mai 05, 2025, 18:40:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pakning Wedgeport-topper  (Lest 4750 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« på: april 02, 2010, 23:08:23 pm »

Noen som har eller vet hvem som har innsugspakning mellom topp og innsug til wedge-port topper? Her i Norge?

Lasse
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: april 02, 2010, 23:28:12 pm »

Noen som har eller vet hvem som har innsugspakning mellom topp og innsug til wedge-port topper? Her i Norge?

Lasse

Det finnes ikke egne pakninger for wedgeport. Du tilpasser pakningene slik at dem matcher. Har du ikke så kan du kjøpe pakningsark.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #2 på: april 02, 2010, 23:29:20 pm »

Digg å kjøpe ting ferdig, men hvis det er krise kan man lage slikt
f.eks av noe slikt...eller?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Ovrig/Pakningspapir/
Loggført

Har laaang VW-pause.
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #3 på: april 02, 2010, 23:30:13 pm »

...litt for treg der :-)
Loggført

Har laaang VW-pause.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: april 02, 2010, 23:37:46 pm »

Jeg for min del liker ikke papirpakninger og har alltid brukt blå silikon for flenstetting.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: april 03, 2010, 01:17:18 am »

Bruk pakningsmasse, fungerer helt fint. Aldri brukt pakning mellom topp og innsug. Tåler blå silikon bensin Kalle?
Loggført
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #6 på: april 03, 2010, 08:40:18 am »

Hylomar Blue tåler bensin og varme.
Loggført

Mob:92245040
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 03, 2010, 09:16:30 am »

Takk for svar folkens. Så det evige spørsmålet....hva er best til dette formålet?

TEH: Hvor skaffer du det? Wurth?

Vet Wurth har masse fint..
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: april 03, 2010, 09:50:16 am »

Vi har blå Hylomar, kanskne BilXtra i Trondheim også?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: april 03, 2010, 09:53:29 am »

En pakning isolerer også mot varme.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: april 03, 2010, 11:28:34 am »

Bruk pakningsmasse, fungerer helt fint. Aldri brukt pakning mellom topp og innsug. Tåler blå silikon bensin Kalle?

Ja den tåler bensin.

Som JHU sier, har du problemer med at varmen fra toppene stiger opp i innsugene og videre til forgasserne slik at bensinen begynner å koke så kan det være en ide å bruke en tykk pakningen som isolasjon. Dette hendte meg ifjor (CE topper med tilhørende innsug) når jeg stoppet motoren og varmen begynte å stige opp. Ble raskt forhindret med en 6mm tykk pakning.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 03, 2010, 13:08:50 pm »

ok, takk. da skal vi se om masse holder. har ikke veldig høy komp, så det holder kanskje.

Arild: skal sjekke bilxtra.
Loggført

TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #12 på: april 03, 2010, 13:44:09 pm »



TEH: Hvor skaffer du det? Wurth?


Mener Krangnes Motor i Trondheim har www.krangnesmotor.com
Loggført

Mob:92245040
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #13 på: april 03, 2010, 21:34:16 pm »

En pakning isolerer også mot varme.

Bruk pakning Lasse.Kjøp ark ifra biltema.
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #14 på: april 04, 2010, 14:10:01 pm »

Jeg har CB pakninger på lager som er ferdig laget utvendig , men må portes litt i portene , bruk altid pakning for å avisolere varmen fra toppen mest mulig , de holder ca 125 grader , og bruk altid i tillegg bakkelitt pk i mellom forgasser og innsug for å hindre bensin koking, jeg ødela et Monte Carlo Rally i 2009 da det var restordre på pakninger og jeg fikk bensinkoking uten dem , Jøran Larrsen selger disse bakkelitt isolasjons pakninger fra CSP i alle størrelser, til info så det er mange som roter med dysing å flotørventiler , å så er det bensinkoking som er feilen !!!

Denne typen pakninger er laget til oval port 044 topper med Big Beef innsug , dem er så store at en lett kan porte dem ut til Ultra Wedge port , tykkelsen er 1,5 mm på paknings papiret , å bruke Biltema 1,5 mm papir er OK , så nå er det bare å printe dette å lage en kopi pk.


* Mail.JPG (111.23 KB, 1044x1214 - vist 181 ganger.)
« Siste redigering: april 05, 2010, 14:12:14 pm av rallybugs » Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 05, 2010, 00:09:42 am »

Jeg har CB pakninger på lager som er ferdig laget utvendig , men må portes litt i portene , bruk altid pakning for å avisolere varmen fra toppen mest mulig , de holder ca 125 grader , og bruk altid i tillegg bakkelitt pk i mellom forgasser og innsug for å hindre bensin koking, jeg ødela et Monte Carlo Rally i 2009 da det var restordre på pakninger og jeg fikk bensinkoking uten dem , Jøran Larrsen selger disse bakkelitt isolasjons pakninger fra CSP i alle størrelser, til info så det er mange som roter med dysing å flotørventiler , å så er det bensinkoking som er feilen !!!
[/quote

send en pm på pris på 3-4 par Vidar. kjekt å ha
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!