mai 04, 2025, 12:10:26 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
1500 kasse kontra 1300/1300S
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 1500 kasse kontra 1300/1300S (Lest 1675 ganger)
|MortenS|
Nybegynner
Innlegg: 36
Bosted: Steigen kommune, Nord-Norge
1500 kasse kontra 1300/1300S
«
på:
februar 22, 2008, 19:46:17 pm »
Lurer på om noen der ute har greie på hva forskjellene er, og hvordan 1500 kassa takler effekt i forhold til de andre to nevnte kassene...?
Om noen også vet forskjellene på 1500 blokka kontra 1600 AD/AS21/41, let me know..
«
Siste redigering: februar 22, 2008, 20:26:20 pm av FatSlowandBored
»
Loggført
msyve@hotmail.com
94333529
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: 1500 kasse kontra 1300/1300S
«
Svar #1 på:
februar 22, 2008, 20:26:53 pm »
Jeg mener 1500 kassa har en svakere r/p som er 4,125. Men det sjekker du enkelt ved å lese av koden på gearkassa, står på motsatt side av oljepåfyllingen. Sjekk den mot oversikten på denne siden:
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebetechnik.php
Når det er sagt kan det jo meget godt hende at 1500 kassa er bra nok til ditt bruk.
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
Sv: 1500 kasse kontra 1300/1300S
«
Svar #2 på:
februar 23, 2008, 00:40:01 am »
Den sterkeste orginal kassen i boble er den som finnes i1303s med ett sidelokk.
denne har splinede drev istedenfor kile.
Loggført
Holmen
Supermedlem
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell
Sv: 1500 kasse kontra 1300/1300S
«
Svar #3 på:
februar 23, 2008, 00:48:56 am »
Får du tak i en kasse fra VW 181 "Thing" har denne forsterket hus og ZF-diff.
391.jpg
(114.33 KB, 1600x1200 - vist 202 ganger.)
Loggført
Jeg liker buet frontrute - 1303......
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...