mai 05, 2025, 01:14:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: impulskjøp. boble -67 cab, 1800. what to do?  (Lest 2887 ganger)
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« på: februar 18, 2010, 15:56:59 pm »

Hei, er ny på forumet. pga  at jeg kom over ei boble på finn.no som jeg da kjøpte...  Glad
Selgeren hadde svært lite peiling på biler. Og det eneste som sto i annonsen var

 følgende:
unik, godkjent ombygd boble fra -67, motoren er 1800 kubikk med dobble weber-forgassere og effektanlegg. Bilen har stått stille på en tørr låve i 3 år, det er en del elektrisk feil som må fikses før eu-godkjenning. Den starter ikke slik den står idag, men vil tro at det ikke er noen problem for en bilkyndig.

Pratet litt med selgeren og fant ut at han ikke hadde peiling i det hele tatt. feks feil på det elektriske var bare at sikringen til vindusviskern gikk da han trykket inn bremsen. så spurte jeg om han hadde peiling på hvorfor den ikke startet, da sa han bare at han trodde det var tenningen... Osteaktig

Legger uansett ut bilder av bilen, Og lurer på hva som anbefales å gjøre først md motor og bil...
Har ikke hentet bobla ennå.


* 64_497279556.jpg (29.67 KB. 575x431 - vist 246 ganger.)


* 64_397662872.jpg (28.26 KB. 431x575 - vist 224 ganger.)


* 64_-1486101457.jpg (27.07 KB. 575x431 - vist 231 ganger.)


* 64_-1438061465.jpg (30.14 KB. 575x431 - vist 257 ganger.)


* 64_1103688314.jpg (35.29 KB. 575x431 - vist 292 ganger.)




« Siste redigering: februar 18, 2010, 16:00:46 pm av Krogerf » Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 18, 2010, 16:02:22 pm »

Tøft! Gratulerer med Bobble!

Her er det bare å sette igang med diagnostiseringa Gliser Få inn ett toppladet batteri, og så er det bare å begynne å sjekke hvorfor sikringen går! En kompis av meg hadde også problemet med den sikringen på vindusviskeren! Husker ikke hva løsningen ble, men det kan jeg jo finne ut!

Hvor holder du til foresten? Gliser

Mvh Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« Svar #2 på: februar 18, 2010, 16:15:51 pm »

Det meg sikringen er nok det enkleste, sikker bare jordfeil eller eir. Men hva med motoren? er det noen som har erfaring med samme type?

holder til på Vega, Helgeland, Himmelblå Rekker tunge
Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 18, 2010, 16:24:55 pm »

Jepp, er garantert en bagatellfeil med sikringen!

Himmelblå ja! Dæggern, tenkte hvis du hadde bodd litt mere lokalt, så kunne jeg sikkert hjulpet deg med motoren Blunker hehe

Men jeg kan jo gi deg noen tips!
Start med å sjekke alt elementært! Altså plugger, pluggledninger, rotor, event stift med mindre du har elektrisk tenning)! Bensintilførsel, slanger, pumpe!
Så skal denne starte den Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: februar 18, 2010, 16:37:37 pm »

Men det er vel ikke en 67 modell... iallefall ikke mesteparten av bilen Glad
Loggført

Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« Svar #5 på: februar 18, 2010, 16:44:11 pm »

Nei, det er vel ikke mye igjen fra 67, slik jeg kan se. Men problemet er jo at selgeren har null peiling. Og vet SVÆRT lite om bilen. Derfor prøver jeg å høre litt rundt, skal også prøve å få tak i den forrige eieren.
Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: februar 18, 2010, 16:48:18 pm »

Men det er vel ikke en 67 modell... iallefall ikke mesteparten av bilen Glad
Nei, det er vel ikke mye igjen fra 67, slik jeg kan se. Men problemet er jo at selgeren har null peiling. Og vet SVÆRT lite om bilen. Derfor prøver jeg å høre litt rundt, skal også prøve å få tak i den forrige eieren.

Ser ut som om det er utsparring til en finger ved tanklokk, og dette tilsier 68.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: februar 18, 2010, 18:25:29 pm »

Velkommen i klubben og gratulerar med flott roadster!
Feilene på denne høyres enkle ut,, på bilar med mange eigarar og lite peiling er det ofte, av ein eller an grunn, masse el feil. dårlege forsøk på å montera stereo, og brytarar til allt mulig dill etc. Du kan begynna med å plokka ut alle sikringar å pussa kontaktane og ha på litt vaselin, so få lada opp batteriet. Er sikkert masse overflødig kabel som du kan fjerna, og dårlege kontaktar og mykje bruk av eltaip etc. Sikkert noko eletrisk som gjer att den ikkje startar og.
Når du vrir om nykkelen skal det fyrst lysa to lampar på speedometeret, og samtidig skal du høyra eit klikk frå motoren, det er magnetventilen på forgassaren(men er litt usikker på om det er sånn på doble weber) Og når du vrir vidare til start skal du høyra eit klikk frå startaren, baki høgra hjørna, det er når startar innslaget slår inn. Dersom du ikkje høyrer det klikket er kan feilen vera i tenningen, startaren, batteriet, eller ledningane i mellom. Ofta dårleg kontakt på ledningane på startaren, lønnar seg å kobla dei av å pussa kontaktane. Kan og vera jordingen mellom karosseri og girkassa. Men dette her finner du kjapt ut av når du har henta bilen og fått komt igang! Lokka te! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« Svar #8 på: februar 18, 2010, 19:01:38 pm »

Tusen takk for supre svar. kommer nok til å bruke forumet mye når jeg har hentet bilen. Har allerede funnet ut mye! Thanx folks!
Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: februar 19, 2010, 15:22:49 pm »

...og husk filtre for bensin, luft og olje samt oljeskift kan være lurt å spandere på :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: februar 19, 2010, 15:31:18 pm »

Den porsche rista bak på bilen ser meget bra ut! Gjør mye med linjene! Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!