Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #210 på: februar 17, 2013, 18:27:16 pm » |
|
De sylinderen jeg har brukt tidligere er ovale og blir byttet ut med deutz sylindere.
Nå snakker vi sylinder med stor S!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #211 på: mai 07, 2013, 15:36:06 pm » |
|
Geir, noen oppdateringer?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #212 på: juni 28, 2013, 11:43:09 am » |
|
Det er ikke mye som skjer med bilen for tiden, men har nå fått dreiet sylinderene. Her er en jigg for og spenne de opp i dreiebenken og når de skal hones.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #213 på: juni 28, 2013, 11:44:31 am » |
|
Ferdig dreide sylindere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #214 på: juni 28, 2013, 11:46:13 am » |
|
Her et bilde av gammel og ny sylinder.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #215 på: juni 28, 2013, 12:06:13 pm » |
|
Innsugene og spjellene er nesten ferdig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #216 på: juni 28, 2013, 12:11:08 pm » |
|
me like innsug og dyseplasseriinger !  du skal prøve staged injectors?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #217 på: juni 28, 2013, 12:29:16 pm » |
|
me like innsug og dyseplasseriinger !  du skal prøve staged injectors? Ja det var planen og prøve med staged injetors.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #218 på: juni 28, 2013, 12:52:55 pm » |
|
klar til SCC?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #219 på: juni 28, 2013, 12:55:39 pm » |
|
SCC blir jeg ikke klar til, skal dessverre på jobb. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #220 på: juni 28, 2013, 13:25:49 pm » |
|
 synd dette er en motor(bil) jeg virkelig gleder meg til å se og høre og prate om 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #221 på: desember 06, 2013, 10:39:18 am » |
|
Har nå endelig kommet igang med og bygge ny girkasse. Den nye kassen blir en 091 busskasse med sperre og nye alle 4 girene fra Albins. Her er det mange deler som skal sammen i riktig rekkefølge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #222 på: desember 06, 2013, 10:45:06 am » |
|
nice. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #223 på: desember 06, 2013, 10:56:39 am » |
|
Nå er alle drevene på plass.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #224 på: desember 06, 2013, 11:57:53 am » |
|
For og bruke busskasse i boble uten og få giroverføringen over tunellen har jeg kjøpt et slikt mellomkassehus slik at jeg kan bruke type1 nesekon.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #225 på: desember 06, 2013, 12:10:21 pm » |
|
Boring har du på magirusene? Hvilke stempler ska du bruke? Bilde av hvordan du spenner det opp i dreiebenken?  helrått prosjekt! Likær ælt 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #226 på: desember 06, 2013, 12:22:57 pm » |
|
Boringen er 105mm, jeg bruker de gamle JE stemplene jeg har kjørt med før. Har ikke noe bilde av oppspenningen i dreiebenken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #227 på: desember 06, 2013, 12:28:02 pm » |
|
Her er en kalkulator som viser hvordan giringen vil bli.
Gear 1 2 3 4 Final Ratios: 2.910 1.860 1.260 0.850 4,571
RPM Limit: 8200 RPM @Peak Power: 7000 Tyre Size: unknown Tyre Diameter: 620.00 mm Tyre Circumference: 0.00 mm
Gear Km/h per 1000 RPM Km/h @7000 RPM Km/h @8200 RPM -------------------------------------------------------- 1 8.79 62 72 2 13.75 96 113 3 20.29 142 166 4 30.08 211 247 Km/h RPM (in Gears) ---------------------------------------- 1 2 3 4 ---------------------------------------- 10 1138 727 493 332 20 2276 1455 986 665 30 3415 2182 1478 997 40 4553 2910 1971 1330 50 5691 3637 2464 1662 60 6829 4365 2957 1995 70 7967 5092 3450 2327 80 5820 3943 2660 90 6547 4435 2992 100 7275 4928 3325 110 8002 5421 3657 120 5914 3990 130 6407 4322 140 6899 4654 150 7392 4987 160 7885 5319 170 5652 180 5984 190 6317 200 6649 210 6982 220 7314 230 7647 240 7979 Gear Change RPM drop (change @7000) RPM drop (change @8200) ------------------------------------------------------------- 1 -> 2 -2526 (to 4474) -2959 (to 5241) 2 -> 3 -2258 (to 4742) -2645 (to 5555) 3 -> 4 -2278 (to 4722) -2668 (to 5532)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #228 på: desember 06, 2013, 13:01:49 pm » |
|
Det kommer til å fungere helt knall. Har nesten identisk utveksling i ovalen, men endel mindre effekt enn hva du kommer til å ende opp med tror jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #229 på: desember 06, 2013, 22:40:57 pm » |
|
Har nå montert hubbene på plass i mellomhuset. Skiftegafler og skiftaksler er fra typ1 mens lagerene i mellomhuset er fra busskassen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #230 på: desember 11, 2013, 21:23:46 pm » |
|
Har nå montert i revers gir med tilbehør.
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #231 på: desember 11, 2013, 21:25:48 pm » |
|
Har nå justert inn skiftegafflene i denne jigen.
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #232 på: januar 03, 2014, 13:33:30 pm » |
|
Har nå vært nede hos GetBackOnTrack i danmark og flowet toppen min. Flowingen ble gjort med innsug og spjellene montert på toppen.
eksos innsug 2 45 46 4 81 92 6 120 141 8 148 177 10 162 205 12 173 223 14 180 234 16 183 244 18 183 251
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #233 på: januar 03, 2014, 14:06:47 pm » |
|
Flotte tall!
Hvor mye løft har du?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #234 på: januar 03, 2014, 14:56:04 pm » |
|
Jeg har 15,54mm løft.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #235 på: januar 06, 2014, 21:45:28 pm » |
|
Har nå montert girene på girkasse huset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #236 på: januar 06, 2014, 22:01:11 pm » |
|
Her er diffen i biter, klar til og monteres sammen igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #237 på: januar 07, 2014, 12:07:11 pm » |
|
Få kommentarer i tråden din Geir.. forum medlemmene er mål løse :-) Men kjør på med poster og bilder - jeg tror det er interessant for alle! Fine tall på toppene dine :-) Du har sikkert sett denen tråden, kommer godt ut dine om en sammenligner. http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=123542&hilit=flow&start=15
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #238 på: januar 07, 2014, 15:49:32 pm » |
|
Så var diffen sammen igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #239 på: januar 07, 2014, 16:17:32 pm » |
|
Diffen montert i girkassen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|