etter hva jeg hadde kjøpt. kjøpte denne usett og det skulle selvsagt bare være litt overflaterust her der. men men..Dukker nok opp mer etter hvert

* 06102009258.jpg (60.55 KB. 775x581 - vist 279 ganger.)

* 06102009257.jpg (78.81 KB. 775x581 - vist 290 ganger.)
 

Loggført
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #7 på: januar 23, 2010, 21:25:43 pm »

Det gjør det nok Glad

Se i innerskjermene foran der forsterkningene er, bak 40år+ fugemasse, innenfor bakskjermene
Loggført

68 VW 1600TL
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #8 på: januar 23, 2010, 21:31:51 pm »

Lakken er sliten og matt så en hellakkering må til for å få denne fin igjen. Men det blir ikke første prioritet så jeg tok en liten rubbing / poleringsøkt for å prøve å få det litt bedre. Kom seg en smule

* 04102009253.jpg (67.21 KB. 775x581 - vist 287 ganger.)

* 04102009255.jpg (60.34 KB. 775x581 - vist 300 ganger.)

Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #9 på: januar 23, 2010, 21:39:49 pm »

Det siste bildet lyver litt. Er ikke så glossy i virkeligheten. var vel kansje heldig med lyset der.
Etter polering ble det underspyling med steamer for å få vekk den verste dritten. Effektivt


* 09102009260.jpg (60.11 KB, 775x581 - vist 304 ganger.)
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #10 på: januar 23, 2010, 21:45:02 pm »

Det gjør det nok Glad

Se i innerskjermene foran der forsterkningene er, bak 40år+ fugemasse, innenfor bakskjermene

Det er vel den vanlige rusta på denne også ja. Kan se antydninger fra bagasjerommet foran til noe kjeks i innerskjermen. Ser du har litt der også. Ellers var jo din veldig bra. Kanaler fine på din?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: januar 24, 2010, 01:33:04 am »

Sjå her ja! Ser jo flott ut denna Glad Fastback er gromme bilar ! Kult Litt rust er det alltid, og der i framskjermane er det vel heller ikkje så veldig avansert å fiksa, for det er jo berre ei slett plata, men du finner nok meir ja! Forsterkingane i innerskjermane, samt støtfangarfester etc.. Forresten, bra patent på den underspylaren!
Stå på!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #12 på: januar 24, 2010, 07:26:44 am »

Det gjør det nok Glad

Se i innerskjermene foran der forsterkningene er, bak 40år+ fugemasse, innenfor bakskjermene

Det er vel den vanlige rusta på denne også ja. Kan se antydninger fra bagasjerommet foran til noe kjeks i innerskjermen. Ser du har litt der også. Ellers var jo din veldig bra. Kanaler fine på din?

Innerskjermene bak forsterkningen er rustoppsamler deluxe. Kanalene er 100% fine Glad
Loggført

68 VW 1600TL
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #13 på: januar 24, 2010, 23:11:41 pm »

Sjå her ja! Ser jo flott ut denna Glad Fastback er gromme bilar ! Kult Litt rust er det alltid, og der i framskjermane er det vel heller ikkje så veldig avansert å fiksa, for det er jo berre ei slett plata, men du finner nok meir ja! Forsterkingane i innerskjermane, samt støtfangarfester etc.. Forresten, bra patent på den underspylaren!
Stå på!

Takk for deeet. Er bare en slett plate i innerskjermen utvendig ja men det er litt verre på innsiden. varmekanal og gulv. må vel ha et karrosseriløft for å det til. veldig greit med truck til underspyling ja Glad
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #14 på: januar 31, 2010, 19:27:28 pm »

Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her


* mobil 063.jpg (74.08 KB, 775x581 - vist 329 ganger.)

* mobil 064.jpg (81.37 KB, 775x581 - vist 312 ganger.)

* P1210003.jpg (57.6 KB, 775x581 - vist 316 ganger.)
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #15 på: januar 31, 2010, 19:50:51 pm »

Fikk også laget nytt forsterningspanel. Ble mye banking før det begynte å ligne på det gamle men tror det ble bra. Nå gjenstår det å få på noe grunning før det sveises på plass. Men må nok vente til temperaturen i garasjen kommer på + siden før det gjøres.


* P1310003.jpg (35.84 KB, 775x581 - vist 280 ganger.)

* P1310004.jpg (41.19 KB, 775x581 - vist 273 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: januar 31, 2010, 20:29:29 pm »

Kjempebra arbeid!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #17 på: februar 01, 2010, 22:15:36 pm »

du finner nok meir dritt på høyre side og hadde en 1600tl automat som eg solgte i 2004 den hadde rust på samme plass men eg slapp å lage nye forsterkninger huska det var mye sand inni der.ser du er frå rogaland kansje ikkje så langt der eg er i frå tln hadde reg.nr TL15800 i noen år Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #18 på: februar 02, 2010, 11:42:18 am »

Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her

Ser ut som du har fått til en fin reparasjon, lykke til med motsatt side... De forsterkningsprofilene dropper de fleste når de tar innerskjermene, men dersom du får til en drenering av de som virker (i motsetning til original... Øyerulling ) så er det såklart det beste Glad Forsterkningsprofilene var der jo ikke på modellene før 1968 (el var det 67?), så man skal vel strengt tatt klare seg uten...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #19 på: februar 02, 2010, 22:53:21 pm »

Da var den andre innerskjermen ordnet. Som flere antydet så var det en del rust å finne her også.


* P1210004.jpg (54.03 KB, 775x581 - vist 265 ganger.)

* P1210006.jpg (46.41 KB, 775x581 - vist 248 ganger.)

* P1210002.jpg (46.46 KB, 775x581 - vist 264 ganger.)

* mobil 066.jpg (78.9 KB, 775x581 - vist 233 ganger.)

* mobil 068.jpg (85.95 KB, 775x581 - vist 276 ganger.)
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #20 på: februar 02, 2010, 22:56:59 pm »

.


* mobil 070.jpg (66.92 KB, 775x581 - vist 241 ganger.)

* P2020012.jpg (53.5 KB, 775x581 - vist 271 ganger.)

* P2020007.jpg (49.44 KB, 775x581 - vist 252 ganger.)
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #21 på: februar 02, 2010, 23:03:29 pm »

Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her

Ser ut som du har fått til en fin reparasjon, lykke til med motsatt side... De forsterkningsprofilene dropper de fleste når de tar innerskjermene, men dersom du får til en drenering av de som virker (i motsetning til original... Øyerulling ) så er det såklart det beste Glad Forsterkningsprofilene var der jo ikke på modellene før 1968 (el var det 67?), så man skal vel strengt tatt klare seg uten...
Ja lurte på å bare droppe forstekningene. Hadde spart endel arbeid. Men nå er det gjort. Hva er beste måte å unngå rust inni der? Tette profilen helt?  Altså ingen drenering / lufting. Må uansett grunnes og lakkes, noe det ikke var originalt.
« Siste redigering: februar 02, 2010, 23:06:51 pm av VMP » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #22 på: februar 02, 2010, 23:11:35 pm »

Tette helt er ikke lurt.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #23 på: februar 02, 2010, 23:17:45 pm »

Flott bil du har fått heim te vestlandet. Type III er i vinden og d lige me :-) Kor du holde hus? Ta turen innom http://www.srvwk.com/ en gang.

Mvh
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 02, 2010, 23:26:27 pm »

Hei,Gjør at det blir trenering i bunn av platta,bruk sveisegrunning på baksiden av platene når du sveiser de sammen.
VAG brukte ingen ting dær orginalt da Øyerulling

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #25 på: februar 03, 2010, 08:17:17 am »

Ja lurte på å bare droppe forstekningene. Hadde spart endel arbeid. Men nå er det gjort. Hva er beste måte å unngå rust inni der? Tette profilen helt?  Altså ingen drenering / lufting. Må uansett grunnes og lakkes, noe det ikke var originalt.

Jeg ville ikke tatt sjansen på å tette profilen helt. Forsøk å tette slik at så lite som mulig kommer inn av det som blir kastet rundt i skjermene når du kjører, samtidig som du sørger for å ha god drenering på lave punkter... Kanskje vanskelig å få til, det var det ihvertfall tydeligvis for gutta i Wolfsburg den gangen på 60-tallet Blunker
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #26 på: februar 03, 2010, 15:41:58 pm »

Ja bruk sveisegrunning i plateskjøytane! Då slepp du att det rustar i framtida! Inni må du grunna med feks sink, eller helst noko epoxy. Drenering i botn, med eit hol som er ikkje so veldig stort. Og ein an plass, gjerne lenger oppe på plata, ville eg hatt eit større hol(Ø10mm ca) Sånn att du kan sprøyta inn hulromsstoff, deretter ha på sikaflex og setta på ein propp/plugg. Då vil det Aldri rusta meir der Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #27 på: februar 03, 2010, 19:22:27 pm »

uf, ser ikke helt frem til jeg skal i gang med samme tur på min  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #28 på: februar 03, 2010, 21:20:54 pm »

Takker for tips og råd. Satser på å behandle godt på innsiden og bruke sveisegrunning / sink ved sammensveising av platene. Drenering må vel også kunne ordnes på en måte. Men det spørst om jeg finner en bedre løsning enn det som var originalt. Det måtte i tilfelle være å droppe profilene og laget forsterkning på en helt annen måte.
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #29 på: februar 03, 2010, 21:32:13 pm »

Flott bil du har fått heim te vestlandet. Type III er i vinden og d lige me :-) Kor du holde hus? Ta turen innom http://www.srvwk.com/ en gang.

Mvh

Type 3 er visst i vinden fortiden ja. Selv om fastback ifølge noen er "den stygge vw-ungen" Syns den har sin sjarm jeg.. Har vært innom srvwk noen ganger. Har faktisk fått Bugwald i posten noen år også Rekker tunge  Holder til på den rette siden av fjorden. Vindafjord
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!