mai 04, 2025, 19:54:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: noen grund til å kappe fjærpakkene?  (Lest 2092 ganger)
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« på: mars 28, 2010, 16:23:10 pm »

Jeg har montert smalnet forstilling og borret nye hull for settskruene på fjærpakkene.
jeg monterte sammen allt før jeg skulle kappe fjærstavene så jeg slapp å få
problemer med montering.. men trenger jeg egentlig å kappe?
De stikker jo bare 2,4 cm utenfor.... og de er jo ikke i veien!!?
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 28, 2010, 17:08:10 pm »

Prøv full sving Blunker
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 28, 2010, 18:47:39 pm »

ser ikke ut til at noe kommer borti der!
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: mars 28, 2010, 18:57:26 pm »

er det ikke bare å ta vinkelkutteren å kappe de vekk  Gliser
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #4 på: mars 28, 2010, 19:22:01 pm »

ser ikke ut til at noe kommer borti der!


Da er det vel greit.
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 28, 2010, 19:30:55 pm »

jo da men da er det jo ikke sveiset sammen i endene og det vil by på problemer ved en eventuell demontasje
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #6 på: mars 28, 2010, 19:42:51 pm »

jo da men da er det jo ikke sveiset sammen i endene og det vil by på problemer ved en eventuell demontasje

De skal ikke være sveiset sammen i endene
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 28, 2010, 19:45:56 pm »

mine er da i allefall det..
ellers så ville de slitta seg helt ved demontering
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: mars 28, 2010, 19:53:48 pm »

VW sluttet å sveise dem i endene en gang på 60 tallet mener jeg. Går helt fint å installere uten sveis, bruk tape.
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 28, 2010, 21:59:35 pm »

der har vi svaret for jeg har vel ikke sånn nymotens bil... (54)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: mars 29, 2010, 21:33:22 pm »

VW sluttet å sveise dem i endene en gang på 60 tallet mener jeg. Går helt fint å installere uten sveis, bruk tape.
eller strips Blunker
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: mars 29, 2010, 21:39:06 pm »

Hvordan klarer du å få stripsen gjennom stykket i midten av røret?  Hæ
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: mars 29, 2010, 21:48:24 pm »

Stripsen glir på fjærpakka bare når den tar imot midtstykket. Bruker selv strips siden den blir litt strammere enn tape.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #13 på: april 01, 2010, 18:02:56 pm »

Stripsen glir på fjærpakka bare når den tar imot midtstykket. Bruker selv strips siden den blir litt strammere enn tape.
den blir jo liggende inni der men det gjør jo ikke no.  Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!