Stropping av bil på henger
SplitMan:
Tråden er splittet fra Tistlo's "bobbletralla!" http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20581.0.html
Jeg skjønner jeg stikker hånda inn i et vepsebol nå....men here it goes:
Det er bare Falck og andre som skal gjøre ting super-fort-og-lettvindt.....og de som ikke vet bedre....som stropper en bil i hjulene. Det er totalt idiotisk og helt tullete...selv om veldig mye av verdens festebilpåtilhenger-teknologi er utviklet rundt det.
Det eneste som duger og det eneste som er riktig er en stropp i hvert hjørne av bilen... festet til en solid del av chassiset...og ned i hengeren. Ingen over og ingen ved siden, uansett hva andre sier.
JTWE:
Jeg har stort sett alltid stroppet i torsjonsrørene foran og bak. Da sitter bilen dønn.
Men å feste i hjulene har jeg også gjort - på korte turer i sakte fart.
Du tenker vel på det at da kan bilen få røre litt vel mye på seg og dermed gi noen spennende opplevelser?
Mr. Empiboy:
Sitat fra: SplitMan på februar 17, 2010, 15:07:24 pm
Jeg skjønner jeg stikker hånda inn i et vepsebol nå....men here it goes:
Det er bare Falck og andre som skal gjøre ting super-fort-og-lettvindt.....og de som ikke vet bedre....som stropper en bil i hjulene. Det er totalt idiotisk og helt tullete...selv om veldig mye av verdens festebilpåtilhenger-teknologi er utviklet rundt det.
Det eneste som duger og det eneste som er riktig er en stropp i hvert hjørne av bilen... festet til en solid del av chassiset...og ned i hengeren. Ingen over og ingen ved siden, uansett hva andre sier.
Må da spille fint liten rolle om man feks setter bilen i gir og med brekket på for så å stroppe hjula fast til hengeren eller om man tjorer bilen fra noen punkter i hvert hjørne av chassi??? Å stroppe i hjulene vil også til en viss grad hindre hjulene i å bevege seg hvis man feks har en bil med gåent brekk og girkasse. Ville ikke satset på å stroppe noe slikt i fire hjørner for å så kjøre rundt å se på at den danser rundt bak på hengeren. Jeg ville valgt å stole på at de som lager slikt utstyr gjør det riktig. Er tross alt litt av ei mølle disse tingene skal igjenom før de blir godkjent og solgt på markedet. Jeg tar selvfølgelig utgangspunkt i at bilen kan stroppes igjenom huller i felgene... Over og rundt høres idiotisk ut.......
Tistlo:
Eg har heller aldri stroppa bilar etter hjula, kun som JTWE seier, på torsionrørene framme og bak.. Men det er på hengarar med heil bunn og masse hol i, ala tysse bilhengar. Denne har omtrent ingenting å festa i bak, men framme har eg jo laga til dei to øyrene på kanten.. Men vist me seier att røve på bilen peker fram, så får eg festa torsionrørene bak der, og framme kan eg berre hekta noko krok rundt begge endar av forstillingen og bak til hjørnene på hengaren somehow.
empi: Eg har tenkt på å festa krokar i hola i felgane, men desverre så er det ikkje alle felgar som har desse hola.. det andre festet eg tenker på er som ein tophatt som ligg oppå dekket og dekker rundt det, ogso går det krokar på kantane langs bana elelr noko sånt
BeetleBug:
Vepsebol eller ikke, jeg har slike hjulstropper og har benyttet dem uten problemer sålangt. Bilen setter jeg aldri i gir men håndbrekket står på. Lang eller kort tur, sakte eller fort. Bilen står der den har blitt stroppet fast.
Mvh
BB
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side