H-1835
Supermedlem
    
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
 |
« på: februar 20, 2008, 00:54:44 am » |
|
Ønsker og kjøpe 1835 eller opp til 2180cc motor. Max 92 borring.. Helst komplett.. og i god stand. Men alt av interesse. (betaler godt og kontant for dette)
Ønsker også å kjøpe bambus hylle, solskjerm(utvendig, over front rute), varmepotter og takgrind(til 63 mod t1 m. 1300s).
|
|
« Siste redigering: februar 22, 2008, 19:44:43 pm av h-1835 »
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #1 på: februar 20, 2008, 01:18:44 am » |
|
Ønsker og kjøpe 1835 eller opp til 2180cc motor. Max 92 borring.. Helst komplett.. og i god stand. Men alt av interesse. (betaler godt og kontant for dette)
Ønsker også å kjøpe bambus hylle, solskjerm(utvendig, over front rute), varmepotter og takgrind(til 63 mod t1 m. 1300s)
Har bra bambus hylle samt ok varmepotter. mvh Lars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-1835
Supermedlem
    
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
 |
« Svar #2 på: februar 20, 2008, 01:39:48 am » |
|
pm
|
|
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: februar 20, 2008, 09:03:04 am » |
|
Av ren nysgjerrighet: Hvorfor vil du ha maks 92mm borring?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-1835
Supermedlem
    
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
 |
« Svar #4 på: februar 20, 2008, 11:22:33 am » |
|
Driftsikkerhet.. Dårlig erfaring med tynne vegger og turtal..
|
|
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #6 på: februar 20, 2008, 22:20:23 pm » |
|
De fleste bøker jeg har lest sier styr unna 92 sats. Da heller 90,5 eller 94 som begge har full godstykkelse.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-1835
Supermedlem
    
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
 |
« Svar #7 på: februar 20, 2008, 22:41:09 pm » |
|
rekkefølge er vel 90,5 - 92 så 94 Da må vel 94 ha de tynneste veggene?? Har i allefall kjørt i stykker to motorer med 94 borring.. Men jeg er ingen ekspert..
|
|
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #8 på: februar 20, 2008, 22:46:19 pm » |
|
94mm er like tykk i veggen som 90,5, men også større utv. diameter. 90,5 og 92 er like store utvendig. Det skal sies at det finnes dyrere spesialsylindre å få kjøpt som f.eks tykkvegget 92mm. Men er det et poeng i seg selv?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-1835
Supermedlem
    
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
 |
« Svar #9 på: februar 21, 2008, 09:32:08 am » |
|
Stemmer det... 
|
|
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
H-1835
Supermedlem
    
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
 |
« Svar #10 på: februar 22, 2008, 03:54:39 am » |
|
Noen som har?? eller vet om noen som kaskje har..   snart sommer ..
|
|
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
LS
Juniormedlem
 
Innlegg: 59
Bosted: Klæbu
|
 |
« Svar #11 på: februar 28, 2008, 22:25:06 pm » |
|
Jeg har vel en stk 1835 sats liggende, dvs 90,5 standard lengde. Ny, med mahle stempler og ringer. Delene sitter på en standard blokk som er uegnet til trimming, standardveiv med nye lager. Mangler kam og støtstenger. Kom med bud. Er ikke nødt til å selge, kan jo være kjekt å ha 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
    
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #12 på: februar 28, 2008, 23:49:11 pm » |
|
Jeg har vel en stk 1835 sats liggende, dvs 90,5 standard lengde. Ny, med mahle stempler og ringer. Delene sitter på en standard blokk som er uegnet til trimming, standardveiv med nye lager. Mangler kam og støtstenger. Kom med bud. Er ikke nødt til å selge, kan jo være kjekt å ha  Hvis du har 90,5 med standard slag har du nok en 1776 og ikke 1835, da må du ha 92.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|