Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« på: mars 30, 2010, 16:53:15 pm » |
|
Skulle sette på det nye felgsettet på min 1302 ´72 i dag. Men fant fort ut at fjærbeina tok inntil felgen :-( De nye felgene har innpress på 40, mens de gamle har 26. Så det jeg lurer på er følgende: Skal man ha 2 eller 3 punkts innfestning på demperne foran (2 or 3 -hole-bracket at front axle). Er også i tvil om jeg skal velge KW , FK med Bilstein eller Koni dempere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #1 på: mars 30, 2010, 17:06:59 pm » |
|
1302 har tre-bolt innfestning. Altså metallbolter, ikke tre..  Virker som utvalget er litt mindre enn for to-bolt (8/73 og seinere). Du kan evt. også sjekke ut Topline sine coilovers, de er nok litt billigere. Bestilte et sånt sett for en -74 modell for en kamerat i fjor høst - virket veldig bra. Disse leveres forresten med KYB-dempere. http://www.toplineparts.com/products/maxxstruts.htm
|
|
« Siste redigering: mars 30, 2010, 17:08:47 pm av RZR-Andy »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #2 på: mars 30, 2010, 17:16:16 pm » |
|
Takk for raskt svar RZA-Andy! Kjører i dag med KYB gassdempere men med standard fjærbein og csp senkefjærer. Det blir litt i det stiveste laget. Har nå send en mail til en kamerat som jobber på Norsk Bildelsenter vedr. tilbud på KW Inox-Line, Variant 2. De er temmelig dyre. Men da har jeg også mulighet til å justere høyden på rumpa "trinnløst"  1302 har tre-bolt innfestning. Altså metallbolter, ikke tre..  Virker som utvalget er litt mindre enn for to-bolt (8/73 og seinere). Du kan evt. også sjekke ut Topline sine coilovers, de er nok litt billigere. Bestilte et sånt sett for en -74 modell for en kamerat i fjor høst - virket veldig bra. Disse leveres forresten med KYB-dempere. http://www.toplineparts.com/products/maxxstruts.htm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: mars 31, 2010, 00:36:57 am » |
|
Parts and retards/zenk.no skaffer Fk iallefall.. Jeg kjøpte mine Fk Königsport fra han. Disse har justerbare konidempere. Han kunne også skaffe highsport, som har litt rimeligere dempere. Jeg vet ikke helt hva jeg ville valgt om jeg skulle bestilt på nytt. Greit nok at koniene kan justeres, men det er fra stivt og til behov for nyrebelte. (det skal faktisk mye til for at jeg klager på at en bil er for stiv) 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #4 på: mars 31, 2010, 11:21:34 am » |
|
 jeg tenker å kjøpe disse til 1302'n min. Har csp fjærer og Koni men kommer foreløpig ikke langt nok ned. Håper at disse strutsene vil kunne samarbeide. Har mailet topline og forespurt om det er å anbefale eller ei .. Coilovers hadde selvsagt vært å foretrekke - men når jeg allerede har brukt penger på fjærer og koni ....... 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #5 på: mars 31, 2010, 12:31:33 pm » |
|
Jeg har slike topline bein på 03'n min, og den ble ikke lav nok med bare de, så der blir det senke-fjærer i tillegg.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #6 på: mars 31, 2010, 14:19:37 pm » |
|
Men det ble lavt nok med topline fjærben og csp fjærer ? Er 2 toms senkefjærer fra CSP jeg allerede har .
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: mars 31, 2010, 14:29:00 pm » |
|
Ja jeg regner med at jeg må stille opp beinene noe for å kunne bruke lave fjærer.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #8 på: mars 31, 2010, 16:51:38 pm » |
|
 jeg tenker å kjøpe disse til 1302'n min. Har csp fjærer og Koni men kommer foreløpig ikke langt nok ned. Håper at disse strutsene vil kunne samarbeide. Har mailet topline og forespurt om det er å anbefale eller ei .. Coilovers hadde selvsagt vært å foretrekke - men når jeg allerede har brukt penger på fjærer og koni .......  Kanskje vi skulle gjort en felles booking?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: mars 31, 2010, 16:55:14 pm » |
|
Det kan vi Andrè - ringer deg på kveldinga når katteriet har lallet seg
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #10 på: mars 31, 2010, 17:48:09 pm » |
|
Hadde slike bein fra Topline på min 02 sammen med Kärscher 70mm senkefjærer. Det ble lavt nok, måtte faktisk justere opp igjen et par ganger for at den skulle bli kjørbar. Hadde vel omtrent 45mm avstand fra rammehoden og ned til asfalten....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #11 på: mars 31, 2010, 19:07:12 pm » |
|
Hadde slike bein fra Topline på min 02 sammen med Kärscher 70mm senkefjærer. Det ble lavt nok, måtte faktisk justere opp igjen et par ganger for at den skulle bli kjørbar. Hadde vel omtrent 45mm avstand fra rammehoden og ned til asfalten....
 i like
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #12 på: mars 31, 2010, 19:19:58 pm » |
|
Jeg har to slike liggende i skuret. Obs. lengden! Brukes med Golf dempere. På høyeste hakk med originalfjærer ble dette alt for lavt for meg. Kan selges for halv pris.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #13 på: april 01, 2010, 09:58:46 am » |
|
Har fått PM fra to interesserte. Hadde tenkt å selge disse for halv pris av hva det ville koste å få de sendt fra leverandør. Hvis begge er seriøst interessert i å kjøpe fjærbeina, er jeg åpen for bud.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #14 på: april 01, 2010, 16:31:50 pm » |
|
--- On Wed, 3/31/10, hans martin <hmvikse@***ine.no> wrote: From: hans martin <hmvikse@***ine.no> Subject: Technical - versa struts - 71 - 73 To: info@***lineparts.com Date: Wednesday, March 31, 2010, 2:17 AM Hi. I've lowered my 1302 using Red konis and lowering springs from CSP and i'm not satisified with the drop. Noticed you had a nice maxx struts set (to costly for me atm) and also some nice price lowering struts . question; will my konis fit in the versa-struts ? and how much will i get my car down using the csp 2 inch springs and your versa struts =? sincerely hans m norway Reply from Jon Chabot, owner Topline parts Hans, Hmmmm, thats a good question. I would need some more information from you. Our "shortened" housings all use a modified Rabbit/Golf shock insert. If your Konis were to fit into original housings, then the answer would be NO. The stock housing is about 3 inches longer than our lowered ones. You might be able to use the lowered springs, as long as they fit a stock spring holder. I would imagine that they would require some experimentation as to what setting to get a particular height. I expect you'll wind up using one of the top (less lowered) settings with springs like that. You could lower up to 5 inches or so, assuming the CSP spring has enough free length to fill the distance between spring cups. You would have to experiment with that before final assembly. Jon Chabot, owner Top Line Parts Ph: 714-630-8371 Fax: 714-630-6477 www.toplineparts.comSkal ikke være lett :/
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #15 på: april 01, 2010, 16:34:37 pm » |
|
er interessert i delene , men om André er den andre sier jeg pass denne gangen
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
|