Trond Hofseth
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Gjerdrum
|
 |
« på: mars 21, 2010, 21:41:40 pm » |
|
Noen som har godkjennt Porsche bremser på boble før? Har snakka med Biltilsynet og de sa jeg måtte ha godkjenning fra TÜV eller noen form for typegodkjenning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Hofseth
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Gjerdrum
|
 |
« Svar #1 på: mars 21, 2010, 22:03:54 pm » |
|
Her er bilde av bremsene...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Traspen
Nybegynner

Innlegg: 40
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: april 12, 2010, 17:30:37 pm » |
|
Bump
|
|
|
Loggført
|
Gammelt er det nye nytt;)
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #3 på: april 12, 2010, 17:36:06 pm » |
|
Skal til med det samme, har ingen papirer utenom frem skiver fra Kercher. Gangen i det er vel å søke til biltilsynet om ombygging, for så å se hva svar du får. Sikkert klage et par ganger for så å få time til inspeksjon hos biltilsyn. Føler dette er bingo etter hvor i landet du bor desverre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #4 på: april 12, 2010, 21:43:58 pm » |
|
Er vel like greit å kjøpe CSP skiver med TUV papirer?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #5 på: april 12, 2010, 21:53:42 pm » |
|
Er ikke like greit når du allerede har svindyre bremser påmontert bilen for min del hvertfall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #6 på: april 12, 2010, 22:04:12 pm » |
|
generelt sett er det jo lurt å søke først... men det går jo an å selge de svindyre bremsene og kjøpe csp, kerscher eller noe annet med papirer  De er ikke så svindyre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #7 på: april 12, 2010, 22:38:43 pm » |
|
snakk me dem på spesial gruppa og legg frem på en onkelig måte, og spør om det er mulig og gjennom føre for og få bedre bremser... jeg fikk mitt godkjent jeg..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #8 på: april 12, 2010, 22:48:05 pm » |
|
Er vell ganske bingo dette her med å få godkjent slikt, det er jo ikke alltid de vil godkjenne det selv om du har TÜV-papirer en gang..!
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #9 på: april 13, 2010, 07:44:56 am » |
|
Er vel ikke det at det er så vanskelig å få det godkjent, problemet er vel at du ikke får dem godkjent for noe mer hester enn orginalt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #10 på: april 13, 2010, 10:14:34 am » |
|
Bingo er ordet, noen steder går det, andre steder ikke.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #11 på: april 13, 2010, 16:51:58 pm » |
|
kan ikke snakke me det lokale b.t. må snakke me dem som er i den spesial gruppa..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #12 på: april 14, 2010, 21:31:37 pm » |
|
Ikke noe om godkjenning, men relevant teknisk info jeg hadde i filarkivet mitt.
.LP
|
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
|
|
|
|