RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #30 på: mars 14, 2010, 11:16:55 am » |
|
Absolutt interessant - mange er ikke klar over hvor mye arbeid det er å montere sammen en "basket case" bil som dette. En ting er å ta en komplett bil, strippe den ned systematisk, restaurere og deretter montere i motsatt rekkefølge - det er en svær nok jobb i seg selv. Det du gjør her er ikke mindre imponerende, når "alt" mangler er det en kjempeutfordring å få ting til å fungere! Men det ser det ut for at du fikser veldig greit! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #31 på: mars 14, 2010, 13:02:13 pm » |
|
Jeg synes jeg hører bredere bakskjermer her, så ut som dekkene dine stakk litt mye utenfor som du pratet på 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #32 på: mars 14, 2010, 16:36:01 pm » |
|
Jeg synes jeg hører bredere bakskjermer her, så ut som dekkene dine stakk litt mye utenfor som du pratet på  Kjører heller med hjula stikkende utenfor, enn å sette på breie skjermer. Kjøpt tromler for bruk av 40mm bremsebånd, men lurer på å gå ned til 58-64 bremser. Henter fort 1,5cm på hver side da. Dekkdimensjonen 205/70, kan også byttes 185/80, og da er snart skjermkanten utenfor dekket.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #33 på: mars 14, 2010, 17:25:11 pm » |
|
I dag har jeg fått på dørene. Alle hodene på de nedre skruene var borret av, så jeg hadde ment å skifte ut gjengeplatene. Pga av isjiaslukene utgikk dette, og resten av skruene ble borret ut og hull gjenget opp igjen. Ble noen timers tukling alikevel..
 HPIM1549.JPG (111.32 KB. 640x480 - vist 441 ganger.) Fått satt på isjiaslukene også. Noen som har ett speil som passer på dørbolten her? Gjerne godt patinert.
|
|
« Siste redigering: mars 14, 2010, 17:27:00 pm av H-MEK »
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Rabben
Seniormedlem
   
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
|
 |
« Svar #34 på: mars 14, 2010, 22:04:24 pm » |
|
Kjører heller med hjula stikkende utenfor, enn å sette på breie skjermer.
Det er riktig holdning og 205/70 er riktig profil 
|
|
|
Loggført
|
--- Mvh Rabben
|
|
|
T-1
Supermedlem
    
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...
Praise the lowered...
|
 |
« Svar #35 på: mars 14, 2010, 23:36:01 pm » |
|
sinnsykt kult prosjekt  hva slags felger er det som er på frue bilen? de så sykt fete ut.
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #36 på: mars 14, 2010, 23:38:24 pm » |
|
sinnsykt kult prosjekt  hva slags felger er det som er på frue bilen? de så sykt fete ut. De heter Art.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #37 på: mars 15, 2010, 23:39:41 pm » |
|
Blir egentlig ganske pen...
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #40 på: mars 16, 2010, 00:12:49 am » |
|
Ja, ikke dumt, da kommer T-barsa til sin rett også..  (Har alltid sett for meg at de er til å henge ting på)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #41 på: mars 16, 2010, 15:17:26 pm » |
|
Som en kuriositet... her er bilen avbildet i 1999:
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #42 på: mars 16, 2010, 16:13:10 pm » |
|
Som en kuriositet... her er bilen avbildet i 1999:
Noen som har vært uheldig å kjøre over fronten i mellomtiden? Mye retting er gjort rundt isjiasluka, eller er det gammel skade som har blitt slipt frem igjen? Se på bilde nå:
 HPIM1549.JPG (111.32 KB. 640x480 - vist 365 ganger.) 99:
 52_Split_002[1].jpg (58.43 KB. 640x480 - vist 355 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #43 på: mars 16, 2010, 16:31:19 pm » |
|
isasjluke er en detalj jeg virkelig liker med eldre bobler .. vet det er fy og fysj og låne slike biter til nyere biler - men jeg har en 58 registrert i 57 som allerede har fått kappet inn ragtop - hvorfor ikke fortsette trenden :p
fin bil det der herr.Mek
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #44 på: mars 28, 2010, 19:05:03 pm » |
|
Ble endelig litt garasjetid igjen i helga. Fått montert litt mer småtteri, og sjekket ut plassen i motorrommet. Hyllene på sidene må nok modifiseres litt for å få plassert dysene, mens eksos fikk overraskende god plass.
|
|
« Siste redigering: mars 28, 2010, 19:07:02 pm av H-MEK »
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #45 på: mars 29, 2010, 01:38:56 am » |
|
Dyser = innsprut = org type 4?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #46 på: mars 29, 2010, 07:27:27 am » |
|
Dyser = innsprut = org type 4?
Type4 sprut ja, men legg merke til innsuga på siste bilde.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #47 på: mars 29, 2010, 08:28:41 am » |
|
Tøft! Dyser der hvor skruer står, og enkle spjellhus på topp av innsug?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #48 på: mars 29, 2010, 08:31:22 am » |
|
Tøft! Dyser der hvor skruer står, og enkle spjellhus på topp av innsug?
Er beregnet på dobble spjeld, men får se hva jeg får tak i.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #49 på: mars 29, 2010, 08:33:11 am » |
|
Mente "enkle", dvs bare spjeldhus uten dyser i. Sto en Peugeot med Jenvey spjeldhus og datasprut som delebil på finn for en liten stund siden....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #50 på: april 18, 2010, 21:54:00 pm » |
|
Skjer da litt med denne innimellom, men kameraet ligger alltid igjen hjemme. Det meste i understell er nå så godt som klart, mye elektrisk er lagt opp, midlertidig 1300 innsatt og startet. Egentlig godt i rute til 1.mai, men venter fortsatt på noen rutelister, og litt andre småting som er bestillt.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #51 på: april 20, 2010, 16:33:17 pm » |
|
Tut tut... 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Håvard Hoem
Seniormedlem
   
Innlegg: 333
Bosted: Toten
Klubbløs #002
|
 |
« Svar #52 på: april 20, 2010, 16:38:30 pm » |
|
gratulerer.... det der var vel moro..
Håvard
|
|
|
Loggført
|
70 1300
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #53 på: april 20, 2010, 16:44:35 pm » |
|
gratulerer.... det der var vel moro..
Håvard
Var jo selvsagt artig. Regner med det er mange år siden sist denne ble kjørt for egen maskin. Det sure er at jeg har irs med camber, og bakhjula er for store..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
nik
Seniormedlem
   
Innlegg: 294
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #54 på: april 20, 2010, 16:58:06 pm » |
|
Ut fra det ene bildet ser jo camberen fin ut. Kult at du har fått splitten på veien
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #55 på: april 20, 2010, 17:10:12 pm » |
|
Grattis - rått stuk! 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #56 på: april 20, 2010, 17:26:00 pm » |
|
Vakkert vårtegn - gratulerer!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #57 på: april 20, 2010, 20:23:14 pm » |
|
Gratulerar!! Den er heilt perfekt som den er no!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #58 på: april 20, 2010, 21:18:05 pm » |
|
grattis med kjørbar! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #59 på: april 20, 2010, 21:42:34 pm » |
|
Så konge da Henning... Nå blir det en dritbra sommer he he....
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
|