Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« på: mars 08, 2010, 12:45:21 pm » |
|
Holder på med ferdigstillelse av bunnen på min T1 -63. Tenkte da i samme farten å senke den noe bak. Hadde tenkt 2 hakk. Så kommer vi til front. Tenkte å senke med spindler, men hva slags dekk går da på når jeg ikke har tenkt å smalne forstillingen, synes det ser litt noldus ut. Skal ha bredda org.felger bak og standard foran, men jeg må ned i profil for ikke å komme borti skjerm. Noen som har prøvd ut forskjellig og har et ok svar på dette ?
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #1 på: mars 08, 2010, 13:17:59 pm » |
|
Skal du ha senkespindler bygger ofte disse noe ut i bredden, og derfor vil du få hjula lengre ut i hjulbuene om du ikke har smalnet forstilling. Hvor mye som skal til kommer selvsagt ann på spindlene. Om det finnes senkespindler som ikke bygger ut vet jeg ikke.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #2 på: mars 08, 2010, 15:07:51 pm » |
|
Har vel forstått det slik at senkespindlene bygger 2 cm i bredde, men det går jo an å gå ned på dekkbredde slik at de kommer innenfor. Synd om jeg må bytte forstilling/korte den selv, i så fall ønsker jeg ikke at hjula stikker langt inn under skjermene.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #3 på: mars 08, 2010, 15:17:52 pm » |
|
Gå ned på dekkbredde er jo et alternativ, men det vil nødvendigvis ikke se så mye lurere ut, eller gi så godt grep. Om du absolutt ikke vil korte forstillinga er det jo en mulighet å skaffe felger med innpress og bredde slik at de havner lenger innenfor skjermen enn standard felger.
Etter å ha søkt litt ser jeg at mange senkespindler bygger 12.5mm per side, altså ca 1 tomme til sammen. Om du da korter forstillinga 2 tommer vil du ende opp med 1 tomme smalere forstilling totalt.
Jeg tror du får vurdere litt, alt etter hvilke felger, dekk og evt. adaptere og bremser du skal ha.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #4 på: mars 08, 2010, 15:41:32 pm » |
|
Dersom du skal beholde trommelbremsene ville jeg vurdert å bare senke med puma, eller sveist inn senkesatser i den forstillinga du har. Bilen din har forstilling med nålelager og styredemper så den er helt fin å modifisere.
Den blir litt stivere å kjøre med, men du slipper å tulle med bredden på bilen. Skal du senke mye ville jeg vurdert 2" korta senkeforstilling og spindler i tillegg. Da er hjula akkurat der du startet og du kan senke MYE.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #5 på: mars 08, 2010, 16:05:58 pm » |
|
Hvis du skal ned 2 hakk bak så må du også ned mye i nesa for å få sakene i harmoni. 2 hakk (ute) er ganske mye senk ca 12 cm mener jeg å huske........ Derfor er senkespindler litt i minste laget for å få dette til å se bra ut. 2,5" som spindlene senker er jo bare 63,5mm. Derfor er jeg enig med de andre her som foreslår puma eller annen form for justering. Ang dekk så er vel 135R , 145R eller 145/65 greie dimensjoner litt avhengig ar hvor lavt du skal. Men selv 145/65 på orginalfelger har sin begrensning hvis du senker mye nok 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #6 på: mars 08, 2010, 16:54:36 pm » |
|
2hakk bak kobinert med KUN senkespindler foran vil se veldig noldus ut  Omtrent slik...
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #7 på: mars 08, 2010, 17:02:37 pm » |
|
2hakk bak kobinert med KUN senkespindler foran vil se veldig noldus ut  Omtrent slik... kanskje splitten kunne blitt sånn siden den er hvit å er "TÆGGA" på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #8 på: mars 08, 2010, 17:28:09 pm » |
|
2hakk bak kobinert med KUN senkespindler foran vil se veldig noldus ut  Omtrent slik... kanskje splitten kunne blitt sånn siden den er hvit å er "TÆGGA" på  Forrige eier har desverre sandblåst den 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #9 på: mars 12, 2010, 10:15:47 am » |
|
Som bildet til Lobo viser, slik en hadde jeg en gang (1986). Bilen var mislykket senket helt til jeg hevet den bak. Da ble den straight. Får se hva jeg gjør med senking ! Får gå noen runder med hodet i boksen. Klart det skal se riktig ut, kan hende går jeg for korta Puma.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
|