Det er med tungt hjert jeg nå legger ut bilen min for salg men den må vike for nye prosjekter. Dette er den den dønn ærligste urestaurert boblen jeg har vært borti og den er 99% rustfri (i motsetning til mange andre). Den har aldri vært sveist foruten en lapp under batteriet og har ikke behov for noe mer sveising. Ikke er den strøken i lakken og den har noen bulker på skjermene og en liten i taket, og lakken har en fin Patina som kler bilen godt.
1967 1300 er den siste årsmodellen med liggende lykter og 6V el anlegg, i tilegg er det mangen deler på denne utgaven som kun ble laget dette året og modellen (1967) omtales derfor som one year only (OYO).
Før meg har det i praksis vært en eier som parkerte den i garasjen i 1984 da start motoren ga opp. Den har da hele sitt liv gått på usaltede veier i fjellbygden Voss og har derfor ingen rust eller understellbehandling. Jeg fikk fatt i den i 2007 og fikk satt den i stand, eu godkjent og kjørbar,dvs:
-Ny startmotor( vanskelig å få fatt i)
-skifta av alle bremserør, bremseslanger, sylindre og bremsebånd
-byttet alle bensinslanger og ny bensintank
-alle tenningsdeler ble byttet: kondensator, stift, pluggledninger, plugger og batteri.
Motoren er utrolig solid for å være en 1300 og den er blitt godt tatt vare på, siden den ikke hadde gått på 23 år når jeg fikk den gikk den gjennom hyppige oljeskift i begynnelsen og har ellers fått den service og behandling som den fortjener. Den holder følge med mer nymotens bobler med 1600 motor uten problemer.
I tillegg til det som er nevnt over har den fått følgende oppgraderinger:
-Nye støtdempere foran
-Puma forstilling som er kortet med 2 "
-Koni rød styre demper
-Empi shortshift girstang som minsker utvekslingslengden med 40 %
Her er noen bilder:

Det som gjenstår på den er:
-å montere teppesett (følger ikke med) og gi den en god interiørvask.
-eksospotten er sprukket i sveisen ved endestuss og rasler litt ved kjøring
-motororen har litt vanskelig for å starte, så kablene til start motor må taes av og pusses på.
Bilen er veldig bra og det gjennspeiles i prisen, 25000 som den står i dag.
Men den skal selges så kommer du og ser på den og synes den er verd mindre kan du komme med et bud.
Jeg kan kontaktes enten her, på tlf 97117244
Mvh Jon T
Vær vennlig hold tråden fri for kommentarer siden dette er en salgstråd.