perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« på: mars 22, 2010, 09:25:48 am » |
|
Leser mye om senkespindler og andre lure metoder for å få kjerra ned. Ikke det at jeg vil ha min til å krype langs bakken, men jeg lurer bare på et par ting:
Ser at det snakkes om smalere forstilling. Er det fordi det er tøft/stilig, eller gjøres det for å få bedre svingradius? I tilfelle, hvor mye er kjerra senket når man for problemer med det?
Så en gang en tabell på høydejustering i forhold til flytting av torsjonsstavene bak på T1, finnes det tilsvarende til T2?
Martin?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #1 på: mars 22, 2010, 10:14:29 am » |
|
du kan senke bilen en del uten at det går utover svingradius, med det er når du korter forstillinga du minsker svingradius, som min som er kortet 4,5 tommer. den blir ikke noe særlig å lukeparkere med trur jeg, skal du bare ha den litt ned kjøp spindler, skal du ha den like lav som min kjøp spindler å senkeforstilling, å ja jeg har kortet forstilling får at det ser fett ut. men smak å behag. lykke til med "the slamming job" 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #2 på: mars 22, 2010, 11:00:50 am » |
|
Men sitter du ikke snart på hjula?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #3 på: mars 22, 2010, 11:25:49 am » |
|
LAAAANGT igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #4 på: mars 22, 2010, 11:33:10 am » |
|
Smalningen har også en praktisk betydning når du senker. Så klart avhengig av hvor mye en ønsker å senke og hva slags innpress på felgene / dekk man benytter, så er det ønskelig å holde dekket litt unna kanten på hjulbuen. Ganske så ubehagelig å styre bilen hvis kanten tar tak i dekket....
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #5 på: mars 22, 2010, 12:22:52 pm » |
|
Smalningen har også en praktisk betydning når du senker. Så klart avhengig av hvor mye en ønsker å senke og hva slags innpress på felgene / dekk man benytter, så er det ønskelig å holde dekket litt unna kanten på hjulbuen. Ganske så ubehagelig å styre bilen hvis kanten tar tak i dekket....
helt riktig berger. på det bilde her ser du hjula nesten helt ute ved hjulbua. gikk fint å svinge å ingen subbing. men med en feks 4" kortere forstilling hadde hjula kommet 2" lengre inn på hver side (ca 5cm) å det hadde sett mye bedre ut i mine øyne  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #6 på: mars 22, 2010, 12:45:17 pm » |
|
Hvis du skal ha Frontbeams så si i fra,lager 2" 3" 4" 5" 6" det er opp til dæ  Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #7 på: mars 22, 2010, 12:58:38 pm » |
|
Hvis du skal ha Frontbeams så si i fra,lager 2" 3" 4" 5" 6" det er opp til dæ  Mags 5" og 6"?? Frontbeams inkl. nye rammevanger da eller? Eller lager du endeplater der rørene står i hylser slik at bærearmene blir forsenket inn i platene?
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #9 på: mars 22, 2010, 13:23:31 pm » |
|
Når det gjelder de på 5 og6" så er det nok litt ombygging av bil som også må gjøres 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #11 på: mars 22, 2010, 14:11:47 pm » |
|
Kan vi ta et avsnitt med bakparten også?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #13 på: mars 22, 2010, 14:26:44 pm » |
|
Bayer Arendal det selges Fjærplater som er ferdig skjært til ditt behov 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #14 på: mars 22, 2010, 14:36:59 pm » |
|
Bayer Arendal det selges Fjærplater som er ferdig skjært til ditt behov  her til lands eller red9design? eller man kan jo lage
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #15 på: mars 22, 2010, 14:43:43 pm » |
|
hvor lavt skal du ha det? heste sko plater senker 8,5 cm da beholder du fjeringsveien, eventuel justerbare fjærplater i tillegg å et hakk på ytre splines. annen dekk profil hjelper oxo litt, bare å utforske. Tanken er i første omgang "bolt-on", og da blir det vel 3,5" spindler. Synes å ha sett justerbare fjørplater med hestesko, hvis du forstår hva jeg mener. Det er jo greit å kunne justere høyden en plass så jeg ligger nogenlunde i vater...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #17 på: mars 22, 2010, 15:02:19 pm » |
|
husk med de 3,5" spindlene må man benytte sterkere endeledd, som t2d selger sammen med spindlene, det er får at på de spindlene "henger" hjula i kulene altså kulene er snudd 180 grader Blir det bob-bob?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #18 på: mars 22, 2010, 15:05:41 pm » |
|
vet ikke noe om dette men det er bare å sende t2d en mail å spør www.typetwodetektives.com de selger jo disse så de kan vel svare på det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneA
|
 |
« Svar #19 på: mars 22, 2010, 15:08:03 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
  1987 Westfalia 1980 Westfalia 1972 Westfalia
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #20 på: mars 22, 2010, 15:16:14 pm » |
|
|
|
|
|
|
|