Svang
Seniormedlem

|
 |
« Svar #30 på: april 14, 2008, 23:00:34 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2011, 23:20:52 pm av Svang1 »
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #31 på: april 14, 2008, 23:43:58 pm » |
|
Om bilen er registrert som "motorhistorisk kjøretøy" får du ikke lov til å endre noe som helst. Det er dog bare å gi beskjed til biltilsynet om at du ønsker å endre status til "vanlig" registrering. Dette er gjort med et par tastetrykk. Husk evt. å endre forsikring!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #32 på: april 15, 2008, 00:24:57 am » |
|
Velteburet er ikke godkjent og derfor har jeg laget det demonterbart med godkjente koblinger, sånn at det kan monteres for banebruk og til-fra løpstrening. Så når jeg kjører noen steder er jeg alltid på vei til løpstrening..... Har hørt at det kan være mulig å få godkjent bur i gatebiler igjen nå, så jeg skal søke om det på nytt.
Brukte biltilsynet i stavanger som er kjent for å være de vanskeligste i landet. så det var ekstra gøy å få bilen godkjent der. Den er registrert som vanlig personbil.
Det er bare å skaffe papirer på utvekslinger og identifikasjon på kassen, så er resten en utregningsak for å finne teoretisk toppfart som i mitt tilfelle ikke kunne overstige 240kmh. Begrenset av papirene på bremse settet. Med godkjent dekkdimensjon stanser det på 239kmh ved turtallsperra. (nei jeg har IKKE prøvd) men jeg har dratt ut tredje gir på bane, og det var nok til å tømme speedometret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
manics
Seniormedlem

|
 |
« Svar #33 på: april 15, 2008, 08:40:31 am » |
|
Er en vanvittig bil dette her. Ikke så glad i karosserimods og spoilere, men denne her er så gjennomført at en kan ikke klare å ikke bli fascinert.. Håper å se den på treff i sommer!
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
1302R
Seniormedlem

|
 |
« Svar #34 på: april 15, 2008, 15:58:43 pm » |
|
var det noko begrensinger på antall hestekrefter når du godkjente bilen? Ser i teksten på kerscher sine versting bremser at dei er godkjent for 200hk ELLER 240 km/t som toppfart.... Lurer på kva eg skal forholde meg til her....
Vegar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem

|
« Svar #35 på: april 18, 2008, 20:42:11 pm » |
|
Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ... lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ... Gøy med en vw som går som en Golf  nei ,,,, Finn på nytt..' Hiv Subaruen til helv...... Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem

boblekameratene
|
 |
« Svar #36 på: april 18, 2008, 22:23:17 pm » |
|
Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ... lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ... Gøy med en vw som går som en Golf  nei ,,,, Finn på nytt..' Hiv Subaruen til helv...... Mvh 
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #37 på: mai 02, 2008, 10:39:08 am » |
|
Det er 2dre mai og endelig er motor og gir på plass i bilen. Utrolig hvor fort det går å montere når allt er tilpasset og klart. Gjennstår bare litt kobling av slanger og div, så er det klart for prøvestart. Må også tilpasse slavecylinderen til clutchen slik at den ikke blir i veien for eksosen. Da regner jeg med baksjermer og bakstukket kan gå på i løpet av helgen, og så blir det litt finish arbeid i neste uke og så er det klart for testtur.....  Mangler fortsatt motorlokk og akslinger, men det kan forhåpentligvis skaffes ganske greit her i området.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #38 på: mai 02, 2008, 15:33:45 pm » |
|
Quoter Sonic her litt :
"Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ... lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ... Gøy med en vw som går som en Golf nei ,,,, Finn på nytt..' Hiv Subaruen til helv"
Skal du bruke bilen din år år til noe Haraune ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #39 på: mai 02, 2008, 17:45:37 pm » |
|
Quoter Sonic her litt :
"Ikke så veldig overasket over subaru/vw din så langt Haraune ... lite guff /trøbbel så langt på Reve .. Hva skjer i år ... Gøy med en vw som går som en Golf nei ,,,, Finn på nytt..' Hiv Subaruen til helv"
Skal du bruke bilen din år år til noe Haraune ?
Ja....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #40 på: mai 04, 2008, 21:54:59 pm » |
|
Begynner å nærme seg nå..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #41 på: mai 04, 2008, 21:58:18 pm » |
|
noen flere bilder av clutch oppsett. utrolig lett å tråkke inn clutchen nå når man vet det er en 2500lbs trykkplate og hvordan det er med wire.
Siste bilde viser neste motorprosjekt til venstre og hovedregelen i garasjen til høyre...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #42 på: mai 10, 2008, 20:28:33 pm » |
|
Da var bilen på veien igjen! Herlig å kunne dumpe clutchen på 6000rpm uten bekymringer... å tvinge inn 1ste gir under nedbremsinger! Å ha 5 gir!!! femte er nesten som en overdrive som gir 100kmh ved 2000rpm. deilig på langtur. Allt bare fungerer bedre i år!! jess det er sommer å sol, nå skal det nytes!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem

|
 |
« Svar #43 på: mai 10, 2008, 20:42:49 pm » |
|
Dette ser lekkert ut, e vel fint å ha den på veien igjen? vegar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #44 på: mai 10, 2008, 21:50:31 pm » |
|
Gratulerar 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #45 på: mai 10, 2008, 23:02:41 pm » |
|
Ser meget bra ut dette.
Har du laget opplegg for hydraulisk cluch selv, eller er det et ferdig kit? Tenker først og fremst på delene du har brukt ved pedalen.
roy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #46 på: mai 10, 2008, 23:46:37 pm » |
|
brukte subarudeler og litt hjemmemekk. regner med master og slave fra hvilkensomhelst bil kan brukes. fungerte mye bedre enn forventet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svang
Seniormedlem

|
 |
« Svar #47 på: mai 18, 2008, 23:15:02 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2011, 23:20:42 pm av Svang1 »
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem

boblekameratene
|
 |
« Svar #48 på: mai 18, 2008, 23:17:09 pm » |
|
Ser meget bra ut dette.
Har du laget opplegg for hydraulisk cluch selv, eller er det et ferdig kit? Tenker først og fremst på delene du har brukt ved pedalen.
roy
så komplett kit,for vw boble på ebay,kostet ikke mange kr heller
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #49 på: mai 19, 2008, 22:39:26 pm » |
|
Kom på en ting jeg lurte litt på ang registrering av boble med annen motor. Hva sa de egentlig om at du fikk hinsides flere hester enn original-motoren, med tanke på hestekreft avgift og den fattige staten? De ville ikke at du skulle betale for økning av det og evt motorvolum og CO2 utslipp? Flott og se at det ikke bare er folk som har det i kjeften og sier at de skal gjøre det og det med bilen, koste på ditt og datt, så blir det ingenting av.. Alt for mange av de..  Ser også ut til at det er noen som er misunnelig på bilen din i noen tidligere innlegg på tråden din, hehe.. veteranbiler betaler ikke co og hk avgift... bare de som er nyere enn 12år
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svang
Seniormedlem

|
 |
« Svar #50 på: juni 01, 2008, 12:36:27 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2011, 23:20:17 pm av Svang1 »
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #51 på: juni 01, 2008, 22:33:13 pm » |
|
flere grunner til porsche bærearmer: Økt sporvidde med ca50mm, lavere vekt, 100mm drivknuter, megabremser!
Har snart kjørt bilen like mye som hele fjordåret på bare to uker! tilogmed kona kjørte den 20mil i dag hjem fra treff.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svang
Seniormedlem

|
 |
« Svar #52 på: juni 19, 2008, 19:03:13 pm » |
|
Passer disse bærearmene i forhold til uni-ball oppsettet? I og med at disse bygger i bredden, vil vel ikke disse passe rett på med porsche-bærearmer.. Har du laget ett mellomlegg her?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #53 på: juni 19, 2008, 22:09:02 pm » |
|
festet på bærearmen er ikke likt som på t-1 så det passer ikke. men om du bruker porsche fjærplata går det fint. Jeg måtte lage ny bakre del av uniball opsettet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #54 på: juni 20, 2008, 06:29:52 am » |
|
Savnar i grunn SKIKKELIG store bilder av bilen din, gitt..  Detaljar, attitude, "bling-bling".. The works!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #55 på: juni 20, 2008, 09:04:44 am » |
|
skal du på vw internationals i år da, i fredrikstad? husk å kjøre opp til podiet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
manics
Seniormedlem

|
 |
« Svar #56 på: juni 20, 2008, 09:05:51 am » |
|
Savnar i grunn SKIKKELIG store bilder av bilen din, gitt..  Detaljar, attitude, "bling-bling".. The works! Hear Hear!!!
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #57 på: juni 20, 2008, 16:19:01 pm » |
|
skal du på vw internationals i år da, i fredrikstad? husk å kjøre opp til podiet.
Dit skal jeg ikke mer, og den saken er diskutert ferdig. (jeg var først opp til podiet i fjor men "juryen"likte ikke bilen)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #59 på: juni 20, 2008, 19:46:31 pm » |
|
scc er en mulighet men det må taes på sparket isåfall.(sammenfaller med pappaperm og ferie.
Komentarer og snakk som ikke er av teknisk art og har rot i topic taes hæretter i germanlook avdelingen under min bil... Der skal jeg også poste flere bilder.
Vil ikke ødelegge posten for dem som faktisk har tenkt å bygge med 915 gir.
takker!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|