Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #240 på: januar 07, 2014, 18:04:44 pm » |
|
Mållaus er ordet,Torgeir detta ser jo heilt sinnsjukt bra ut!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #241 på: januar 08, 2014, 10:53:37 am » |
|
Ja jeg har sett denne tråden tidligere og når jeg ser på de tallene er jeg SUPER fornøyd med flow tallene mine. Toppene og innsug/spjell bør kunne yte 250+
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #242 på: januar 08, 2014, 13:04:58 pm » |
|
Skal ikke se bort i fra 250+ nei. Blir spennende å se hva det blir av effekt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #243 på: januar 08, 2014, 15:43:05 pm » |
|
Har nå en komplett girkasse.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #244 på: januar 08, 2014, 15:49:19 pm » |
|
Hva malte du med Geir?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #245 på: januar 08, 2014, 15:55:11 pm » |
|
Hva malte du med Geir?
Jeg sprayet først med alu primer fra Biltema og så sort felgspray fra Biltema.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #246 på: januar 08, 2014, 18:20:53 pm » |
|
Det funker knall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #247 på: januar 08, 2014, 18:41:51 pm » |
|
Mange takk for tips!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #248 på: januar 10, 2014, 22:22:54 pm » |
|
Har kan dere se forskjellen på lengden på en type1 og en 091 kasse. 091 kassen som skal inn i bilen min er 35mm lenger enn en type1 kasse. Det jeg har gjort er og slipe av feste på nesekone med 7mm, så har jeg flyttet innfestningen på bilen til nesekonet så langt fram som mulig. Med stumme fester på kommer nå motoren bare 5mm lenger bak en den stod med typ1 kassen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #249 på: januar 11, 2014, 17:18:49 pm » |
|
du får 5 trinns kasse nå ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #250 på: januar 11, 2014, 18:50:29 pm » |
|
du får 5 trinns kasse nå ?
Se post 227 så ser du at det er 4 trinns kasse.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #251 på: januar 15, 2014, 19:23:58 pm » |
|
For og få montert inn en busskasse i en boble må falsen på gaffelene kappes delvis bort. En busskasse har diffen ca.10mm ut av senter, mot venstre. Derfor har jeg fjernet mer av falsen på venstre side. Falsen ble kappet bort og sveist.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #252 på: januar 15, 2014, 19:44:52 pm » |
|
Laget et feste til toppen av girkassen,da denne kassen har motorfeste på toppen også. Monterte også et par strekkfisker fra fest nede på gaffelen og opp til vinkel jernet i toppen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #253 på: januar 22, 2014, 14:52:17 pm » |
|
Den ene strekkfisker ser ut til å stå i veien for startermotor, eller?
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #254 på: januar 22, 2014, 20:34:30 pm » |
|
Det kan se slik ut fra den vinkelen bilde er tatt men jeg hadde montert starten på girkassen når jeg laget festene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #255 på: februar 04, 2014, 23:04:59 pm » |
|
Har nå montert trigger hjulet og hall sensoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #256 på: februar 04, 2014, 23:09:07 pm » |
|
temp.sensoren for motoren monterte jeg i toppen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #257 på: februar 04, 2014, 23:13:52 pm » |
|
Bankesensor montert bak på blokken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #258 på: februar 05, 2014, 08:25:26 am » |
|
Veldig bra Geir!
Hva er tanken med plasseringen av tempsensoren? Selv kjører jeg med olje og luft kompensasjon. Og kan jeg spørre hvilken bankesensor du har benyttet? Ettermarked eller fra noen bil?
På forhånd takk,
Mvh Kalle
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #259 på: februar 05, 2014, 10:34:55 am » |
|
Veldig bra Geir!
Hva er tanken med plasseringen av tempsensoren? Selv kjører jeg med olje og luft kompensasjon. Og kan jeg spørre hvilken bankesensor du har benyttet? Ettermarked eller fra noen bil?
På forhånd takk,
Mvh Kalle
Tanken med og plassere sensoren i bunnen av den ene toppen var forde det var enkelt og når jeg kjører med tørrsump pumpe har jeg ikke noe særlig med olje i bunnen av motoren. Banksensoren kjøpte jeg her. http://www.viatrack.ca
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #260 på: februar 05, 2014, 11:08:37 am » |
|
Spjellene, innsugene og dysene er ferdig tilpasset og prøvemontert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #261 på: februar 05, 2014, 11:13:34 am » |
|
Er det åndeboks som sitter på doghouse plassering? Har planner om å bygge en slik selv, hvordan har du fikset returen på eventuell olje?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #262 på: februar 05, 2014, 11:19:47 am » |
|
Ser utrolig bra ut  Gleder meg til å høre hvordan kjørbarheten er med toppspredere i tillegg. Hvor store dyser kjører du oppe/nede?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #263 på: februar 05, 2014, 11:35:09 am » |
|
blir spennende med de extra dysene på toppen der
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #264 på: februar 05, 2014, 11:43:57 am » |
|
Dette ser utrolig bra ut, men blir det ikke veldig vanskelig å få justert inn korrekt? Kuttes de nederste dysene ut når de øverste tar over, eller gir de drivstoff hele tiden?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #265 på: februar 05, 2014, 11:45:47 am » |
|
Dette ser utrolig bra ut, men blir det ikke veldig vanskelig å få justert inn korrekt? Kuttes de nederste dysene ut når de øverste tar over, eller gir de drivstoff hele tiden?
det kan man velge i megasquirt hvordan man vil gå over til extra dysene,
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #266 på: februar 05, 2014, 12:58:31 pm » |
|
Er det åndeboks som sitter på doghouse plassering? Har planner om å bygge en slik selv, hvordan har du fikset returen på eventuell olje?
Det er åndeboksen du ser bak på viftehuset ja. Den nederste slangen på åndeboksen går ned til ventildekslet slik av eventuell olje fra boksen renner ned dit.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #267 på: februar 05, 2014, 21:51:45 pm » |
|
Har nå så smått begynt med det elektriske til innsspruten. Tok en 4mm plexiplate og kappet til slik at den passer under baksete på førersiden. Monterte på relerer, sikringer og megasquirten på den lakerte plexiplaten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #268 på: februar 05, 2014, 22:13:50 pm » |
|
Det er ganske mange kabler og holde styr på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #269 på: februar 05, 2014, 23:54:34 pm » |
|
Ser utrolig bra ut  Gleder meg til å høre hvordan kjørbarheten er med toppspredere i tillegg. Hvor store dyser kjører du oppe/nede? Oppe bruker jeg org. Dysene til ducati. Magneti Marelli 46lb/hr 491cc/min Short Racing Injectors The characteristics of the injector are a fast pulse response, high precision, high dynamic range and optimum fuel atomisation. These are achieved by a high performance ON-OFF actuating electromagnet with opposing expansion poles that moves an internal injector valve on high-precision ground cylindrical slides, and a high precision nozzle. The injector has a stainless steel body, a fuel-resistant plastic connector, martensitic stainless steel internal valve and an electromagnet with a low carbon content stainless steel armature. Static Flow Rate: 44.0 lb/hr, 491 cc/min Dynamic Flow @ 2.5ms PW @ 100Hz: Not specified Coil Resistance: 14.6 Ohms (nominal) (This high-impedance injector will work with all factory ECM/PCM injector drivers) Technical Data Performance - Typical Linearity range (Tj = 4 ms): ± 2.5 % Max. fuel pressure allowed: 500 kPa Maximum duty cycle: 90 % Operating temperature range : -30 to 110 °C Vibration (peak): 30 g Test conditions Fluid: N-Heptane density (@ 20°C) : 0.684 kg/litre Ambient and fluid temperature: 23 °C Power supply : 14 Vdc Injection frequency: Fully open Pulse duration: n/a Pressure : 3 bar Mechanical Characteristics Height : 47.2 mm Outside diameter (connector excluded) : 15.3 mm Weight : 35 g Electrical Characteristics Power supply : 8 ÷ 16 Vdc Resistance: 14.5 Ohm Inductance (at 1KHz: 12.0 mH Driver type : ON-OFF Manufactured by: Magneti Marelli Equivalent Part Numbers: IWP-069 Model: IWP-069 De ned er volvo 940 16v dyser, tror de gir 337 cc/min.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|