Race-buggy
Supermedlem

boblekameratene
|
 |
« Svar #360 på: oktober 16, 2009, 16:30:40 pm » |
|
gratulerer med et bra motor bygg Lasse
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #361 på: oktober 16, 2009, 17:36:30 pm » |
|
Takker Espen:) Håper å kruse rundt med ny motor og null problem neste vår:). Litt skal det vel være men... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #362 på: oktober 16, 2009, 18:16:20 pm » |
|
d blir null problem neste år. d har æ bestilt. 
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem

Klubbløs #008
|
 |
« Svar #363 på: oktober 16, 2009, 18:40:04 pm » |
|
d blir null problem neste år. d har æ bestilt.  Hvor bestiller man det?....
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem

boblekameratene
|
 |
« Svar #364 på: oktober 16, 2009, 23:49:29 pm » |
|
Takker Espen:) Håper å kruse rundt med ny motor og null problem neste vår:). Litt skal det vel være men...  litt knoting blir det jo som regel. jeg har selv knotet fælt i år med en vrang motor men har latt den stå til nå og begynnt på den igjen. håper at jeg kan få den så pass at jeg kan komme på treff uten problemer til kommende sesong,uten at det lekker både her og der 
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Black59
Seniormedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #365 på: oktober 19, 2009, 22:47:13 pm » |
|
æ å lasse har hatt nokk problem siste seongan, så neste år skal vær problem fri d blir null problem neste år. d har æ bestilt.  Hvor bestiller man det?....
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Bjørnar
|
 |
« Svar #366 på: oktober 20, 2009, 08:48:43 am » |
|
æ å lasse har hatt nokk problem siste seongan, så neste år skal vær problem fri Æ høre ka du si men... ... hilsen midt norsk mester i steinkasing_i_glasshus 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #367 på: oktober 20, 2009, 17:15:01 pm » |
|
æ å lasse har hatt nokk problem siste seongan, så neste år skal vær problem fri Æ høre ka du si men... ... hilsen midt norsk mester i steinkasing_i_glasshus   må ha trua 
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #368 på: desember 16, 2009, 13:40:39 pm » |
|
Vel, etter travle tider i leketøysbransjen for tiden, er det på tide å snuse litt igjen på dette uendelige prosjektet.
Kapital er frigjort, og det er planer om: skivebremser, wide five selvfølgelig oljekjøler monteres til oxyen linelock urethanforinger på torsjonstang bak og kanskje bytte instrumentene til Autometer, vi får se..
Det blir ikke noe mer motor på en stund nå. Nå skal jeg kose meg med kjøring og cruising til sommeren. Håper alt holder bra selvfølgelig..
Kommer med mer etter jul. Litt bilder og spørsmål blir det vel..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #369 på: april 20, 2010, 08:53:16 am » |
|
Lenge siden sist...
Vel litt er skjedd.... Hylsestyrt utløserlager på clutch er nesten på. Skal den sorte plastringen inni lageret vekk??
Og satt sammen ny dynamo med racevifte, dvs tig-sveiset vifte.
Magnaspark II tenningsystem.
Og oljekjøler med innebygget vifte skal på under bilen. Må mest sannsynlig bytte nipler til vinklede. Ble trangt ja...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #370 på: april 20, 2010, 22:20:51 pm » |
|
noen som har et greit bilde av en sånn kjøler jeg skal bruke montert over girkasse? Litt usikker på godt egnet plass.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem

|
 |
« Svar #371 på: april 21, 2010, 08:34:12 am » |
|
Begynner å se bra ut det her, Lasse  Stå på...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #372 på: april 26, 2010, 00:08:01 am » |
|
Etter en iherdig kveld er endelig motor i bil. Ble litt fundering på plassering og uttak til slanger på kjøler, men ble enig med meg selv. Fikk puttet motor inn, alt så smooth ut.....motor gikk ikke rundt etter at den kom på plass. Boltene til de nye uretan-festene på kassen bygde for mye....ut igjen og slipe. Alt går rundt og ser godt ut så langt. Fryktet for girkassebytte men, neida  det som gjenstår er plassering av filterholder, ny trykk-giver, tempføler , trekke slanger blokk - filter - kjøler- blokk, bensinpumpe, montere eksos, fylle etter olje og forhåpentlig vri på nøkkelen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem

Hardcore type four...
|
 |
« Svar #373 på: april 26, 2010, 00:25:24 am » |
|
Lækkert Lasse!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #374 på: april 26, 2010, 23:03:33 pm » |
|
Takk Arild. Godt å få begynne å bruke denne nå etter nesten 2 år med hodekløing 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #375 på: april 27, 2010, 13:52:08 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #376 på: april 27, 2010, 14:18:45 pm » |
|
Nå tenker jeg du får litt puls snart!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #377 på: april 27, 2010, 14:22:16 pm » |
|
Nå tenker jeg du får litt puls snart!
Kona har bedt meg roe ned litt de siste ukene.....ikke med skruing... men jeg flyr over gulvet hjemme og "kjøper meg tid" for å bli ferdig....svever liksom..sovner ikke om kvelden...rastløs... Puls...den kjenner jeg ikke... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #378 på: april 29, 2010, 16:33:10 pm » |
|
da bli d vell oppstart i bil å få kjent koss derre oxy`n virke.  e spent!!! går vel som f... 
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #379 på: april 29, 2010, 17:50:54 pm » |
|
Ser flott ut dette Lasse! Leste spec. på motor, nesten som om jeg skulle ha valgt selv... Tror det blir bra skyv i denne. Husk at den skal kjøres inn oxo da Lasse  Noen planer om å bremse denne? Får du dysa denne rektig, så trur jeg det blir bra med gamp i denne. Helt nydelig Lasse. Bare et hint.. De urethane-festene til kassa trenger å sjekkes fra tid til annen , da skruene har lett for å bli løse etter hvert som Lasse har grusa div. biler i lyskryss  Noen av disse urethanefestene faktisk ryker!
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #380 på: april 30, 2010, 08:13:06 am » |
|
Ny runde igår, men sleit med å få gnist på den nye MagnasparkII fordeleren. Målte strøm til ledningene på fordeleren, men får ikke gnist. Fordeleren har et advance system i forhold til fortenning. http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=432Prøvde å skulle måle meg frem videre inne i fordeler, men tørte ikke begynne å ta av krympingen rundt kontaktene. Spørsmålet er nå om en vanlig 009 tåler strømmen som kommmer fra coilen på dette systemet....45000v.. Eller brenner den opp?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #381 på: april 30, 2010, 08:16:32 am » |
|
Ser flott ut dette Lasse! Leste spec. på motor, nesten som om jeg skulle ha valgt selv... Tror det blir bra skyv i denne. Husk at den skal kjøres inn oxo da Lasse  Noen planer om å bremse denne? Får du dysa denne rektig, så trur jeg det blir bra med gamp i denne. Helt nydelig Lasse. Bare et hint.. De urethane-festene til kassa trenger å sjekkes fra tid til annen , da skruene har lett for å bli løse etter hvert som Lasse har grusa div. biler i lyskryss  Noen av disse urethanefestene faktisk ryker! Hei Roar. Skal passe på å sjekke foringene jeg...har hørt at de må følges opp litt  Kjøre inn skal vi gjøre. Bare jeg får den igang igjen  Blir nok bremsing når alt er slik det bør være. Må sende en mail til CB eller vwparts ang fordeleren min..høre hva de sier.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #382 på: april 30, 2010, 12:13:44 pm » |
|
Spørsmålet er nå om en vanlig 009 tåler strømmen som kommmer fra coilen på dette systemet....45000v.. Eller brenner den opp?
Om kullstift og ledere i lokket tåler det?... jeg vil tro det...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #383 på: april 30, 2010, 12:31:34 pm » |
|
Spørsmålet er nå om en vanlig 009 tåler strømmen som kommmer fra coilen på dette systemet....45000v.. Eller brenner den opp?
Om kullstift og ledere i lokket tåler det?... jeg vil tro det... Så det spiller ikke inn på innmaten i 009 fordeleren? Motstand?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #384 på: april 30, 2010, 13:01:06 pm » |
|
Strømmen fra coilen kommer inn gjennom lederen i toppen av lokket og går gjennom kullstiften ned i rotoren, som fordeler gnisten opp gjennom de andre utgangene i lokket, resten av fordelerens ledninger har med stiften å gjøre, og den har du vel kanskje ikke... motstanden ser uansett bare 12 volt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #385 på: april 30, 2010, 13:03:27 pm » |
|
Har stiftløs ja..men da er det bare å prøve da. Takker igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #386 på: mai 01, 2010, 00:01:21 am » |
|
Har stiftløs ja..men da er det bare å prøve da. Takker igjen  Jeg hadde vurdert electromotive tenning hadde jeg vært deg Lasse. Da har du ingen fordeler lenger. Største fordelen med Electromotive i forhold til andre som feks. MSD og Mallory er at du har justering på tenningskurven din. Dette er etter min mening det beste "stand alone" tenningsanlegget, som er uoppdaget av mange. Mange muligheter, og du må ikke ha datamaskin tilkoblet. Noen av mulighetene uten tileggsmoduler er : justerbar tenningskurve før og etter 3000 o/min, justering av grunninnstilling (med bare potmeter), dobbel turtallsperre (den første er soft-sperre, mens den andre er kutt), mye kraftigere gnist med direct hit som oxo tenner da stemplet er i bunn for å "brenne plugg ren" og du slipper å ha fordeler. Disse får du på ebay for rundt et par lapper. De heter Electromotive HPV eller Electromotive HPX. Enkelt og montere og er den mest effektive måten å bli kvitt "flat-spots" I tillegg har du mulighet for å koble til gass-posisjonsføler,MAP-føler osv, men kan fint brukes uten. Her en link : http://www.directignition.com/pdf_files/hpXv2.pdfBare ved å vri på potmetrene nedenfor kan du justere tenning,tenningskurve og turtallsperre. Ikke noen mekaniske deler som blir slitt, sette føler for triggerhjul en gang og du behøver ikke tenke mer på det.. Bare et tips... 
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #387 på: mai 02, 2010, 22:32:07 pm » |
|
Fikk en overraskelse da jeg startet motoren på fredag. Vibrerte veldig i bilen...så kom det en skrapelyd. Fikk skrudd av motor kjapt. Idag viste det seg at svinghjul hadde løsnet.... Heldigvis ingen skade, så på med locktite og nytt moment og på igjen. Ble litt annet etter denne oppstarten igjen ja  Fikk prøvd en liten tur og det er litt mer futt enn i en 1641  Oljetrykket ble litt lavt etter en stund, så skal prøve annen olje. evt vurdere en større pumpe. Slanger etc til kjøler/blokk/filter er tette og fine. Litt justeringer på gassere også så er det ut på tur snart 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem

|
 |
« Svar #388 på: mai 03, 2010, 11:47:08 am » |
|
Grattis  Blir kult å se/prøve 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #389 på: mai 03, 2010, 12:31:58 pm » |
|
Har stiftløs ja..men da er det bare å prøve da. Takker igjen  Jeg hadde vurdert electromotive tenning hadde jeg vært deg Lasse. Da har du ingen fordeler lenger. Største fordelen med Electromotive i forhold til andre som feks. MSD og Mallory er at du har justering på tenningskurven din. Dette er etter min mening det beste "stand alone" tenningsanlegget, som er uoppdaget av mange. Mange muligheter, og du må ikke ha datamaskin tilkoblet. Noen av mulighetene uten tileggsmoduler er : justerbar tenningskurve før og etter 3000 o/min, justering av grunninnstilling (med bare potmeter), dobbel turtallsperre (den første er soft-sperre, mens den andre er kutt), mye kraftigere gnist med direct hit som oxo tenner da stemplet er i bunn for å "brenne plugg ren" og du slipper å ha fordeler. Disse får du på ebay for rundt et par lapper. De heter Electromotive HPV eller Electromotive HPX. Enkelt og montere og er den mest effektive måten å bli kvitt "flat-spots" I tillegg har du mulighet for å koble til gass-posisjonsføler,MAP-føler osv, men kan fint brukes uten. Her en link : http://www.directignition.com/pdf_files/hpXv2.pdfBare ved å vri på potmetrene nedenfor kan du justere tenning,tenningskurve og turtallsperre. Ikke noen mekaniske deler som blir slitt, sette føler for triggerhjul en gang og du behøver ikke tenke mer på det.. Bare et tips...  På sikt når jeg vet alt er 100% motormessig, så går det an å se på dette Roar. Nå vil jeg testkjøre med det jeg har, sjekke at temp/trykk etc er stabilt, tråkke på litt  ...og vite at det holder 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|