mai 06, 2025, 23:31:13 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Hovedsylinder
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hovedsylinder (Lest 1281 ganger)
VW 1303 S
Medlem
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
Hovedsylinder
«
på:
april 17, 2010, 19:35:32 pm »
Har byttet hovedbremsesylinder på min 1300, 67mod T1. Alt passet fint helt til jeg skulle lufte. Det virker som om tappen mellom pedalsett og sylinder ikke "tar". Lurer på om det kan være forskjellig diameter på disse, og at den jeg har er for liten og ikke når i sylinder eller går inni stemplet i hovedsylinderen? Har forsøkt å justere tappen helt ut, men ingen forskjell. Pedalen går helt i bånn og ingen bremseveske kommer ut av lufteskruer på trommler. Diameter på tapp er 65mm i front. Noen som vet om dette blir for lite?
Loggført
Medlem TVWK & YHMK
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: Hovedsylinder
«
Svar #1 på:
april 17, 2010, 22:57:04 pm »
Prøv å sette lufttrykk på bremsevæskebeholderen. Kan være vanskelig å få bremsevæsken gjennom hovedsylinderen. Når du har fått væske inn i HS pumper den nok.
Loggført
VW 1303 S
Medlem
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
Sv: Hovedsylinder
«
Svar #2 på:
april 21, 2010, 22:04:14 pm »
Jaggu jaggu, takk for tipset. Det funket som snus. Tok en kork til 1,5l colaflaske (denne passet til bremseveskebeholderen), borret et 5mm hull, satte trykkluftblåseren i og da skjedde det underverker.
Loggført
Medlem TVWK & YHMK
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: Hovedsylinder
«
Svar #3 på:
april 22, 2010, 14:11:49 pm »
Jeg har satt inn en sykkelventil i en flaskekork, og bruker en sykkelpumpe til å trykksette beholderen. Da er det ganske greit å lufte bremser alene. Bare husk å etterfylle beholderen før den er tom!
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...