caferacer
Nybegynner

Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
 |
« på: februar 24, 2010, 21:00:42 pm » |
|
kom med innspill....byttet plugger,ledninger,fordeler lokk,demontert gasser å satt sammen igjen 4ganger,finner ikke noe falskluft,justert tenning i hue å ræva,justert blanding....hvor stor dyse skal det være i en 1300cc motor med 30pict-1 gasser?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #1 på: februar 25, 2010, 12:24:36 pm » |
|
Hoveddysa ser ut til å være 125 i følge denne http://oacdp.org/pdfs/wog69.pdfI og med at den soter ned, tippet jeg på at ikke choken går helt av ,eller for lite luftgjennomstrømning i luftfilter?
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
caferacer
Nybegynner

Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
 |
« Svar #2 på: februar 25, 2010, 18:07:17 pm » |
|
takker!!,joda chocken går helt av å har kjørt mest uten filter.... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #3 på: februar 25, 2010, 22:34:29 pm » |
|
Uten filter? Motoren forventer at det skal være der, så ikke bli overraska om motoren trives dårlig med at det mangler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #4 på: februar 26, 2010, 01:08:36 am » |
|
Prøv å blås gjennom akselerasjonsdysa, den som liknar ein kjøkkenkran.. det pleier å hjelpa om bilen dauer når du gjer brått gass
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
caferacer
Nybegynner

Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
 |
« Svar #5 på: februar 26, 2010, 16:19:20 pm » |
|
har prøvet både med å uten filter!å gasseren er vasket gjennomgått 4ganger senest i går å blåst ren med trykkluft,kommer plenty bensin ut av den dysa når jeg gir brått gass....skjønner ikke hva det er med meg å folkevogn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pompel`s Pitstop
Medlem
  
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss
|
 |
« Svar #6 på: mars 01, 2010, 23:46:14 pm » |
|
hva med kondens da??? Jeg har en del kondensproblemer med bobla mi, og der er alt det andre i tipp topp, men jeg gidder ikke drenere tanken nå. Jeg vet at det ligger en del grums og vann i bunnen, jeg har nemlig hørt isen klinke i siden på tanken:)
Kondens kan gjøre mye dritt. Har du forvarming på forgasseren da? Det er jo kaldt i det langstrakte land, så du får nok forgasserising om du ikke har varme tilført.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
caferacer
Nybegynner

Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
 |
« Svar #7 på: mars 02, 2010, 21:14:50 pm » |
|
har forvarmer på gasser ja å har hatt ut tanken å sveiset den så den skal det ikke være vann på nå nei..... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #8 på: mars 02, 2010, 21:18:49 pm » |
|
Sjekk om det lukter bensin av olja di! Kan hende at det lekker litt fra bensinpumpa di, og at det da går ned i olja! Og det er ikke helt optimalt! En kompis av meg hadde samme problemet! gikk fint etter at han bytta pumpa!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #9 på: mars 02, 2010, 21:42:23 pm » |
|
Skulle ønske at folk som søker hjelp på forumet kunne gi litt mere info om hva de kjører med, eventuellt legge inn bilde og selvfølgelig beskrivelse av kjøretøyet. Flere av oss som en gang i blandt titter innom er ikke Snåsakallen eller har spessielle synske evner og det kommer derfor heller ingen respons.
Har forstått det slik at du kjører om vinteren og på Røros er det kaldt.
Generelt. På VW veteranene (luftkjølt) er det et system med med forvarming av forgasser. Når dette systemet ikke fungerer blir det forgasser trøbbel som riming av forgasser etc. Dette er ei formvarmingsrør som ligger under forgasseren, den går fra begge sider avgass systemet. Her skal varm eksos sirkulere og forvarme. Desverre har disse rørene en tendens til å sote eller bekke i gjen slik at de blir tette med manglende forvarming og medfølgende forgasser problemer. Under kontroll og opjustering av forgasser er det nøvedig å ha denne saken i orden.
Tett rør og kontroll, manifold må ut. Ta en drill med festet pianotråd som designes til graving i spissen, kjør den gjennom noen runder bank ut en haug med sot, har kjøretøyet gått på for fet blanding så må røra varmes godt i tilleg. Og selvfølgelig, det er enkelt å sjekke dette ved skifte av eksosanlegg.
|
|
« Siste redigering: mars 02, 2010, 22:06:09 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #10 på: mars 03, 2010, 00:43:12 am » |
|
Rensking av disse forvarmingsrøra er noe som bør gjøres hver gang man bytter eksospotte. På min bil var de koksa så grundig igjen at det måtte sandblåser til for å åpne dem...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|