Knut Andersen
|
 |
« på: mars 27, 2010, 00:54:54 am » |
|
Vurdrere å selge mitt Mania Spyder prosjekt.
Etter søknad til biltilsynet blir denne godkjent som et prøveprosjekt som skal følges under arbeid. Av mangel på tid osv. så er ikke bilen bygget enda.
Skal bygges som en roadster som er nedkappet og stylet med et Mania Spyder karosseri.
Det som finnes av deler er en bunnplate fra en Automatgira T-1 1970 modell med IRS bakvogn. plata er i dårlig stand og må sandblåses samt bytte gulvhalvdeler, har ikke forstilling, girkasse eller motor. Karosseri fra en T-1, 1967 i god stand med lite rust, taket er kappet av og kastet. Nytt roadster forsterkningsett fra Norkitcars med godkjenningspapirer. Glassfiberkarosseri, komplett med dører, bakdel og ruteramme. er en av de 18 første som ble støpt på et båtstøperi i Mariestad i Sverige. Godkjenningspapirene følger med ved salg, samt annen nyttig litteratur som ny eier kan få bruk for.
Du trenger: Mye tid, Mye peng, Instrumenter, Ratt, Seter, Dørpaneler/interiør, Kule hjul, Frontlykter, Baklykter, Girkasse, Motor, Frontrute fra Lotus Elan, Forstilling, Ratt. Dørhengsler og dørlåser. osv.. og en god dialog med ditt lokale biltilsyn,
Dette er ikke et prosjekt for hvem som helst, men om du er seriøs og har interesse for VW, roadster's, kitcar's og buggy's, og kunnskaper om plåtarbeide og sveising samt kan støpe i glassfiber.. og vil ha den feteste kitcar'n som vil rulle på Norske veier, ja da er dette noe for deg..
For informasjon så ringer du 41668466, IKKE send SMS..
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2016, 11:13:13 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: mars 27, 2010, 01:29:49 am » |
|
Har du bilder/informasjon om en som "er i bruk"? Er det noen i Norge, eller er dette den eneste?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #2 på: mars 27, 2010, 01:44:29 am » |
|
Er en til, i Vennesla, den er under bygging og godkjent biltilsynet..
Bilder kommer...
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2016, 11:10:34 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #3 på: mars 27, 2010, 01:48:57 am » |
|
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2016, 11:13:55 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
brm
Supermedlem
    
Innlegg: 556
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: mars 27, 2010, 02:53:39 am » |
|
pm sendt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #5 på: mars 27, 2010, 09:55:13 am » |
|
Er en til, i Vennesla, den er under bygging og godkjent biltilsynet..
Bilder kommer...
Å? Den røde som har stått utenfor Grovane sagbruk i flere år og rustet? Med kapp i fronten, elendig sveising og forbi reddbart? Synd fordi dette kan bli en fin bil med pene linjer hvis en legger en del innsats i den. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #6 på: mars 27, 2010, 12:17:28 pm » |
|
er det søkt om godkjenning,(slik at godkjenning av dette innskrenker seg til å vise bilen etter ombygginga er ferdig) eller må dette gjøres av kjøper?
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #7 på: mars 27, 2010, 12:28:51 pm » |
|
Prosjektet ble godkjent i 1992, uten tidsbegrensning.
På søknaden står det: Godkjennes som et prøveprosjekt som følges under arbeid, Stemplet og signert av den tidligere "sjefen" på BT i Fredrikstad, Jeg har i nyere tid tatt opp dette med andre fra biltilsynet og det er ingen begrensning på søknaden, bilen kan bygges og forevises for BT, enten ved å ta med bilen opp til dem, eller invitere dem hjem i garasjen.
Jeg ville bygget bilen, montert den, også vist den før lakkering/sluttførelse. Om de vil forandre på noe så er det lettere og rimeligere å sluttføre Prosjektet før lakk osv..
|
|
« Siste redigering: mars 27, 2010, 12:38:39 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #8 på: april 04, 2010, 23:36:21 pm » |
|
Bilder av #1 som vi hadde på lån her i Norge.
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2016, 11:11:00 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #9 på: april 05, 2010, 20:39:51 pm » |
|
Dette er faktisk en av svært få pene Kit-cars! Og best av allt er at den ikke skal ligne på noe annet enn det den faktisk er 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #10 på: november 10, 2010, 20:49:18 pm » |
|
Ingen respons..! Mania Spyder'n kan byttes i annen Kitcar, Øverst på ønskelista står en Sterling Nova.. gjerne en med Norske papirer, eller en bil fra et EU land, men... det er vel som å kaste sten i et glasshus.. andre: RPB GT, Piraya..osv..
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #11 på: februar 08, 2011, 23:49:11 pm » |
|
Ingen respons..! Mania Spyder'n kan byttes i annen Kitcar, Øverst på ønskelista står en Sterling Nova.. gjerne en med Norske papirer, eller en bil fra et EU land, men... det er vel som å kaste sten i et glasshus.. andre: RPB GT, Piraya..osv..
Kan også byttes i peng..
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #12 på: februar 14, 2011, 10:09:47 am » |
|
.
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2016, 11:11:32 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #13 på: februar 14, 2011, 12:33:46 pm » |
|
Hei Knut. Du bytter ikke i en variant?
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #14 på: februar 14, 2011, 15:47:03 pm » |
|
Hei Knut. Du bytter ikke i en variant?
Nei dessverre! jeg har ikke brukt for fler bilen pr. idag..
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #15 på: februar 14, 2011, 15:56:05 pm » |
|
Du ønsket jo bytte i annen kit car;) Er ikke det en annen bil?
Regner med at du har den da jeg har penger:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #16 på: februar 14, 2011, 16:03:29 pm » |
|
Du ønsket jo bytte i annen kit car;) Er ikke det en annen bil?
Regner med at du har den da jeg har penger:)
Jeg har gått til innkjøp av en annen kitcar alt. (en kitcar er en "byggesettbil" ikke replica elller custom..) og ja.. jeg regner med at Manian er her en stund til ja..
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #17 på: mars 23, 2011, 22:23:50 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2016, 11:11:46 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #18 på: april 13, 2011, 10:35:23 am » |
|
"en karsten til"
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #19 på: april 13, 2011, 12:59:52 pm » |
|
Blir det slik "gjenoppbygningsavgift" på sånt noe nå da? Eller går man klar av det siden det er "godkjent" fra før?
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #20 på: april 13, 2011, 13:30:24 pm » |
|
Blir det slik "gjenoppbygningsavgift" på sånt noe nå da? Eller går man klar av det siden det er "godkjent" fra før?
Ingen avgift å betale nei, dette er et ombygget kjøretøy,,
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #21 på: april 17, 2011, 21:50:44 pm » |
|
3686 visninger,, ække gæli det se...!. og kun 2 på pm.. trodde det var litt mer interesse for å bygge en "uberkul" sportsbil. Fortsatt til salgs til rett person med ambisjoner som overgår mine..
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #22 på: september 29, 2011, 08:59:52 am » |
|
Her er det så stille at denne trekkes fra salg, Bilen skal nå flyttes inn i verkstedet etc...
|
|
« Siste redigering: september 29, 2011, 09:20:17 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Follo
|
 |
« Svar #23 på: september 29, 2011, 13:40:05 pm » |
|
Her er det så stille at denne trekkes fra salg, Bilen skal nå flyttes inn i verkstedet etc...
Synd at jeg ikke viste om denne, har akkurat handlet meg annen bil så da strekker nok ikke lommeboka til. Denne må jeg få komme å kikke på en gang, har vært drømmebilen min lenge det..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SJN
Nybegynner

Innlegg: 2
Bosted: Almind, Danmark
|
 |
« Svar #24 på: desember 06, 2011, 20:23:49 pm » |
|
Ellers kan i se her hvordan min blev bygget :-) http://vwnettet.dk/topic/128557 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Follo
|
 |
« Svar #25 på: desember 07, 2011, 23:58:37 pm » |
|
Super nice bil, fikk ikke no mindre lyst på en spyder nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SJN
Nybegynner

Innlegg: 2
Bosted: Almind, Danmark
|
 |
« Svar #26 på: desember 08, 2011, 23:14:32 pm » |
|
Så er det jo bare at købe denne og komme igang ;-) Super nice bil, fikk ikke no mindre lyst på en spyder nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #27 på: august 07, 2013, 22:02:26 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: april 06, 2016, 09:24:28 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #28 på: april 11, 2016, 09:06:50 am » |
|
|
|
« Siste redigering: mars 22, 2019, 00:20:50 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
esp1man
Nybegynner

Innlegg: 8
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #29 på: april 15, 2016, 23:44:42 pm » |
|
Hei. Hva er akselavstand på denne?
/espen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|