Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #60 på: februar 26, 2009, 02:05:36 am » |
|
Ond sirkel det der.. Ser frem til hjulløft på SCC 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #61 på: juni 09, 2009, 09:57:15 am » |
|
Fy fa.. skikkelig imponert, for de som ikke har fått det med seg, Jørn Kjørte høy 11 sekunder på Mantorp i helga, er ikke sikker på akkurat hva det ble men, det fyller sikkert Jørn inn selv. Rått. ta en titt her for sammenligning, stemmer sikkert ikke helt men helt galt er det sikkert ikke! http://www.fastestlaps.com/index.php?what=cars&page_id=lists&cat=qmile&size=all
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #62 på: januar 12, 2010, 22:52:35 pm » |
|
siden det er så poppis med å fyre om dagen har jeg holdt på litt med å få litt lunk i varianten i kjølige vår, sommer,høst og vinter døgn har aldri fått surret meg til dette , men nu var det tida. planen var egentelig å bygge varmeapparet inn oppunder dashbord sammen med friskluft opplegget , men det utgikk plan "B" var da å lage noe under baksete og kople seg på de originale varmerøra i kanalene. som donor, tillegsvarmeapparat fra T3 caravelle. alt i ett med vifte, register og kran. laget til en aluminiums boks foran apparatet og dreide ett par stusser til dette. har laget ett par sånne varmapparat før og synes det fungerer best med ett lite "kammer" mellom vifta og uttaket. PITT donerte ett sett originale spaker for varme regulering "takk takk"  planen er å kople bryter og stengeventil inn på dette .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #63 på: januar 26, 2010, 23:11:53 pm » |
|
fått ferdig varme styring av bryter og kran og opplegget fungerer bra. får ikke like høy temp på ruta som på en bil med varmeapparat i front av bilen da noe varme forsvinner i alurøra+ varmetap i kanalen , men kupèen blir god og varm og det blåser varmt på ruta og ved beina. målet var litt lunk i bilen vifta har 3 trinn  noen mobilbilder
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #64 på: januar 27, 2010, 00:58:27 am » |
|
Hvor tar du luften inn til vifta?
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #65 på: januar 27, 2010, 01:00:54 am » |
|
det er ikke tilkoplet direkte friskluft , så den bare suger luft fra kupèen gjennom hulla i sparkeplata under baksete som egentelig blåser ut på beina bak . friskluft inn i bilen får jeg via trekant vindu eller friskluft apparat.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #66 på: januar 27, 2010, 10:30:59 am » |
|
Genialt bra !!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #67 på: januar 27, 2010, 10:53:52 am » |
|
 blei den "enkleste" løsningen da det hadde vært mest optimalt og fått montert det foran og helst integrert det med friskluftanlegget. da jeg bygde bilen så blei dette ikke prioritert. har 80 graders termostat kom jeg til å tenke på så vannet er vel ac 10-15 grader kaldere enn vanlig så det utgjør vel også bitelitt på varmen fra apparatet. nå skal jeg ikke fryse hjem fra Zita lenger 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #68 på: januar 27, 2010, 21:36:35 pm » |
|
Tøft!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #69 på: april 27, 2010, 01:02:04 am » |
|
Motor 2,2 WBX turbo.PWR vannkjølt intercooler og Megasquirt datasprut og Megajolt fordelerløs tenning. Wiseco 96mm smidd syl sats ellers er det en std WBX med original topper(noe dekomprimert)/ventiler/veiv/råder og tilnærmet org kam. Bremset 260HK/356NM v/1 bar. Intercoolerene har eget kjølesystem bygd inn i høyre innerskjerm Wastegateløsning er bygget om etter disse bildene.  Den runde "boksen" øverst på bildet på røret fra turbo'n og til spjellhuset, hva er det?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #70 på: april 27, 2010, 01:04:20 am » |
|
vannkjølt intercooler
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #71 på: april 27, 2010, 01:17:30 am » |
|
Okie dookie! Lurer litt på om det kunne vært like greit og bygge en 2.0 med megasquirt og turbo, som og bygge 2.5 med MS og uten turbo. Har kikket paa turboen du solgte tidligere. Lavere komp, ellers er det ikke saa mye og ta hensyn til?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #72 på: april 27, 2010, 07:15:33 am » |
|
hva er komp?? tenker du på std type 4 2.0L??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #73 på: mai 16, 2010, 22:42:45 pm » |
|
Tenker bortimot std 2.0 type 4 i første omgang ja. Men det blir 71x98 etter hvert, med Porsche 914 2.0 topper.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #74 på: august 16, 2010, 05:18:40 am » |
|
Blei det nokon sinne 500 gamp i denne her..?
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
|