mars 29, 2024, 13:13:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1975 Dobbelkabiner  (Lest 38304 ganger)
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« på: januar 26, 2010, 13:08:27 pm »

Får vell slenge ut mitt prosjekt også Blunker

Bilen ble kjøp i Oktober i fjor av en ung kar fra Tønsberg,  eieren før han hadde hatt bilen stående et par 6-7 år og hadde bytte ut motoren med en 2.0L
 
Bilens historie er ukjent for meg, kansje noen her vet noe? Glad

Bilen ble henta på Sandefjord flyplass og da lakk den olje som bare det, girkassen hørtes også ut til å stå i revers på alle gir utenom 4. giret.  Noe tidligere eier ikke hadde "hørt" før.

Fikk kjørt bilen for egen maskin 450km til Egersund, der ble motor tatt ut samt forgasserre plukket i smådeler, bytta alt av pakninger og slanger. Motoren fikk seg også en go tur i høytrykkspyleren for og fjerne X antall år med dritt.









Blir ikke bra kjøling når det ser slikt ut.


Dette bildet er Etter motoren var vaska=)

Hmm....her mangler det vist noe  Rekker tunge


Dette får bli en start så får jeg slenge ut noen fler bilder og info etter hvert.


« Siste redigering: mai 22, 2011, 22:49:41 pm av sveinongen » Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #1 på: januar 29, 2010, 14:13:37 pm »

Ville Front og Bakfanger samt Vw logo  i Chrom passa bilen eller synes dere jeg bør ha det slik det er  Hæ Rekker tunge

Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: januar 29, 2010, 15:19:01 pm »

Kjempeflott dobbeltkabinar!! Eg synst den er flott som den er, men sjølvsagt er det DU som bestemmer akkuratt kva du vil gjera med bilen! Glad Og du har omtrent uendlege muligheitar for kva du kan gjera om du ikkej vil ha han orginal! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: januar 29, 2010, 15:38:12 pm »

gjør som du vil, men kan jo synse mye rart. høyde-stæsj-kapell-dekk.dim- ++++++ men det er din bil. men et lite tips, sandblås å lakk felgene sølv.
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #4 på: januar 29, 2010, 15:44:39 pm »

Kjempeflott dobbeltkabinar!! Eg synst den er flott som den er, men sjølvsagt er det DU som bestemmer akkuratt kva du vil gjera med bilen! Glad Og du har omtrent uendlege muligheitar for kva du kan gjera om du ikkej vil ha han orginal! Glad

  når vil du si at den ikke er orginal lenger? :p
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: januar 29, 2010, 15:48:56 pm »


  når vil du si at den ikke er orginal lenger? :p

som min kanskje,   Øyerulling


* Martin%20Lonn%20-%201975.jpg (64.25 KB, 400x300 - vist 588 ganger.)
« Siste redigering: januar 29, 2010, 17:39:40 pm av Martin » Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #6 på: januar 29, 2010, 15:56:45 pm »

som min kanskje,   Øyerulling

Din bil er flott martin =)

Holder på med en stor bestilling til Unneberg nå så jeg ser at der er myyye som hadde vært kjekt og hatt, men første prioritet blir og strippe bilen og sveise rust diverse plasser og gjøre den så komplett som mulig.

Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #7 på: januar 31, 2010, 22:59:46 pm »

Kommer til og gå hvor Hvit slik som det er=) Billig, Enkelt og Orginalt =)
kommer til og sandblåse fangeren fremme og bak og gi dem ett nytt strøk me lakk =)

« Siste redigering: februar 03, 2010, 22:31:35 pm av sveinongen » Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #8 på: februar 03, 2010, 22:32:48 pm »

Da er litt snacks handlet inn så da er det bare og glede seg Osteaktig

Deler fra Unneberg.
- Ny frontrute+ pakning
- Matter som skal være under setene foran. (de gamle var stygge og utslitt)
- Nye Speil
- Nye pakninger til begge fremdører
- Div pakninger og tetninger til Eksos og varmeveksler for og prøve å fjerne eksos fra å komme inn i varmlufta
- Nye deksler for baklysa+ pakninger
- + mye diverse småknask

"Ny" bremsekraftforsterker  kommer i mårra =) takk til Skrotnisse  Blunker

3M Speedglas 9002x sveisemaske





Vw Mud flap



Nytt og større 10" VW merke bestilt fra Justkampers  Gliser Gliser




Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #9 på: februar 03, 2010, 23:14:51 pm »

Siden det er vinter og kalt og bilen står ute og jeg klør i fingrene etter og få gjort noe med gliset så tenkte jeg likegodt at jeg kunne begynne med opp-pussing innvendig i bilen,

Fikk strippa bilen nesten helt ned i dag og rigga meg til med 2000 watter så nå er det så koselig atte Gliser Gliser
Skal lakkere innvendig på ny, tenker jeg tar og deler jobben opp i to, slik at jeg gjør meg ferdig fremme først og lakkerer der og så kan jeg ta bak etterhvert.




Ting som skal gjøres:

-Ny frontrute og pakning
-Fjerne rust rundt vindu vis det bare ikke er pakningen som er ødelagt
-Fjerne lim og rester etter gammelt gulvtrekk.
-Fjerne rust i stigtrinn
-Freshe opp speedometer og dashbord
-Montere en bryter for lys i taket på til døra på passasjersiden
-Gå over det elektriske og rydde opp i dette
-Montere sigarett tenner ( greit med tilgang til 12v)
-Nytt trekk til passasjerdør- tips mottas med takk =)

Interiør på vei ut=)


Trenger nytt dørtrekk på passasjersiden



Vann som kommer inn mellom vindu og pakning, legger seg rett over sikringspanelet........



Rust i Stigtrinn, håper jeg klarer og berge det slik jeg slipper og sveise inn nytt.


Litt rust i luftkanal, sandblåser det bare og grunner og lakkerer


Klart for og begynne og skarpe vekk lim!!!



Et par timer og en halv liter aceton senere!  En del skraping igjenn




Her er interiøret tatt ut bak. kommer til og ta dette etter hvert Rekker tunge



Rust under plan, det er MANGEN hull som er sveisa/poppa/ igjenn her, dette er vell etter at det har vært trespiler på planet?
Mangen av disse lekker og det kommer vann inn i karbinen, har foreløpig fylt Tec 7 rundt disse, men disse bør nokk sveises skikkelig etter hvert.



Her er et bilde fra undersiden av planet der bensintanken ligger, hele undersiden er dekket av rust, vanskelig og komme til mange plasser og har ikke peiling på hva jeg kan gjøre her så tips mottas med Stor glede=)





« Siste redigering: februar 04, 2010, 00:46:12 am av sveinongen » Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: februar 03, 2010, 23:57:30 pm »

Bra det skjer ting!

Eg ser du er veldig nøyen på rust, og det er meget positivt!

Derfor ville eg(som og er nøyen på rust) gjort dette med planet: tatt av begge platene! Borra opp alle dei ørtenhundra sveisane, og rett og slett plukka av heile driten! Dermed, kan du slipa vekk jallasveisen på baksida, og fylle i med skikkeleg sveis og slipe dette så det ser usynleg ut. Når planet er av, sandbles du alt du kjem til av bjelkar etc under, og får dette grunna og lakka, det samme gjer du med undersida av planet, so pusser du det reint på utsida, har på sveisegrunning på bjelkane planet skal sveisast fast i, så er det berre å sveise det på plass igjen, slipe ned og lakke heile planet som du skal gjera frammi kabinen og 2. kabinen Glad
Mykje arbeid men garantert rustfritt resultat som varar i maaange år om du gjer det skikkeleg! Glad Stå på og ikkje spar på bildene
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #11 på: februar 04, 2010, 00:15:06 am »

Tistlo, PM  Blunker
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #12 på: februar 04, 2010, 06:23:54 am »

Jeg har snappet opp dette med girkasse problemet i sommer,  når denne bilen lå for salg.
Og det er vell nevnt i salgstråden og en annen tråd at disse problemene eksisterte.. Så han du kjøpte bilen av har hørt dette før.. =)

Sitat
Bilen ble henta på Sandefjord flyplass og da lakk den olje som bare det, girkassen hørtes også ut til å stå i revers på alle gir utenom 4. giret.  Noe tidligere eier ikke hadde "hørt" før.

Fin bil, du har nok av pågangsmot - så da løser det se vell!
Loggført

... it's an adiction ... 
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #13 på: februar 04, 2010, 08:09:11 am »

hvis det er et 68 vw merke du har kjøpt er ikke det likt det du har fra før, å er ikke "bolt on" uten å bore et eller to nye hull. jeg har det på min.
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #14 på: februar 04, 2010, 10:36:21 am »

Jeg har snappet opp dette med girkasse problemet i sommer,  når denne bilen lå for salg.
Og det er vell nevnt i salgstråden og en annen tråd at disse problemene eksisterte.. Så han du kjøpte bilen av har hørt dette før.. =)

Sitat
Bilen ble henta på Sandefjord flyplass og da lakk den olje som bare det, girkassen hørtes også ut til å stå i revers på alle gir utenom 4. giret.  Noe tidligere eier ikke hadde "hørt" før.

Fin bil, du har nok av pågangsmot - så da løser det se vell!

Stemmer det ja, jeg var klar overgirkassa, han sa at andre som hadde vært og prøvd bilen hadde hørt at det var noe gale med girkassa, men han kunne ikke høre det, jeg prøvde og fremprovosere den lyden flere ganger når jeg var og prøvde bilen men han sa han ikke kunne høre noe som var galt  Rekker tunge
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #15 på: februar 04, 2010, 10:42:01 am »

hvis det er et 68 vw merke du har kjøpt er ikke det likt det du har fra før, å er ikke "bolt on" uten å bore et eller to nye hull. jeg har det på min.

dette har jeg kjøpt
http://www.justkampers.com/shop/type_2_bay/type-2-bay-original-vehicle-parts/badges-trim/vw-front-badge-white-10-inch-including-4-badge-clips-j13414.html

var klar over at det ikke var bolt on  Rekker tunge  hva gjorde du etter du borra hull? sprøyta du inn noe på baksida så det ikke sku ruste eller?

-12 grader i dag  Sjokkert

får gå ut å sette på varmen i bilen, skal prøve og få skrapt ferdig fremme i karbinen i dag og se om jeg får begynt og sandblåse stigtrinna. =)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: februar 04, 2010, 12:33:09 pm »

Der du borar nye hol, so kan du smøre på litt maling i holet so slepp det å rusta Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #17 på: februar 28, 2010, 22:52:16 pm »

Da har jeg endelig fått garasjeplass til bilen.
Har fått av frontrute og dører og har begynt og fjerne rust rundt vinduskarmen til frontruta, det var desverre mer rust en jeg hadde trodd,


trenger tips til hvor jeg kan få kjøpt ny karosseridel til vinduskarmen?? Rekker tunge

Holder fortsatt på å lære meg å sveise før jeg giver løs på bilen, bruker et Kempi Trigger 1000 mig sveiseapparat med 0,6mm tråd, Den regulerer strøm og tråd alt etter hvor hardt du trykker inn knappen, føler det blir litt for mye tråd i forhold til strøm så sveisene blir ganske tykke, og problemet er at man ikke kan bremse tråden må noe vis siden alt blir regulert når man trykker inn knappen.  

Tar imot alle tips med glede
Må bare få takke alle som hjelper til med tips, har mye og lære  Gliser


Her er ett par bilder =)




Venstre karm



Høyre karm


Selfølgelig viste det seg og være mer rust når jeg begynte og kappe vekk Trist Sint  


Front, rust etter steinsprut




« Siste redigering: august 28, 2016, 16:33:02 pm av sveinongen » Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #18 på: februar 28, 2010, 23:08:31 pm »

Godt du e skikkeleg igang att!

Ferdige sveisedeler får du gjennom unneberg feks.

Utvendig karm 3 deler: http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=6617
Innvendig karm, begge hjørner: http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=6618

Men du ser dette er dyrt, så det billigaste er jo å laga sjølv, med litt øving klarar du fint å laga desse platene sjølv med enkle verktøy som skrustikka, platesoks og hammar. Men det sveiseapparatet høyrdes ganske so løye ut!?!? Må jo vera ganske bale å sveisa vist du er avhengig av å alltid ha rett trykk på fingen, og samtidig klara å halde det over tid... Mitt beste tips er å få tak i eit ant apparat(det er jo eit skikkleg esab til salgs under deler selges no) Ellers så brukar eg 0,8 tråd, synst det er best, men det er ikkje store forskjellen
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #19 på: februar 28, 2010, 23:23:22 pm »

Godt du e skikkeleg igang att!

Ferdige sveisedeler får du gjennom unneberg feks.

Utvendig karm 3 deler: http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=6617
Innvendig karm, begge hjørner: http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=6618

Men du ser dette er dyrt, så det billigaste er jo å laga sjølv, med litt øving klarar du fint å laga desse platene sjølv med enkle verktøy som skrustikka, platesoks og hammar. Men det sveiseapparatet høyrdes ganske so løye ut!?!? Må jo vera ganske bale å sveisa vist du er avhengig av å alltid ha rett trykk på fingen, og samtidig klara å halde det over tid... Mitt beste tips er å få tak i eit ant apparat(det er jo eit skikkleg esab til salgs under deler selges no) Ellers så brukar eg 0,8 tråd, synst det er best, men det er ikkje store forskjellen

Er det bra kvalitet på de delene eller? passform osv?

Sveiseapparatet er igrunnen ganske greit, Kemppi er jo et kjent merke.
Kan gi på litt ekstra i starten og deretter slippe litt opp på fingeren, er igrunnen ikke så vanskelig og holde rett trykk hele tiden heller, litt trening i starten, Der bare det at det kommer litt vell mye tråd.
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #20 på: mars 01, 2010, 17:59:20 pm »

Eg veit ikkje passform men delane er vel laga i sør amerika eller danmark men til den prisen bør det jo nesten passa!

Kempi er ikkje det dårlegaste merket nei, men du venner deg nok til å bruka pistolen etter ei stund
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #21 på: mars 01, 2010, 18:46:39 pm »

Har brukt de delene til utvendig karm og de passet bra.

Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #22 på: mars 01, 2010, 18:52:44 pm »

Har brukt de delene til utvendig karm og de passet bra.



Det så jo meget bra ut! får legge det til i neste bestilling =)

Punkt sveiser du hele veien eller ?
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #23 på: mars 01, 2010, 20:12:54 pm »

Burde punkte rundt hele ja. Eventuelt små remser.

Tilpass biten, og svies så den sitter litt i "alle kanter".
Når en helsveiser blir det stor varme, og metallet strekker seg og man  må i værste fall skjære ut og begynne på nytt.
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #24 på: mars 02, 2010, 18:13:31 pm »

Takk for tipset =)

I dag har jeg fått rydda litt i den nye garasjen og fått det meste av verktøy på plass,  fått bilen opp på bukker og vært under og kikka litt, ser desverre ut til og være mer rust en jeg hadde håpa på og det ser ut tilog være lekkasje i stryresnekka da det kommer olje ut av den Hæ
Fikk også fjerna Rust fremme rundt frontruta. Osteaktig
Som dere ser så er det rust på innvendig karm også så tror jeg kapper bort den og

Et par bilder






Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #25 på: mars 02, 2010, 18:49:25 pm »

Alltid meir rust enn du trur på forhånd Blunker Det er tommelfinger regel nr 1.

Og det ser ut som du kunne ha skifta ut hjørnene på den innvendige karmen ja (dei eg linka til) men isofall ikkje kutt ut før du har nya plato i nevane, dersom du kuttar ut for mykje vert det ekstra arbeid.. Du kunne jo vurdert å sandblåsa den kanten der og
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #26 på: mars 13, 2010, 14:41:07 pm »

Tid for oppdatering:

Fjernet forstilling og bestilt nye foringer, tenkte å sandblåse og lakkere på ny.
Fjernet Alt innvendig utenom taktrekk og Sikringspanel med kabler.
Fjernet mye overflaterust.

Begynte først og sandblåse med en lignende sandblåser som biltema har, men den gikk tom etter 30 sekund og det tok evigheter og fjerne rust og lakk, i tillegg så leverer kompressoren bare 200 liter i minuttet.

Var rundt om og leita etter Trykksandblåser og fant en bra på finn (ANBEFALES)
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20736595

Veldig fornøyd med produktet og veldig rask og hyggelig handel.
(eneste minus var at manometeret hang seg opp men har kontaktet selger så regner med og få nytt)

Fikk bare såvidt testa i dag og jeg ble veldig overasket over hvor effektiv den var, og det beste er at kompressoren klarer og holde nokk trykk til at jeg kan sandblåse uten pauser.
Jeg bruker Olivinen 60 sand med kornstørrelse 0,34

Et par bilder etter en rask test. Gliser






Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #27 på: mars 13, 2010, 16:33:07 pm »

Får vell slenge ut mitt prosjekt også Blunker

Bilen ble kjøp i Oktober i fjor av en ung kar fra Tønsberg,  eieren før han hadde hatt bilen stående et par 6-7 år og hadde bytte ut motoren med en 2.0L
 
Bilens historie er ukjent for meg, kansje noen her vet noe? Glad

Bilen ble henta på Sandefjord flyplass og da lakk den olje som bare det, girkassen hørtes også ut til å stå i revers på alle gir utenom 4. giret.  Noe tidligere eier ikke hadde "hørt" før.

Fikk kjørt bilen for egen maskin 450km til Egersund, der ble motor tatt ut samt forgasserre plukket i smådeler, bytta alt av pakninger og slanger. Motoren fikk seg også en go tur i høytrykkspyleren for og fjerne X antall år med dritt.









Blir ikke bra kjøling når det ser slikt ut.


Dette bildet er Etter motoren var vaska=)

Hmm....her mangler det vist noe  Rekker tunge


Dette får bli en start så får jeg slenge ut noen fler bilder og info etter hvert.




Hmmmm det skilt nr var kult 1915. Det må vel inn en 1915 da Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #28 på: mars 13, 2010, 16:56:14 pm »

Steike den sandblåsaren såg kjekk ut!! Sjokkert

Eg har samme problemet med liten kompressor(pga mangel på 3fas straum) så eg lurar på kva for kompressor du har? 4hk eller mindre?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #29 på: mars 13, 2010, 17:10:14 pm »

Steike den sandblåsaren såg kjekk ut!! Sjokkert

Eg har samme problemet med liten kompressor(pga mangel på 3fas straum) så eg lurar på kva for kompressor du har? 4hk eller mindre?

Ja den er veldig kjekk, det medfølger alt du trenger, trakt og tre ekstra porselen munnstykker, på mandag skal jeg få testa den sjikkelig så da får jeg se om kompressoren holder mål=)

Den jeg har er bare 2 hk =) leverte hvertfall nok luft slik jeg kunne sandblåse i så lenge jeg vil, men jeg bør nokk ta pauser slik av kompressoren får hvilt seg litt, (den går på reimdrift)
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!