TYPE3LARS
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika
"Lille Rosa Bil"
|
 |
« på: april 10, 2010, 08:43:42 am » |
|
Har dette noe praktisk betydning? annet en at pluggkablene blir litt mere på kryss og tvers? Er det knotete å ta den ut og snu den?
|
|
|
Loggført
|
1963 Lillebror 1964 boble 1969 1600 TL Fastback 1997 caravelle TDI
|
|
|
Paddington
Medlem
  
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand
|
 |
« Svar #1 på: april 10, 2010, 09:01:46 am » |
|
tror det kan bli trøblete å justere tenninga riktig, hvis det er vakumfordeler så har jeg fått intrykk av at denne kan komme i veien for feks. bensinpumpa..
|
|
|
Loggført
|
61" t1 1200 deluxe
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #2 på: april 10, 2010, 09:27:26 am » |
|
Du kan vel få fordeleren omtrent hvilken vei du vil allikevel, ved å bytte om på tennpluggledningene?
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
TYPE3LARS
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika
"Lille Rosa Bil"
|
 |
« Svar #3 på: april 10, 2010, 09:40:35 am » |
|
Det er en 009 med elektronisk tenning, så det er ingenting som krasjer
|
|
|
Loggført
|
1963 Lillebror 1964 boble 1969 1600 TL Fastback 1997 caravelle TDI
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #4 på: april 10, 2010, 10:24:46 am » |
|
Ingen problem. Jeg kjørte en slik motor i mange 1000 km før den tok kvelden av helt andre årsaker...
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
TYPE3LARS
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika
"Lille Rosa Bil"
|
 |
« Svar #5 på: april 10, 2010, 13:52:03 pm » |
|
Da satser jeg på at det er greit, takk for svar
|
|
|
Loggført
|
1963 Lillebror 1964 boble 1969 1600 TL Fastback 1997 caravelle TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #6 på: april 10, 2010, 18:06:58 pm » |
|
En kompis gjorde akkurat samme feilen. Bare snu om på pluggkablene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: april 10, 2010, 18:08:49 pm » |
|
Om du tar ut fordeleren din kan du ta av "drevet" som sitter nederst på den og snu det 180°. Da vil ingen oppdage tabben.  Noen fordelere har forsinket tenning på sylinder 3, pga at den sylinderen går varmere enn de andre, bytter man om på tennkablene kommer sylinder 1 til å gå kallere i stedet.
|
|
« Siste redigering: april 10, 2010, 18:20:25 pm av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #8 på: april 10, 2010, 19:13:23 pm » |
|
Og Type 3 skal ha en annen vinkel enn boble....
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #9 på: april 10, 2010, 19:24:12 pm » |
|
Noen fordelere har forsinket tenning på sylinder 3, pga at den sylinderen går varmere enn de andre, bytter man om på tennkablene kommer sylinder 1 til å gå kallere i stedet.
Gjelder det 009?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: april 10, 2010, 19:33:25 pm » |
|
Noen fordelere har forsinket tenning på sylinder 3, pga at den sylinderen går varmere enn de andre, bytter man om på tennkablene kommer sylinder 1 til å gå kallere i stedet.
Gjelder det 009? Jeg mener at det ikke gjør det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gussi
Seniormedlem
   
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand
|
 |
« Svar #11 på: april 10, 2010, 19:46:45 pm » |
|
Ta ett koste skaft kapp av en bit ca like lang som en skru trekker så spisser du den sån passe ,ta vekk fjæra som er under fordeleren så dunker du skaftet ned så det setter seg fast ,dra opp drevet å snu det riktig vei ,har gjort det mange gannger 
|
|
|
Loggført
|
1961 byggy 1972 1300s
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #12 på: april 10, 2010, 20:00:08 pm » |
|
Ta ett koste skaft kapp av en bit ca like lang som en skru trekker så spisser du den sån passe ,ta vekk fjæra som er under fordeleren så dunker du skaftet ned så det setter seg fast ,dra opp drevet å snu det riktig vei ,har gjort det mange gannger  Risikerer du ikke at skivene som sitter på drevet faller ut da? Eller går det greit så lenge det ikke blir dratt for langt ut..?
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
gussi
Seniormedlem
   
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand
|
 |
« Svar #13 på: april 10, 2010, 20:35:10 pm » |
|
Har altid godt bra bare vær forsiktig når du tar den ut .skivene ligger ganske trangt der de ligger .det er jo olje nede motor da kleber di seg til gods i blokka 
|
|
|
Loggført
|
1961 byggy 1972 1300s
|
|
|
gussi
Seniormedlem
   
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand
|
 |
« Svar #14 på: april 10, 2010, 20:39:56 pm » |
|
Husk att drevet ligger skrått så det skal litt til att de detter av ,husk skru fordeler drevet ut ,skru det inn riktig også
|
|
|
Loggført
|
1961 byggy 1972 1300s
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #15 på: april 10, 2010, 21:15:29 pm » |
|
Ta ett koste skaft kapp av en bit ca like lang som en skru trekker så spisser du den sån passe ,ta vekk fjæra som er under fordeleren så dunker du skaftet ned så det setter seg fast ,dra opp drevet å snu det riktig vei ,har gjort det mange gannger  Eller ta ut bensinpumpa og bakelittforing og lirk opp drevet med en ståltråd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #16 på: april 10, 2010, 22:39:01 pm » |
|
Frodelerdrevet har faktisk ingen ting med selve tenningen å gjøre. Så lenge du ikke har problemet med en vakumklokke som tar borti bensinpumpa er jo problemet løst. Finn tenning på sylinder 1 og vri fordeleren rundt til streken på fordeleren matcher rotoren. Plugg 1 der osv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|