Bad-Mojo
Juniormedlem
 
Innlegg: 88
Bosted:
|
 |
« på: mars 29, 2010, 13:57:23 pm » |
|
Har ein 1680 eg holder på å fikser litt på, så kjøpte eg meg 1835 topper litt på gøy... Er det samme slaglengde på disse?? Vurdere å slenge på 1835 siden eg først har motor ute for service. Søkt litt rundt men finner ikkje tabell for slaglengde på nett 
|
|
|
Loggført
|
Arbeidslyst, kom å treng deg på. Her skal du motstand finne...
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #1 på: mars 29, 2010, 14:08:33 pm » |
|
Er 69mm slaglengde på både 1680 og 1835... 
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Bad-Mojo
Juniormedlem
 
Innlegg: 88
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: mars 29, 2010, 14:18:21 pm » |
|
Perfekt  Då blir det 1835 motor på meg då.... Tusen takk for hjelpa
|
|
|
Loggført
|
Arbeidslyst, kom å treng deg på. Her skal du motstand finne...
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: mars 29, 2010, 14:38:54 pm » |
|
God ide! Men det skal vel mer til enn å bare "slenge" det på  Blir som å bygge en ny motor mht maskinering av blokk og topper. Lykke til! Større motor er aldri feil 
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Bad-Mojo
Juniormedlem
 
Innlegg: 88
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: mars 29, 2010, 16:29:13 pm » |
|
Sant nok :p Men maskinering rekna eg med å måtte ta litt av på den gamle toppen og  Lite arbeid i forhold til om det var forskjellig slaglengde hehe
|
|
|
Loggført
|
Arbeidslyst, kom å treng deg på. Her skal du motstand finne...
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: mars 29, 2010, 17:07:06 pm » |
|
Jamen du må vel bora opp blokka for å få plass til dei større sylindarane?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: mars 29, 2010, 17:13:38 pm » |
|
Jamen du må vel bora opp blokka for å få plass til dei større sylindarane?
1835 er 92*69 og 1680 er 88*69 så skal nok litt mer til en vilje vold og vaselin ja.. 
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Bad-Mojo
Juniormedlem
 
Innlegg: 88
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: mars 29, 2010, 17:45:02 pm » |
|
Faen den delen glemte eg ja hehehe Då blir det vel til å spare dette til å bygge turbo motor av.. Vet ikkje om eg klare å vente heilt til eg har fått det boret opp å greier.. Vil ha bilen på veien fort hehe
|
|
|
Loggført
|
Arbeidslyst, kom å treng deg på. Her skal du motstand finne...
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: mars 29, 2010, 18:30:21 pm » |
|
E jo berre å kjøyra på med 1641 det vel! Ein 1641 som går godt, den går faktisk godt
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bad-Mojo
Juniormedlem
 
Innlegg: 88
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: mars 29, 2010, 19:52:37 pm » |
|
Blir nok det ja  Så får dei "nye" toppene stå å godgjere seg til eg har fått kjøpt inn deler til turbobygg hehehe
|
|
|
Loggført
|
Arbeidslyst, kom å treng deg på. Her skal du motstand finne...
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #10 på: mars 29, 2010, 20:10:19 pm » |
|
Tenk deg litt godt om før du begynner turbobygge med 1835 som utgangs punkt da. Det er relativt tynnt gods i de sylindrene og turbo skaper myye varme. Sjekk etter litt råd fra andre som er mer erfarne enn meg i dette ,og fortell meg gjerne hvilke tips du får. Jeg er blitt tipset om å bruke 1776 sylindersats i mine 92 mm topper grunnet tykkere gods i sylinderveggene og dette er ment å bli en sugemotor.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
|
Bad-Mojo
Juniormedlem
 
Innlegg: 88
Bosted:
|
 |
« Svar #12 på: mars 29, 2010, 22:29:30 pm » |
|
Takk for tipset Gullik  Har allerede ein som eg sender bygginga vekk til når den tid kommer.. Han hadde nok skutt ned den planen han og hehe Men ekstra deler er alltid gøy  Men etter det du seier, så er det bedre å bygge på dei gamle sylinderene då.. Verdt å vite.. Tusen takk..
|
|
|
Loggført
|
Arbeidslyst, kom å treng deg på. Her skal du motstand finne...
|
|
|
|