jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« på: april 13, 2010, 15:31:53 pm » |
|
er det noen t1 kasser som passer? har litt overkill motor for orginal gir så vil nok ha litt forbruk på det. så lure på om noe annet en type 3 passer. da det fort er vanskelig og skaffe type 3 kasser i området.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1 på: april 13, 2010, 15:38:29 pm » |
|
kassene går omhverandre, 1303 og 1302 men du må flytte over hockey sticken i nesekon fra type 3 til boblekassa eller lage nytt spor i hockey sticken til set-skrue for girkopling.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #2 på: april 13, 2010, 19:12:23 pm » |
|
hva anbefale du slags kasse eg skal bruke.. er denne bilen eg har wbx , turbo , ms  greit om den tåler litt pryl
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #3 på: april 13, 2010, 22:37:54 pm » |
|
er ikke stor forskjell i styrke på org type 1 kasser. men etter -75?? har jo den nyeste drevsatsen (tror jeg , er ikke så inne i type 1 kasser) unngår du rivstarter og ikke leiker NM i giring , så skal det holde greit.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #4 på: april 13, 2010, 22:45:27 pm » |
|
ok.. må til med ny om ikke lenge... den knurre ved ned giring til 2.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #5 på: april 14, 2010, 08:51:55 am » |
|
hva med buss kasse da  makan som knasten 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #6 på: april 18, 2010, 01:01:56 am » |
|
vil det gå og sette i t3 transpoerter 5 trins kasse i notch med irs?? mykje ombygging?? noen som har prøvet det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #7 på: april 18, 2010, 08:46:47 am » |
|
Har ikke prøvd, bare tenkte jeg skulle på min. 5 trins har jo sjalteren på siden, så der har du litt ombygging og så er den lengere.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: april 18, 2010, 09:12:50 am » |
|
Passer du på å ha dårlige bakdekk, sparer du kassen :-) Men om den slipper dekka på 3.giret, er sikkert dekka dårlige nok 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #9 på: april 18, 2010, 10:51:34 am » |
|
kassene går omhverandre, 1303 og 1302 men du må flytte over hockey sticken i nesekon fra type 3 til boblekassa eller lage nytt spor i hockey sticken til set-skrue for girkopling.
Fommern erfarte det samme med en 71- square han lånte av meg et par år...Byttet til 1303s kasse uten å gjøre dette...
|
|
« Siste redigering: april 18, 2010, 14:28:49 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #10 på: april 18, 2010, 10:59:48 am » |
|
fant det sjøl ut den harde måten ... back in -93... 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #11 på: april 18, 2010, 19:03:50 pm » |
|
Passer du på å ha dårlige bakdekk, sparer du kassen :-) Men om den slipper dekka på 3.giret, er sikkert dekka dårlige nok  har satt ned ladetrykk til. 0.6bar.. ble noe bedre-- høyner heller når sesong har vart litt lenger --- dritt og kjøresund før den omtrent har begynt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #12 på: april 18, 2010, 21:08:23 pm » |
|
http://www.cableshift.com/094/VW%20094.htmlSå kan du sette i gasse fra nyere Transporter (T3) med side shift Ikke så galen pris heller egentlig, dersom en sammenligner med ny girspak i OK kvalitet
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #13 på: april 18, 2010, 21:33:59 pm » |
|
den var ikke dum,,:) må nok bare bestille hjem et slikt sett og bygge om til 5 trins neste i vinter...
hvor mykje lengre er en t3 kasse i forhold til t1
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #14 på: april 18, 2010, 21:51:05 pm » |
|
bare ett tips: du bør se litt på utvekslingene på T3 5 trinns før du bygger om 1. giret på den er veldig lavt , flere som har hatt T3 , starter faktisk i 2 gir. da er jo litt av vitsen borte 5. giret er jo ikke spesielt langt heller. kassa er breiere og lengre. blir vel kapping i torsion opplegg og coilovers.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #15 på: april 18, 2010, 22:58:08 pm » |
|
hmmmm.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|